Alla inlägg under augusti 2023

Av Fester Bestertester - 31 augusti 2023 19:55

Idag kom min kontaktperson, KP, hem till mig. Det blev det gamla vanliga tjatet om gruppboende. Jag har sagt nej, men vården ger sig inte. Sedan fick jag frågan hur jag sköter mitt matintag och hur mycket starkvaror jag dricker. Minns inte riktigt mitt svar, men jag uppgav i alla fall att det var mindre än vad jag faktiskt får i mig. Det ska vården skita högaktningsfullt i.


Det var bla, bla, bla. Men det gick in genom ena örat och ut genom det andra. Det var då för väl att KP:n kom hem till mig, hade jag gått till motagningen hade det väl kostat en 200:ing. Min KP ville väl ses eftersom jag tidigare i veckan ringt akutenheten, men det nämnde hon inte. Tvärtom fick jag det på tapeten.


Jag struntar i vården med alla sina förmaningar, rutiner och regler. Jag är född fri och kommer att dö fri. Gruppboende kan de glömma. Visst,jag har det stökigt, men är ju för fasen ungkarl, det är bögigt att ha det välstädat hemma.


Jag vill bara vara ifred och dricka mina starköl i lugn och ro. För övrigt är min diagnos serious BS, jag mår inte toppen jämt, men när jag inte gör det ser de bara det inbillade sjuka i en annan. Lämna mig ifred och låt mig dricka mig själv till döds.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 augusti 2023 20:31

Fy bubblan vad jag mådde pyton i natt. La mig tidigt, men kom inte till ro. Det blev att sätta sig på sängkanten och ringa ett samtal till akutenheten, AE. Jag ville bara bli lyssnad på och det blev jag. Minns inte om jag presenterade mig eller inte, men nog tog de mitt mobilnummer. Saken är den att min kontaktperson ringde och väckte mig och bokade in ett besök hem till mig. KP:n (kontaktpersonen) kommer klockan två imorgon eftermiddag. Det är ingen slump att hon vill träffa mig, AE skvallrade om vårt samtal. Det enda skälet är att KP:n vill kolla upp mig för att se om jag behöver läggas in. Det ska vi allt bli två om, jag fyller år om en vecka och vill inte "fira" som inlagd. Jag både vill och inte vill ha pykiatrins hjälp. Vad ska jag ta mig till?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 augusti 2023 18:28

Idag blev det det gamla vanliga, en sittning i parken med mina vänner från det glada gänget. Ingen av oss är slavar, vi går alla på bidrag och har all tid i världen att förlusta oss. Och som vi gör det; Det blir dagliga besök på Systembolaget för avslappnande dryck, oftast öl. Fisnke mannen var på sitt bästa humör och eftersom han är finnzigenare sjöng han flera medryckande låtar på romani. Top notch, mannen! Snutfritt, vaktfritt, endast glada laxar på plats. Mannen med det illröda ansiktet körde en helgardering idag, han hade både toqalettpapper och vuxenblöjor med och på sig, han har kapitulerat för sin lynniga mage. Alla blev fullla och ingen av oss hamnade i fyllecell. Sov ruset av er, fylltrattar, så hörs vi imorgon.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 28 augusti 2023 21:14

Idag fyllde stadens lataste praktarsel hela 71 år gammal. Tänk vad tiden går. Vi har känt varandra i över 30 år och har hittat på mycket kul och mycket bus. Tänk när vi kissade i trappen ned till ett riktigt sunkhak, detta var inomhus. Tänk när herr Ballongmage smashade hans köksfönster. Eller när en kärring kom ut från toaletten på en krog med en länga toalettpapper som en svans efter sig. Du har åldrats med viss värdighet, men din höreslskada får mig att skratta åt alla dråpliga fel det blir när vi konverserar. Grattis på födelsedagen och hoppas spriten smakade, vilken du fick av mig. Själv fyller jag nästa vecka,men att färdas till stadens centrum där jag bor är för jobbigt för stadens lataste praktarset herr Hörsel. Grattis, åldring!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 27 augusti 2023 19:35

Vissa grupper är ute efter mig och de kör runt, runt i skift kring mitt kvarter och beskjuter mig med gammastrålning. De vill ta alla mina tankar ifrån mig för att sedan långsamt stråla ihjäl mig. Det kommer att bli ett utdraget förlopp där jag ska lida maximalt. Men vad ska snuten göra? Bjuda buset på pizza eller saft och bullar? Jag har dragit på mig mäktiga fiender, men även jag har krafter. Det kommer att bli en blodig konflikt om de tre fienderna förklarar krig. Än så länge är vi inte där, men det kan svänga snabbt. Vad göra?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 26 augusti 2023 20:13

Jag var hemma hos stadens lataste praktarsel herr Hösel under dagen. Vi tittade på TV hela tiden och jag försökte föra ett samtal med honom, men det går ju knappt då han har sådan taskig hörsel. Nåja, det  var trevligt i alla fall. Han bjöd på tre muggar kaffe och Mariekex och det tackade jag inte nej till. Var kvar lite längre än planerat då jag försökte vänta ut det värsta regnet. Tog sedan spärvagnen hem till min trista boning, tillbaka till ensamheten. Herr Hörsel och jag ska träffas i övermorgonn då det är hans födelsedag. Han ska få samma sak som han fick i julklapp, en hela brännvin. Själv fyller jag år veckan efter honom, men han är för lat och dum för att kunna ta spårvagnen hem till mig. Vi ses på måndag, herr Hörsel. Jag ser fram emot en rykande kopp kaffe och kexen och mögelosten du ska bjuda på.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 24 augusti 2023 19:54

Det blev att jag ringde till akutenheten alldeles nyss. Hon som tog emot mitt samtal hette Berit och var så trevlig så. Jag fick en stående inbjudan till dem och jag sa att jag skulle återkomma om mitt mående inte förbättrades. Jag började därefter att prata fotboll, men hon var inte vidare pigg på det. Allt är bara sjukdom, sjukdom, sjukdom med AE. Nåja, det är bra att de finns. Nu har jag öppnat mig för en annan människa och det känns ju såklart bra. Som jag saknar lugnet och omhändetagandet man får där uppe på psyk. Det slår till och med Grand Hotell. Gratis är det också vid tvångsvård. Finemang!


MVH/Herr  X

Av Fester Bestertester - 24 augusti 2023 19:37

Det gav inte många spänn att leta pantburkar idag. Fick ihop endast 18 kronor och det räcker inte ens till en halv öl av minsta sorten på bästa puben God vän. Dessutom körde jag handen i något äckligt klet när jag rev runt i en soptunna. Det är nästan så att jag ringer Lennart och erbjuder honom min kropp för en tusenlapp. Men tanken på en snorre i min rumpa förskräcker. Men är man ölsugen så är man, nöden har ingen lag. Först ringer jag min miljonär-kompis Bosse Rulltårta och hör om en liten gåva. Blir det bifallet slipper jag en Lennart som äcklar sig med mig. Jag är straight, men är priset det rätta kan jag sälja mig till en karl.


MVH/Ronny

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards