Alla inlägg under augusti 2020

Av Fester Bestertester - 31 augusti 2020 21:24

Jag kommer att ringa mina kompisar på AE (orkar inte förklara i nedskriven text vad det står för) så fort jag rökt klart min cigarett. Jag har tittat på filmer och klipp på Youtube och behöver någon att diskutera det med. Ska jag låta mig hänföras och ryckas med, eller bör jag hålla tankarna stången och se det som allmänt blaj på tuben?


Jag hoppas på att få prata med Gunn igen, hon som jag pratade med igår. Hon var sympatisk och förstående och pallar nog för ett samtal till från en oroad själ. Oro, obefogad sådan, men ack så verklig.


På 80-talet hade vi Heta linjen, på 20-talet har vi Akutenheten. Det ska jag utnyttja till fullo och det snarast.


Varför sitta själv och lida av talträngdhet när det finns en uppfinning kallad telefon, vilken försätter dig i direktkontakt med valfri medborgare?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 31 augusti 2020 17:03

Ända sedan Nordiska rikspartiet lades ned har jag varit partilös, men nu har ett nytt parti bildats som definitivt kommer att få min röst. Partiet heter "Arabiska partiet" och verkar väldigt spännande. Men tydligen måste man ha arabiskt påbrå för att få bli medlem, det var ju attans.


Från deras hemsida: "Att blicka tillbaka och sträva efter det som fanns igår är inget annat än självfördärv." Jag håller med, jag håller på att fördärva mig själv genom att minnas mitt en gång etniskt homogena och trygga moderland. Helt rätt, ett svenskt Sverige leder till fördärv fortare än kvickt.


En stilla undran bara; Att starta ett parti där man för att bli medlem måste ha svenskt påbrå, hur länge dröjer det innan man sätts dit av den politiserade polisen för HMF? Allahu Akbar!


MVH/Werner von Oben

 

Av Fester Bestertester - 31 augusti 2020 16:29

Jag ringde en kille vi kan kalla Jonas. Han blev glad över att jag ringde och satte igång att snacka. Och snacka kan han, han malde på om sitt favoritsamtalsämne öl. Vi bestämde oss för att ses hemma hos honom, men han har det snålt med pengar, så vi nöjde oss med att säga att vi ska träffas någon gång i september. Han har usel ekonomi och har förvaltare, så det blir sällan han har pengar på fickan att bränna på öl, så vi får se hur han blir när vi träffas. Full och galen eller bara galen?


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 31 augusti 2020 15:47

En trevlig, äldre dam var min boendestödjare idag. Hon sa att hon var ett år äldre än mig och jag trodde först jag hörde fel, hon såg så gammal ut. Betyder det att jag också ser gammal ut? Hon undrade vad hon skulle hjälpa till med, men jag svarade att jag fixar allt själv. Boendestödet är ingen hemtjänst, det är brukaren som ska göra jobbet.


Jag lever i en salig röra, men jag vill ha det så. Det enda som stör mig är att jag ej har ordning på mina CD:ar, förutom en trave med Motörheads alla släpp. Men jag låter inte boendestödjarna hjälpa mig ens med det.


Jag känner mig inte generad eller besvärad av att ha boendestöd, men det är inget jag går runt och skryter med direkt. Jag har besök en gång i veckan, vadå då? Vi ses om en vecka, vem det nu blir som kommer.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 31 augusti 2020 15:36

Jag har köpt starköl igen, det blev fyra stycken Bellman. Jag har ringt Hasse och tackat nej till att komma till honom, det blir att vara hemma och softa med en burk i våfflan. Tror jag blandar medicinen med Stesolid, inte dör jag av det. Hasse slutar aldrig dricka så länge han har dryck, han är alkoholist och det är inte jag längre. Vi är inte kompatibla, han vill vara full jämt och ständigt, varje dag. Fyra öl räcker så bra till mig.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 augusti 2020 21:50

Jag lever en stor del av mitt liv i en fantasivärld, då jag finner verkligheten jobbig och livet svårt att tas med. Då frammanar jag röster och får för mig saker som inte stämmer, men som känns högst verkliga.


Idag har precis allt gått emot mig. Jag sitter fast i TV-spelet, mitt favoritlag i fotboll fick stryk och mat blev det ingen då kyl och frys är tomma. Jag grunnar på att åtgärda problemet med att fly in i min fantasivärld.


Jag behöver bara vara utan sömn och medicin några dagar så är allt kirrat. Då blir jag psykotisk och alldeles genomgalen. Jag kan ge mig ut och vandra, ofta hållandes en konversation med rösterna och gå i gamla trasor jag inte slängt av lathet.


En del tar till droger för att fly verkligheten, jag utnyttjar det faktum att jag har klena nerver.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 augusti 2020 21:32

Jag har nu satt på den självbetitlade skivan med The Beatles, ofta kallad "det vita albumet". Beatles har gjort många mediokra låtar, men på detta album lyser de med sin frånvaro. Är bara flummet i slutet på andra skivan (dubbelalbum) som förstör. Att jämföra beatlarna med dagens artister låter sig inte göras. Inte utan ett asgarv.

Av Fester Bestertester - 30 augusti 2020 21:21

Det är dålig uppslutning när UFO-Norrköping företar expeditioner, det är oftast samma personer som kommer. Vissa har inte varit med på någon aktivitet på flera år och det är dålig stil.


UFO-frågan är det största mysterium som finns och man tycker ju att folk borde bry sig, men de sitter hellre hemma och äter snabbmakaroner och lyssnar på Lasse Stefanz. Vidare är medlemmarna snåla, det blir oftast jag som får stå för fiolerna när vi ska få något uträttat, som att köpa bröd och kaffe.


Medlemsavgiften ligger på modesta 100 kronor per år och inte ens den behagar vissa att betala. Blir det ingen snar bättring lägger jag ned avdelningen. Den enda man kan lita på är Sune, men han bor på annan ort än oss och kan inte hjälpa att vår organisation är i spillror.


Kommer marsianer på besök, ring för Guds skulle inte UFO-Norrköping, de är upptagna med att pilla sig i navlarna.


MVH/Avdelningschefen

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards