Alla inlägg under januari 2022

Av Fester Bestertester - 31 januari 2022 23:17

Naturligtvis blir det ett samtal till akutenheten i natt. Jag tänkte under kvällen att låta bli, men jag känner mig ensam och vill ha någon att snacka bort en stund med. Jourhavande prälle har jag testat och det gav mig inget, då ringer jag hellre personer med gedigen kunskap om psykisk sjukdom.


Jag mår skapligt, men tänkte att jag kan prata sport och musik med personalen. Jag behöver inte grotta ned mig i mitt elände till liv, det finns mer uppbyggliga saker att diskutera. Varför ska Bayern München alltid vinna Bundesliga, varför valde Ronaldo att gå till Manchester United och återigen smutsa ned sig med den röda tröjan?


Jag ska bara dricka mig i form och bli på rätt humör (genom glad musik) så slår jag AE en signal. De finns till för att hjälpa vilsna själar som jag och genom den måttligt ökade arbetsbörda jag lägger på vården bidrar jag till att personal fortsatt behövs. Systemet smörjs av psykiskt sjuka personer som jag.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 31 januari 2022 22:58

Just nu lyssnar jag på skivan "Born again" med favoriterna Black Sabbath. Men jag tycker att Gillan är en sämre sångare än Ronnie James Dio och vad gäller jämförelsen med Ozzy Osbourne vet jag inte. Ozzy upplever jag har en lite gnällig röst ibland. Dock tycker jag om alla skivor med Sabbath, de på sluttampen av Ozzys medverkan på sent 70-tal är ju förträffliga. Alla sättningar med bandet har sin charm och sina topplåtar. Black Sabbath är topp fem på min favvolista oavsett sångare. Jag ska spela mig igenom deras alster i natt, jag blir på bra humör av dem. Rock on!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 31 januari 2022 22:22

Här sitter jag med 300 spänn i plånboken och jag vill byta dem mot öl, ljuvlig öl. Det räcker till sex öl av mellanstorleken på bästa puben God vän. Kanske går jag till God vän imorgon, med eller utan Bosse Rulltårta. Men Bosse är bra att ha med då hans plånbok är rena rama ymnighetshornet. Han har så han kan bjuda på en helkväll, men jag är inte girig, jag nöjer mig med att bli bjussad på en två, tre öl. Varför sitta hemma och uggla när man kan möta hela världen på God vän? Ses vi imorgon, Fikret?


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 31 januari 2022 18:36

Jag dricker och dricker hela tiden. Det känns som jag måste ha något att dricka när jag sitter vid datorn. Just nu är det 1,5 liter Coca-Cola Zero och efter det går jag in på folkölen. Jag har två sexpack i kylskåpet, det får räcka. Men det blir sex liter vätska att lägga till läsken jag dricker just nu. Jag har en beroendepersonlighet och har svårt att bruka, det blir alltid missbruk av vad det nu kan vara. Läsk och folköl är väl inte så farligt, värre med spritdrycker då. En hela whisky dricker jag med lätthet på en och samma kväll och det är inte normalt och inte sunt. Men jag kan inte sluta dricka!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 31 januari 2022 17:31

Det blev att slå ett samtal till min kontaktperson, min kp. Jag ringde vid halv fyra och hon slutar fyra, så det var lugnt. Berättade om mina påträngande röster och att jag hade oro och ont i magen. Minns inte riktigt vad hon sa, men sa i alla fall att jag kunde vända mig till akutenheten, AE vid försämrat mående. Kanske jag kommer att ringa dem ikväll/i natt. Jag sa att jag hade svårt med folk och med koncentrationen och fick frågan om jag hade något motmedel och jag svarade ja. Promenader och lyssna på musik. Men sa att jag inte orkar vara ute och gå hela dagarna och det hade hon förståelse för. Det blev ett bra samtal trots att jag inte kommer ihåg så värst mycket av det. Kanske slipper jag ringa AE ikväll igen. Hoppas på det.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 31 januari 2022 00:11

Schizofreni måste vara djävulens skapelse. Den har förött mitt liv, tagit allt ifrån mig. Det är bara ibland jag blir inlagd inom psykiatrin, men sjukdomen gör sig påmind dagligen. Paranoia, röster, ångest, svårt med koncentrationen och negativa symptom; Detta dras jag med precis hela tiden.


Ibland får jag svackor och då brukar det bli tvångsvård en månad, sedan skrivs man ut till samma helvete som innan. Det finns inte mycket vården kan göra för mig, mer än att hålla mig neddrogad.


Som tur var insjuknade jag sent i livet, så jag fick uppleva några bra årtionden, främst 90-talet. Då höll jag igång med partiarbete, motorykelåkning, styrketräning, innebandy, terränglöpning och matlagning. De tiderna kommer aldrig åter, men mina minnen kan ingen ta ifrån mig. Om jag nu inte skulle tvingas till ECT, vilken grillar hjärnan och sabbar minnet.


Jag har blivit en kuf, en särling. Jag går till mataffären i princip varje dag och till en mötesplats fem dagar i veckan. Det är de små sakerna som får mig att hålla fast vid livet. Mina futtiga rutiner.


Nu ska jag ta lite Clozapine och hoppas på att sömnen tar mig. Idag har varit en sk*tdag.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 januari 2022 22:10

Det blåste full storm både ute och inne i hjärnkontoret förut, men nu har det lugnat ned sig. Har medicinerat med antipsykotisk medicin och lugnande dito. Det gjorde susen, ångesten klingade av, fast det tog några timmar. Jag tänkte gå upp till akutenheten och sova över där, men det har jag slagit ur hågen. Risken finns att man träffar på en nitisk paragrafryttare till kvackare som vill tvångsvårda en och den vill jag inte ta. Det är hemma man ska vara, inte på det påvra psyket. Nu kavlar jag upp ärmarna och tar mig an en ny vecka. Hoppas få må bra åtminstone en dag, men det är kanske att hoppas på för mycket. Vi får se hur det blir med den saken. Nu ska jag sitta uppe ett tag till och dega, så går jag och lägger mig när jag blir trött även fast det kan ta några timmar.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 januari 2022 20:08

Sverige slog Spanien med uddamålet i en rafflande tillställning. Sporten är handboll och jag är djupt imponerad. En straff i slutsekunderna avgjorde mästerskapet. Det första guldet på 20 år är bärgat, nu kan spelarna dricka sig rusiga på segerchampagnen. All heder åt er, morska gossar som inte darrade på manschetten när det gällde som mest. Kvällen är räddad, nu är jag glad.


MVH/Tjotta Olssons överman

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards