Alla inlägg under maj 2023

Av Fester Bestertester - 31 maj 2023 21:00

Tja bah! Idag hade jag en schysst sittning med gänget i en centralt belägen park. Inga snutar och inga vakter. Bara glada laxar som läskade sig. Tyvärr brusade Mannen med det illröda ansiktet upp och anklagade oss andra för att han knyckt öl från honom. Där och då ville jag ringa efter snuten, men jag beslutade mig för att "live and let live". Jag satt kvar som en stenstod och lät anklagelsarna rinna av mig. Alla kan få en sne'fylla och Mannen med det illröda ansiktet fick just en sådan idag. Nåja, ingen blev tagen av snuten i alla fall. Alltid något. Mannen med det illröda ansiktet hade en dålig dag, men han är förlåten. Dessutom bajsade han inte på sig utan höll kroppsöppningarna stängda. Alltid något. Imorgon är det dags för nya insatser och ett nytt deltagande i glada gängets parksittning. Jag hoppas på mangrann uppslutning och tror det blir så. Hep, hep!


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 30 maj 2023 20:40

Min jäkla mobiltelefon krånglar. Samtal kommer, men jag hör inget. En kompis ringer mig istället på hemtelefonen, men jag vill ha en fungerande mobiltelefon. Motgångarna växer sig flera och jag blir snart tokig. Jag har ett sexpack folköl att lugna nerverna med, jag har börjat på dem. Vad fasen, ska jag inte ens få ha en fungerande telefon? Jag går upp i atomer snart. Jag behöver hjälp att finna min väg ut ur detta predikament. Dessutom har jag min nya fjärrkontroll och Netflix att tamapas med. Kan inte allt bara lösa sig för mig? Varför ska jaust jag plågas?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 maj 2023 18:15

Idag har jag varit hos konditorn och handlat på mig. Det blev två biskvier, två mazaränger och två potatisbakelser. Naturligtvis har jag redan gått in på dem, men jag har över hälften kvar. De kommer att räcka till imorgon också. Frugan då, kanske ni undrar? Hon fick lyxig kattmat av märket Sheeba, så henne går det då rakt ingen nöd på. Jag har precis vari tnere i källaren och utfodrat henne Jag är omtänksam och gör allt för lilla frugan, den lilla tokan. Jag har grammofonen igång och lyssnar på Glenn Miller, min husgud. Dessutom har jag öppnaten flaska punsch och den går utmärkt att skölja ned kakorna med. Nu trivs jag, ensam uppe i huset och frugan mätt och belåten i källaren.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 30 maj 2023 17:51

Tjena på er, alla glada laxar! Detta är Hasse live from Hörsalsparken. Det är jag, Viggar'n, Mannen med det illröda ansiktet, Finske mannen och Skäggiga mannen. Men snuten var här förut och tog med sig Viggar'n så han kanske inte räknas. Det var en patrull besrående av en man och en kvinna som kom och la sig i vårt drickande och Viggar'n brusade upp och gav dem fingret. Han borde ha vetat bättre, men jag förstår honom. Komma och störa när vi hade det så bra. Jag har två öl kvar att dricka, sedan blir det bolaget igen för några kvällsöl. Idag går jag inte torrt och det känns tryggt. Jag ska höra med grabbarna om vi ska mötas utanför Systembolaget imorgon klockan tio som vanligt. Klart vi ska! Nu ska jag fortsätta att rulla hatt så får ni ha det så bra. Skål!


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 30 maj 2023 17:38

Det var väl själva den vad dåligt jag mår. Ratslös och orolig i kvadrat. Mår jag än sämre vad det lider blir det ett telefonsamtal till AE, akutenheten. Jag måste för fanken ha hjälp! inte hjälper det att lyssna på musik heller. Det som triggade mitt dåliga mående var ett svårt TV-spel. Jag går upp i varv av småsaker, men mitt mående är ingen liten sak, någon bagatell. Jag känner mig färdig med livet och vill så gärna få modet att hoppa från köksfönstret och landa på huvudet. Men kanske lättar måendet om jag tar mig en liten fylla. Fast jag har inget i alkoholväg hemma förutom några 2,8:or. Fy Fabian vad livet suger just nu.

Av Fester Bestertester - 29 maj 2023 20:25

Idag fick jag mitt TV-spel, "The legend of Zelda: Tears of the kingdom". Har kört en liten stund, men nu möter jag två robotar sommåste förgöras. De står på en höjd och jag tänkte smocka till dem en gång och sedan hoppa ned. Upprepar tills de är besegrade. Men där finnes ett annatproblem: kylan. Jag har stekt en växt som gör mig tålig mot kylan, men bara i dryga sju minuter. Tiden räcker inte till. Nu är jag förbaskad och vill inte spela mer. Spelet blev supersvårt hux flux. Varning! Akta dig för Zelda.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 28 maj 2023 23:15

Jag började med att laga en del mat i år efter ett flera år långt uppehåll. Tyvärr blev jag inlagd och mina matplaner gick i stöpet, men nu känner jag mig fullt återhämtad och har lust att laga lite mat.


Jag tänker köpa ett halvkilo nötfärs och göra hamburgare av den. Superlätt, bara att lägga köttfärsen i en bunke och salta och peppra. Blanda runt ordentligt och sedan forma färsen till bollar och platta till dem på ett skärbräda.


Till det har jag såklart bröd. Annars är jag sparsam med ingredienser. Brukar bara ha på rå gul lök, chilisås och isbergssalllad. Det brukar bli sju köttpuckar av 500 gram nötfärs och det räcker till två måltider åt mig.


Vad tror ni? Är det realistiskt eller bara dumma fantasier?


MVH/Herr X


Av Fester Bestertester - 27 maj 2023 21:43

Allt är inte jämmer och elände, men nästan. Sitter med en ny fjärrkontroll och det är jämra svårt att lära sig. Jag trycker på måfå, jag vet inte hur jag ska hantera den. Det skulle inte förvåna mig om jag ställt till det för mig, eller om TV:n hoppar igång trots att jag behandlat fjärrkontrollen som en flåbuse. Som tur är hittar jag rätt snart till en science fiction-serie jag börjat titta på, alltid något. Jag tillhör en liten skara genier, men tydligen kan man inte tillämpa mycket till intelligens på mitt kanalpaket och lilla fjärrkontroll. Just nu är jag lugn, men nästa gång det krånglar kanske jag skickar ut TV:n genom fönstret.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards