Alla inlägg under juli 2020

Av Fester Bestertester - 12 juli 2020 23:32

Kanske slutar bloggen att uppdateras, då vet ni att jag är inlagd. Jag drar till psyket så fort jag druckit upp min läsk. Härda ut en månad, det är bara ett tillfälligt avbrott. En månad brukar jag nämligen vara inlagd, inte mycket längre. Ha det bra så hörs vi när vi hörs.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 12 juli 2020 22:39

Det kan bli så att jag traskar iväg till akutenheten, AE. Jag har inget bättre för mig och det vore skönt med en rejäl promenad. Dessutom en promenad med ett mål, inte planlöst irrande. Jag ska bara ringa AE och förvarna, det brukar de vilja att man gör.


Men jag är rädd för att få tvångsvård, men det borde jag inte kunna få, då jag är helt klar i skallen. Fast man är bakom en stängd och låst dörr på akutenheten. Jag har varit där flera gånger och ångrat mig, eftersom jag inget brottsligt gjort har de öppnat dörren och släppt ut mig. Så skönt det varit.


Fast man vet aldrig vad mentalskötare och övrig personal får för sig. Hux flux står där två bastanta skötare redo att låsa in mig på PIVA. Jag litar inte fullt ut på vården, då jag jag vet inte hur många gånger vårdats med stöd av LPT (lagen om psykiatrisk tvångsvård).


Eller ska jag lägga mig i sängen och försöka sova? Jag har inte bestämt mig än.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 12 juli 2020 18:53

Frugan gapar och skriker nerifrån källaren. Hon är inte direkt någon drömkvinna, hon är som en ouppfostrad orangutang. Helst skulle jag vilja tejpa för hennes mun, men då måste jag binda henne så hon inte sliter bort tejpen. Vidare är jag en modern make och man ska inte behöva binda sitt fruntimmer.


Jag förstår inte problemet. Hon har en jätteskön madrass att sova/vila på, en bajshink att göra sina behov i (jag tömmer den minst ett par gånger i veckan) och tillgång till rikligt med mat. Jag har gift mig med en liten kravmaskin.
Jag funderar på att kontakta vården och be dem skriva ut lugnande medicin. Jag vill ha lugn och ro i mitt eget lilla hem.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 12 juli 2020 17:25

Jag sitter och har det tråkigt. Slösurfar på allt möjligt och lyssnar på samma Black Sabbath-skiva som så många gånger förr. Jag har massor med bra skivor, men orkar inte leta i röran, jag spelar de som ligger vid datorn.


Att kolla av Internet gör de flesta, men jag är redan färdig med det. Jag har kollat in bloggen, text-TV och Facebook och vill nu resa på mig och göra något vettigt av dagen. Men vad ska jag göra med min tid?


Jag önskar att jag hade en vän jag kunde ringa till, någon jag kunde öppna mig för. Jag har bekanta, men ingen nära vän. Inte kan jag ringa upp "Kalle" och prata ångest, eller "Evert" och prata röster i huvudet. Då återstår bara akutenheten och de ringer jag minst två gånger om dagen.


Jag skulle ju kunna ordna en enkel måltid. Koka pasta och mikra köttbullar. Men inte ens det fixar jag. Koka upp vatten, ha i pastan och låta den koka i åtta minuter. Hur svårt kan det vara? Vården säger att jag har vad de kallar negativa symptom och det låter rimligt. Jag saknar ork, jag saknar en startknapp.


Jag är alldeles öm i baken (jag har inte ägnat mig åt sådant Lennart brukar pyssla med) här på min pinnstol. Jag får aldrig utlopp för den lilla energi jag har, energin blir till knastankar och navelskådande. Jag får väl sova bort eländet.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 12 juli 2020 17:03

Ja, så svarade AE när jag ringde. Det var en för mig ny kvinna och hon var hur trevlig som helst. Hon hade en mjuk och rogivande röst. Jag pratar hellre med kvinnor än med manliga brottartyper.


Jag ställde lite personliga frågor, som hur gammal hon var och var hon bodde, men det svarade hon tyvärr inte på. "vad vill du ha hjälp med" sa Mia. "Tja, lite mer benso skulle inte skada" sa jag. "Sådant ger vi inte ut" blev hennes väntade svar. Men vem kan klandra mig för att jag försöker få ut godsaker?


"Nu måste vi tyvärr avsluta samtalet, det finns andra som behöver vår hjälp" avslutade Mia med. Jag tackade för samtalet och la på. Hoppas hon jobbar hela kvällen, henne pratar jag gärna med igen.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 12 juli 2020 16:49

Helsingborgs IF tog emot AIK och det slutade med hemmavinst. Två mål mot noll blev det och som jag njuter. När det går dåligt för AIK mår jag bra. Mitt Snoka har dubbelt så många poäng som fula Gnaget, det är precis som det ska vara, med andra ord. Snoka täflar mot MFF imorgon, det är årets svåraste match, vill jag påstå. Poäng där och det ser riktigt bra ut. Men just nu vill jag bara njuta av AIK:s förlust.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 12 juli 2020 16:38

Det börjar bli dags att ta dagens första Oxascand. Jag har viss oro i kroppen och den brukar bli värre varefter dagen fortskrider. Attans att jag bara har två tabletter att ta till. Jag hämtade i och för sig ut två flaskor Theralen igår, men den biter inte på min ångest. Den kan jag ta när som helst under dygnet, jag har den inte bara för sömnen, men den fungerar inte så bra. Det kommer att bli ett samtal till AE, ska snart ringa. Jag behöver professionell hjälp. Fy fasen för att må dåligt varje dag, det håller på att take the knäck on me. Ett kungarike för en handfull Lergigan! Eller ännu hellre Stesolid.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 12 juli 2020 16:22

En polare ringde och kände för en amorös stund, men jag fick tyvärr tacka nej. Jag har precis blivit av med blödningarna ur stjärten, plus att jag precis hade onanerat när han ringde. Jag behöver flera dagar utan att föra upp något i stjärten. Jag är inte mycket för platoniskt umgänge, då är jag hellre ensam. Vill jag så kan jag brottas varje dag, det är toppen. Men inte idag, mina vänner. Mina stålhårda vänner.


MVH/Lennart K Lindström

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards