Alla inlägg under april 2023

Av Fester Bestertester - 29 april 2023 18:30

Nostalgi
Jag lyssnar på Led Zeppelins första släpp och VIPS är jag tillbaka i barndomen. Jag växte upp med bland annat dem, Pugh Rogefelt, The Beatles och ELO.Jag sitter ensam vid datorn och lyssnar på musik och lipar en smula och ägnar mig åt självömkan. Men vad hade du gjort om du var kroniskt schizofren likt mig? Min första nattpermis är här och jag vill bara sova bort den. Det enda positiva är att jag bara rökt två cigaretter under dagen. Just det, du läste rätt, jag har börjat röka igen. Planen är att sluta (igen) efter min förmodat nära förestående utskrivning från the hisp) och aldrig mer börjat med otyget igen.Jag kämpar på, men ofta kommer det farthinder i min väg. Jag behöver karta, kompass och pepp från mina närstående för att kirra resan mot psykisk friskhet. Håll gärna tummarna för mig och mina klena nerver. Ett tack på förhand är allt jag kan bidra med, men det är svårt att vara tacksam när ens livblevbla sätter käppar i hjulen både fram och bak. Dagligen! Äh, jag får ta av mig dumstruten och komma med i matchen igen. Jag lever och det kanske är gott nog.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 april 2023 17:16

Tyvärr hade jag inte råd att gå på bästa puben God vän idag, pengarna jag har måste räcka till mat. Dessutom visade sig Bosse Rulltårta vara fortsatt njugg och ville inte låna ut en endaste liten hundring. Svagt, men helt i linje med Bosses politiska övertygelse: den vederstyggliga kapitalismen. Jag får sitta hemma och drömma mig bort till svunna tider när ma nhade jobb och fast inkomst. Mitt försörjningsstöd räcker inte till för att ha kul och jag förbannar mitt arma öde. Men om jag lever snålt veckan som kommer kanske jag har råd att svira nästa helg. Jag får hoppas på det.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 29 april 2023 16:32

Det var trevligt att höra ifrån dig igen efter cirka en och halv månad på hispan. Inte en enda gång ringde du mig för att prata av dig, jag är en outnyttjad resurs för dig att ta del av och dra nytta av. Själv framlever jag mitt liv i en stilla lunk och har allt jag behöver för en trevlig vardag. Man är ju lite svår på bakverk, men det är inte hela världen. Ta nu tag i ditt liv, X och kom tillbaka än starkare än förut. Vi hörs i cyberrymden om inte annat. Ha det bra nu, kamrat.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 29 april 2023 15:51

Tyvärr är måndag en röd dag och det ställer till det för mig. Jag tänkte mig inte för utan köpte bara sexton burkar starköl tidigare under dagen att ha till lördag och söndag. Men måndag då? Äsch, det får bli ett samtal till min pålitiga kran Goran. Det blr nog en flarra brännvin av sämsta sort, men bara det är relativt billigt och alkoholstarkt duger det åt mig. Pengar har jag, några hundringar i kontanter och det är viktigt att betala Goran snarast då han kan ta till våld om han inga pengar får. Det kostar att vara heltidsdrickare, det ska gudarna veta. Blir det en flaska sprit stannar jag hemma och dricker den, blir det öl kan jag tänka mig en parkbänk på måndag. parkera ändalykten på en bänk full med fågelträck och titta på sossarnas glesa skara när de protesterar mot sig själva. Ses vi i Södra promenaden den första maj? Blött ute, blött inne, blött i hjärta, blött i sinne.

 

MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 29 april 2023 14:26

Ja, god dag på er, alla läsare och till dig som halkatin här på ett bananskal. Saken är den att jag sedan den åttonde mars varit inlagd på psykiatrin. Först PIVA, sedan avdelning 25B och 26:an. Jag blev hastigt klen i nerverna och blev hämtad av psykiatriambulansen som den kallas. Naturligtvis blev det tvångsvård, men den är avskriven sedan några veckor. Jag är alltså inlagd helt frivilligt.


Tyvärr har bloggen inte uppdaterats, men det beor inte på lathet eller lättja; Det beror på inlåsning. Men lite svagt av övriga skribenter är det. Snart dukar jag fram starkölen, jag har åtta stycken att dricka. Men det får inte bli alla jag har hemma, då jag säkert får blåsa i alkometern när jag återvänder till avdelningen.


Tack för att du har överseende med artikeltorkan.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards