Alla inlägg under mars 2017

Av Fester Bestertester - 31 mars 2017 16:58

Två garvade veteraner inom rörelsen möts i Skarptorp, Norrköping. Medans medelsvensson tar fredagsgroggen kämpar UFO-Norrköping på. Vi tar med oss varsin mobiltelefon med kapacitet att ta digitala bilder och kommer att scanna av himlavalvet i jakt på nyfikna utomjordingar. Vi träffas vid midnatt och håller på med vårt livsviktiga arbete i minst två timmar. Ah, helgledigheten börjar med hårt, men tillfredsställande, arbete. En sann UFO:log ligger alltid i beredskap, en sann UFO:log får jobbet gjort utan att knussla. Klatu verada niktu.

Av Fester Bestertester - 30 mars 2017 17:58

Den där Bjarne Skitgris är en riktig latmask. Han har lösenordet till bloggen och skulle kunna skriva, men han ligger hellre i soffan och onanerar. Jag får ta mig en allvarlig funderare om jag ska byta lösenordet, vet inte om jag vill veta av detta lata arsel. Det kanske är bättre att han inget skriver, när allt kommer omkring. Han har en fallenhet för det groteska, för snusk. Nå, här på vår sida kräver vi en viss höjd på inläggen. Bjarne får väl starta den där hemsidan han tjatat om länge, där kan han publicera osmakliga bilder bäst han vill. Ska jag ta Bjarne till nåder, tycker du?

Av Fester Bestertester - 28 mars 2017 23:40

I ett svagt ögonblick gav jag Bjarne Skitgris lösenordet till bloggen. Han pruttade ur sig kanske fem inlägg, sedan var det stopp. Han är värsta sortens latmask, han är en goddagspilt utan samvete. Jag kommer att byta lösenord, detta praktarsel har satt sin sista potät här på Käftsmällen. Just praktarslen må samlas på de dekadenta avkrokarna av Internet, på vår blogg har de inget att göra. Adjöss med dig, din dekadenta skithög.

Av Fester Bestertester - 27 mars 2017 20:04

Det blir att köpa Nintendos nya apparat Switch i veckan. Kommer inte att köpa så många spel, men det finns ett par titlar jag måste ha. Naturligtvis är nya Zelda ett av dem, nya Mario likaså. Köpte en X-Box 360 för flera år sedan, men den står bara och samlar damm. Nu tänkte jag göra ett allvarligt försök att komma igång med spelandet igen. Det är ju en bra hobby.

Av Fester Bestertester - 25 mars 2017 22:10

Har besvärats av smärtor i buken en tid och kanske är det mina alkoholvanor som ligger bakom det hela. Därför tog jag det radikala beslutet att inte gå till systembolaget idag. Än är jag inte gammal nog för att dö, tänk så många fyllor jag då går miste om. Har bara tre öl kvar, men vid Gud, detta ska jag klara. Jag kör på folköl på söndag och måndag, så får vi se hur jag gör på tisdag. En nykter lördagkväll, snacka om slöseri med tid.

Av Fester Bestertester - 21 mars 2017 17:48

Nu är pängarna nästan slut, får leva på pant från alla mina tomma ölburkar. Får lön på fredag, men dit är det tre dagar. I kylskåpet hade jag endast åtta öl, har fått i mig tre. Jag sveper återstoden och lägger mig på slafen. Mat har jag, men bara till en måltid. Jag prioriterar drickandet, jag får väl späka mig de dagar som återstår till löningen. Jag tvingas vara nykter både på onsdag och torsdag och det är ju illa, som alla förstår. Men tänk vad härligt det kommer att bli på fredag, då ska jag köpa både whisky och öl. Att dricka sig svårt berusad är en trevlig hobby, samla frimärken är inget för mig.

Av Fester Bestertester - 17 mars 2017 23:44

Yanked the door open at "The crooked goose" at noon. My binge-drinking Friday had only just begun. Had perhaps three Tennents Super, then it was time for sustenance. Good ol' paki chow hit the spot, who needs haggis?


By my side was non other than Boab, an ardent fitba fan, with a soft spot for lager. After the grub we continued stretching out our bellies, there always seems to be room for another beer.


I managed to lose Boab, I think we were at the Grassmarket. He probably got lifted for indecent exposure. All alone I shuffled on to yet another pub for my precious beer.


I'm a bit strapped for cash, so I had no choice but to return to my grubby flat. To my horror the fridge was empty, there was nothing to drink in it. I'm still drunk, but sobriety is getting the best of me. Rest assured, when the dole-money lands in my pocket book I'll get right back at drinking heavily. A sober weekend awaits, but that's tomorrows problem. Down the hatch!


Your Calum

Av Fester Bestertester - 17 mars 2017 20:23

Jag har bara druckit en folköl idag, tar min första starkis strax. Räknar med att sitta uppe länge, så tid finnes att bli full. I helgen bojkottar jag krogen, jag sitter själv vid datorn och gör bort mig. Köpte bara sju starköl idag, det får räcka, jag har ju tänkt att dra ned på drickat. En fylla blir det, vi får se hur jag gör på lördag.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards