Alla inlägg under december 2016

Av Fester Bestertester - 30 december 2016 22:23

Jag passar på att berusa mig, så här dagen innan nyårsafton. Då ska varenda jävel ta sig ett par järn och ligga nedbäddade nyårsdagen.


För att uppleva baksmälla måste man vara nykter och det otyget har jag valt bort i mitt liv.


Jag ber att få utbrista i ett innerligt SKÅL! Jag firar alla dagar i veckan.

Av Fester Bestertester - 29 december 2016 21:33

There's only one team to follow, one club to conquer them all. That team, lassies and peckerloggers, is Hearts.

I'll be brief and will end with sharing a top notch song. Hope you enjoy is as much as I do.

Av Fester Bestertester - 26 december 2016 10:37

Jag sitter och väntar på mitt fördömda boendestöd. Har inget att göra, så jag dricker öl och grogg. Det ska bli intressant att se hur personalen reagerar när jag öppnar dörren berusad. De borde veta bättre än att komma och störa en fylla, jag har inte tid med dem. Är jag ledig är jag berusad, ruset är viktigast.

Av Fester Bestertester - 22 december 2016 18:33

Så är man snart framme vid julledigheten. Jobbar till halv två imorrn, sedan väntar en veckas ledigt. Jag har fyllt på med öl och annat och klarar mig fram tills på tisdag, då systembolaget åter öppnar.


Det blir en jul i rusets tecken, jag brukar inte fira jul, jag firar att jag är ledig från jobbet. Jag må fira ensam, men är man berusad tänker man inte på fjantiga medelsvensson-traditioner. Kork av och ett styck botten upp!


MVH/Hasse

Av Fester Bestertester - 20 december 2016 17:14

Jag tar mig ett stilla rus så här mitt i veckan. Nåja, tisdag är det i alla fall. Jag köpte a-lagssprit, nämligen en hela Explorer. Jag groggar och kör med Schweppes Russian.


Det blir en sjukskrivning imorgon, jag har planerat att bli jättefull. Ska spisa musik, gamla rockgodingar, och även ta några öl. Ett litet rus mitt i veckan, det är grejer, det.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 19 december 2016 21:34

Japp, som jag skrev i inlägget under detta slog Vita Hästen Pantern med 3-1. Man är fortsatt trea från slutet, men det är ett glapp på sju poäng till laget efter. Säsongen har varit skakig och jag hade trott att man skulle ligga bättre till, men det vill sig inte riktigt. Dock tror jag att man klarar sig kvar i Allsvenskan, man har manskap för att vara kvar i serien. Härnäst väntar en batalj mot jumbon och vinner man den ser läget lite ljusare ut.

Av Fester Bestertester - 19 december 2016 18:00

Hockeyallsvenskan rullar vidare, ikväll möter vårt Vita Hästen Pantern på bortaplan. Pantern har nio poäng mer än Hästen som ligger trea från slutet, farligt nära nedflyttningsplats. Det börjar bli dags för ännu en vinst, poängen måste börja plockas. Jag tror det blir svårt att bärga en seger, men hoppas kan man ju alltid. 3-1 till Vita Hästen, kanske?

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards