Alla inlägg under oktober 2016

Av Fester Bestertester - 31 oktober 2016 18:07

Jag har en arbetskamrat som försöker spela ball och säga att öl, det dricker han inte. Tror han att han är en nutida viking, att han har så enorm alkoholtolerans att öl inte biter på honom?


Finns där en dryck med alkohol i tar jag den gärna, oavsett vad det är. Till och med rödvin skulle jag kunna tänka mig om inget annat bjöds. När arbetskamraten pratar skit om öl skakar jag bara på huvudet. Det är ju den bästa rusdrycken.

Av Fester Bestertester - 31 oktober 2016 17:14

Jag har sysselsättning fyra dagar i veckan. Jag är pensionär, men vill ha något att göra. Förra veckan tog jag dock bondpermis och drack öl istället för att jobba.


Naturligtvis hade nån sett mig komma kånkandes på systembolagspåsar och tjallat för chefen. Jag sa att jag drack för att lugna nerverna, inte för att bli full. Då började han babbla om att det är farligt att blanda alkohol med mediciner. Jag nickade och försökte spela ångerfull.


Nåja, första dagen denna arbetsvecka är avklarade och vet ni vad? Jag handlade sexton burkar starköl. Tjoho!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 oktober 2016 19:02

Nu är snart veckan över och den har för mig varit helt okej. Tillbringade i och för sig en kväll i fyllecell, men det får man räkna med när man hänger med a-lagarna.


Jag har tänkt att jobba veckan som kommer, så jag drar ned drickandet till miniminivå, sex burkar om dagen. Ack, den som vore förtidspensionär...


Hare gött önskar Hasse

Av Fester Bestertester - 26 oktober 2016 17:02

Min kp (kontaktperson) inom psykiatrin och jag träffades över en kopp kaffe nere på stan. Chefen ringde henne och tjallade på att jag missat jobbet den senaste tiden. Mötet blev en formidabel succé för mig.


Jag pratade Interzone, jag pratade Omnicron och jag pratade säkerhetspolisen. Jag förklarade att jag är en mäktig person. Jag fick frågan hur jag skötte min medicinering och jag svarade att det gick förträffligt.


Min kp kan inte sy in mig, få mig tvångsvårdad, då jag inte är någon fara för mig själv eller andra Denne hade inget annat val än att låta mig vara ifred. Tyvärr har vi ett nytt möte inbokat, detta om två veckor. Då ska jag nämna mina planer för att nå seger och rita om den politiska kartan i landet. Sverige är mitt.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 25 oktober 2016 18:29

Nu är bråket om klockomställningen i full gång igen. En stolle från lika stolliga Liberalerna vill ha sommartid året om.


Mitt morgonstånd växer till sin maximala storlek runt femtiden på morgonen. Jag vill inte tvingas runka en timma för tidigt året om, jag behöver min sömn.


Att det blir mörkt tidigt höst och vinter stör mig inte. Idiotiska utspel av fåntrattar ur åttaklövern stör mig däremot nåt så in i Norden. Inte ska vill väl slopa vintertid/normaltid?

Av Fester Bestertester - 25 oktober 2016 18:13

Jag har sedan barnsben varit UFO-intresserad, ett intresse som gett mig många goda stunder här i livet. Jag har upplevt framgångar, jag har upplevt motgångar. Motgångarna ruskar man snart av sig, medgångerna bevarar man i minnet.


Pollenkungen blev en tidig idol och jag hade äran att få skaka hans hand på sextiotalet. Han hade en fenomenal kontakt med utomjordingar och jag visste direkt att det var något för mig. Det är Pollenkungen vi har att tacka för att UFO-Motala är en så vital och levande förening, med eldsjälar på alla positioner.


Att bevaka himlen, att leta efter utomjordingar, var så mycket svårare förr. Med dagens teknik kan man t ex fota så mycket man vill, bara man raderar de mindre lyckade bilderna, min gamla trotjänare erbjöd bara 24 bilder. Ville man filma fick det bli Super-8 med urkass kvalitet. Idag täcker vi av stora delar av himlen på nolltid, detta tack vare (utomjordisk?) teknik.


Jag grundade UFO-Motala 1970. Andra medlemmen (jag var naturligtvis den första) blev min gode vän Nils-Erik. Det var länge bara han och jag och vi fick slita ont för att dels råka på aliens och dels informera den dumma massan om vår existens. Idag har vi miljontals proselyter på detta kallat Internet. Jag applåderar den moderna tekniken.


En av Sveriges äldsta UFO-föreningar är just UFO-Motala. Har du ett öppet sinne, är du vetgirig, då har du hittat rätt. Vi tar kampen varje dag och sover med ett öga öppet. Jag skulle vilja påstå att alla UFO:n av modell Stjärnskepp eller större (och flera mindre frakoster) icke kan landa i Östergötland utan att vi får reda på det.


Kom med i kampen och organisera dig, utomjordingarna är redan här, nu återstår bara att se hur vi ska förhålla oss till dem. They come in peace...


MVH/Sune Andersson

Av Fester Bestertester - 24 oktober 2016 16:59

Jag ringde basen imorse och klagade på smärtande rygg. Han blev inte glad på mig, men vad skulle han göra?


Jag vet vad jag skulle göra och sedan gjorde: Handla på systembolaget.


Nu kopplar jag av med en flaska whisky och några öl. Jobba kan jag göra någon annan gång. Sicket jox med krånglande rygg. :)


MVH/Hasse

Av Fester Bestertester - 22 oktober 2016 12:21

Nu blir det restaurangmat, mexikansk sådan. Jag och en kompis drar till ett ställe kallat "Taco Bar" för svullning. Vi ska svina, vi ska kleta, vi ska vräka i oss maten. Jag står för fiolerna, det är min tur att bjuda. Oj, vad det kurrar i magen.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards