Direktlänk till inlägg 15 juni 2024

Snart smäller det

Av Fester Bestertester - Lördag 15 juni 23:14

Det blev att handla av kranen igår och jag har nu druckit upp det sista i vodkaflaskan. Tyvärr var det inte så mycket kvar i den när jag vaknade, så jag fick vänta tills kvällen var kommen så jag skulle få mig ett hastigt och lätt rus. Detta blir en läxa att lära sig, hoppa inte över Systembolaget och se till att alltid ha en liten reserv hemma i dryckesväg. Imorgon skulle jag kunna köpa mig ett sexpack 3,5:or, men det blir jag inte full på. Det får duga helt enkelt. Mina polare dricker ju alla dagar i veckan och jag skulle kunna bege mig till Hörsalsparken och se om de sitter där. Lite folköl funkar i nödfall, jag slipper i alla fall att sitta på kammaren och dricka i min ensamhet. Efter att morgondagen är slut börjar det bli dags för en vända eller två till Systembolaget. Jag trotsar snut-skräcken och köper på mig rejält med starköl då, jag vill inte gå torrt igen. Detta har varit och är fortsatt en pärs.


MVH/Hasse Promille

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fester Bestertester - Måndag 24 juni 23:34

Här sitter jag och dricker folköloch är så sötsugen. Choklad i de flesta former ligger alltid högt upp på listan över vad jag tarvar. Men är fasligt sugen på Fazers likörkonfekt, marmeladkulor och Toblerone. Sådant gött man köper i tax-free-butiken p...

Av Fester Bestertester - Söndag 23 juni 22:01

Som jag saknar tiden när jag förvärvsarbetade. 40 timmar i veckan plus en hel del övertid. Jag brukade gå och lägga mig vid elva och gick upp senast klockan sex på morgonen. Sedan en arbetsdag där jag jobbade mig svettig. Mitt liv hade en mening, jag...

Av Fester Bestertester - Lördag 22 juni 21:08

Nu ska Romänien och Belgien mötas i en täfling. Sporten är fotboll och mästerskapet är Europamästerskapet. Alla tror på Belgien, men jag ser gärna att de åker ur EM redan i gruppspelet. Det är alltid kul med överraskningar, inte sant? Belgien har Luk...

Av Fester Bestertester - Lördag 22 juni 19:22

Tja på er alla sköningar. Jag har firat midsommar och gjorde så genom att dricka sider och vitt vin i mängder. Min kompis Carro och jag var på Statt efter att ha träffat varsin skön kille på en festplats här i E-tuna. Dom följde med oss o vi dansade ...

Av Fester Bestertester - Fredag 21 juni 21:28

Idag har det varit fint väder hela dagen och jag som trodde det var tvunget att regna på denna helg. Det är nämligen midsommarafton och en dag då vanligt folk brukar fira och fjanta sig runt en löjlig middsommarstång. Själv hade jag ingen att fira me...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards