Alla inlägg under februari 2011

Av Fester Bestertester - 28 februari 2011 19:00

Dags att hänga in den svarta skjortan längst in i klädkammaren, fila på retoriken och låta håret växa. Den moderne fascisten är som vem som helst på ytan, men därunder finns en svart själ och ett svart hjärta. Jag själv är närmast att likna vid en trettiotalsromantiker, en tid då flera europeiska länder leddes av starka och livsdugliga människor. Inte som idag, då vi dras med landsförrädare i riksdag och regering. De förtjänar en snara om halsen, inget annat.


Jag kan tänka mig ett samarbete över partigränserna, så länge vår fiende är deras fiende. Jag är pragmatisk och inte förrän vi är i maktposition skjuter vi av oönskade element. Tills dess ska de få arbeta för oss, som de nyttiga idioter de är.


Jag erkänner, jag är obotlig misantrop och endast de som ids kämpa är värdiga att leva vidare. Resten kan fara åt Hel, kvinnor och barn inräknade. Det behövs ett stålhårt hjärta och dito muskler för att störta vår regim och ge dem vad dem tål och lite till. Att de är folkkamrater spelar ingen roll. Hellre en livsduglig populas på en miljon, än en degenererad massa på nio miljoner. Kvalitet före kvantitet, helt enkelt.


Det ska vara få förunnat att vara fullvärdiga medlemmar av den fascistiska staten. Endast de ska få rösta, resten är slödder och bör behandlas därefter. Det får inte finnas plats för den svage, då riskerar vår art att sakta förintas. Har du vad som krävs? Föga troligt, men i så fall kontakta SFKO. Hell!

Av Fester Bestertester - 28 februari 2011 17:43

Olof Palme, den enda som kunde matcha Per-Albin och Erlander har nu varit död i ett kvarts sekel. Han fick smaka Magnumkula i bröstet och det överlever man så klart inte. Vi väljer att fira denna dag med läckra bakelser och nybryggt kaffe.

Av Fester Bestertester - 28 februari 2011 17:35

Tidningen som skriver som det är, utan krusiduller, är Proletären. En späckad tidsskrift som varit med sedan 1970. Bland artiklarna hittar vi en om Libyen och dess vacklande styre, ny optisk kabel till Kuba och ett nedslag på en slitig arbetsplats. Jag slukade den från "pärm till pärm" när jag lagt vantarna på mitt nummer. Stöd Kommunistiska Partiet, stöd Proletären. "Proletärer i alla länder, förena er!"

Av Fester Bestertester - 28 februari 2011 17:26

Tråkiga måndag igen då. Det tog emot att jobba som vanligt och jag stod ut ett par timmar. Jag fick den briljanta idén att simulera ryggskada igen. Den finten går alltid hem. Jag formligen studsade gatan fram, när jag med energi tog mig till systembolaget.


Väl där blev det två flaskor Lord Calvert och några öl. Det räcker i två dagar. Får se om det bli något mer jobb i veckan. Det lutar nog att så inte blir fallet. Jag behöver vårda min fylla.

Av Fester Bestertester - 26 februari 2011 15:00

Jag vädjar till alla revolutionsromantiker att ta det lugnt. Det blir inte nödvändigtvis bättre för att man störtar styret och ersätter dem med nya förmågor. Man vet vad man har, men inte vad man får. Bit ihop är mitt enkla råd.


Afrika är en orolig kontinent och har så alltid varit, men det finns enklaver med auktoritärt styre med folkets bästa för ögonen. Libyen är ett sådant land och Uganda var det under Idi Amin. Störta dem och störta landet i kaos. Sitt ned i båten.


Pappa Muammar förtjänar ett värdigt slut på sitt styre. Han har i över 40 år styrt sitt land och gör det med den äran. Att med våld avsätta honom tjänar endast CIA:s syften. Det är dem som ligger bakom allt ont och all oro. Ge dem en Tomahawk-missil i röven. Afrikas folk förtjänar fred, rättvisa och ekonomiskt oberoende. Ingen demokratur med USA:s fingrar i syltburken. Fria människor och fria folk.


Med rätt styre kan Afrikas folk resa sig och uträtta stordåd. Kanske till och med odla grödor i öknen, möjligheten finns, det handlar om pengar och politiskt lugn. Afrika har chansen att bli världens kornbod, bara vänta och se. Jag sätter stort hopp till denna magnifika kontinent. Ge dem lugn och ro, så ska ni få se. Jag tror på Afrika.

Av Fester Bestertester - 26 februari 2011 13:43

Det blir en sväng till systembolaget snart. De stänger tre, så jag har tid på mig. Tar ett par frukostöl och de smakar så bra. Har även slutat med min fördömda medicin, vilken gör mig till en zombie. Humöret är således på topp och törsten likaså. Idag ska jag bli full och spela Eddie Meduza på stereon. En gång raggare, alltid raggare. Skål!

Av Fester Bestertester - 24 februari 2011 20:39

Har ryckningar och annat jox i benen. Tror det är mobilens vibrator som spökar, men så är inte fallet. "Sproing, sproing"! Känner efter, ja just det, telefonen ligger kvar hemma. Vad kan det vara?


Varför rycker det i benmusklerna? Biverkning av medicin? Ren och skär inbillning? Jag kräfva ett svar redan ikväll. Lassar i mig stora mängder Leponex, kan den vara boven i dramat? Det tror jag.


Försvinner inte denna obehagliga upplevelse är det jag som spolar ner mina små piller i toaletten. Jag vill må bra på medicinen, inte plågas.

Av Fester Bestertester - 23 februari 2011 18:50

Fasen också! Jag har sovit bort min ledighet. Igår skulle jag äta chips och dipp och dricka starköl, skulle endast lägga mig och vila en kort stund. Vad tror ni händer? Jo, jag somnar strax och sover djupt hela kvällen och natten. Så var den kvällen förstörd. Samma visa idag, har slaggat mest hela dan och inte fått något gjort. Detta är slöseri med tid. Måste ju tillbaka till jobbet torsdag/fredag, så då blir det inget festande. Jag blir så trött (!) på mig själv.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards