Alla inlägg under mars 2023

Av Fester Bestertester - 8 mars 2023 00:21

Jag kommer att bli hämtad av snuten och uppskickad till psykiatrins akutenhet. Förvänta er inget publicerat här på minst en månad. Ja, jag är lika ledsen som du är. Det blir ett trampande i korridoren långa stunder. Har inte ro att ligga på sängen däruppe på PIVA Nåja, hoppas du har överseende med min frånvaro.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 7 mars 2023 18:38

Gänget och jag hängde i Hörsalsparken idag. Vi kom dit runt tjugo över tio på förmiddagen och slog oss ned på bänkarna. Det var kul att träffa grabbarna igen och diskussionens vågor gick höga. Vi skröt, skroderade och bredde på. För en gångs skull bajsade inte Mannen med det illröda ansiktet på sig, men visst hade han en rejält tilltagen fuktfläck i skrevet och utmed ena låret.


Vi pratade sport och lite smått och gott. Speciellt roligt var det att höra Skäggiga mannen prata om punkare. Han är gammal raggare och berättade hur raggarna och punkarna rök ihop. Punkare är skitiga svin, det höll han med om. Finske Mannen var även med oss och han hade lyxat till det med ett kvarter Lord Calvert, men visst hade han två "nödraketer" I innerfickan också. Aj, aj, inte gå torrt!


Det dåliga vädret gjorde att jag flydde fältet lite tidigare än jag tänkt och sitter nu hemma och drcker några öl i lugn och ro. Imorgon har jag inga förpliktelser, jag ska partaja med start någon gång efter tio på morgonen. Det kör vi på.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 6 mars 2023 19:25

Jag har bestämt mig, jag kommer att ringa till akutenheten (AE) under kvällen. Egentligen borde jag väl ringa snuten, men de är korrupta och är inte att lita på. Det blir att lyssna på musik i ett futilt försök att bli kvitt röster och annat sjukdomsjox. Okej, jag ger medicinen och sömnen en chans, men vaknar jag med svår ångest är det jag som lyfter luren och slår det där 101010-numret. En masa ettor och nollor är det i alla fall. Och så är jag en nolla. Nu ska jag ta mig en Stesolid och sedan gå och lägga mig. Om bloggen upphör att uppdateras vet ni var jag befinner mig: på PIVA.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 4 mars 2023 22:48

Mitt europeiska favoritlag efter IFK Norrköping går som ett snälltåg. Det blev oavgjort mot lokalrivalerna, 2-2 och man huserar i nuläget på en meriterande tredjeplats. Man kan börja blicka uppåt i tabellen, man borde ha chans på serieseger och uppflyttning. Det blir lite tråkigt när flera lag från högstaligan har sina b-lag i Regionaliga Nordost där FCC spelar. Man har inte vunnit någon titel på årtionden, man har inte varit uppe i högstadivisionen någon gång. Det börjar bli dags för ett avancemang och lite bucklor.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 4 mars 2023 22:29

Jag har kanske en halv snusdosa kvar och ett oöppnat paket ciggisar. Just nu upplever jag ett starkt sug efter nikotinprodukter, käns som jag håller på att gå i bitar. Kanske att AE kan vara till hjälp, man vet aldrig. Lite trevligt småprat och lite pepp kan vara vad jag behöver. Jag paxar hon Anita, henne har jag stort förtroende för. Allt känns svårt och jobbigt, jag vill bara lägga mig på sängen. Äh, det går nog över bara jag får min nattmedicin tagen. Jag är ett stort geni, inget litet och vill ha VIP:behandling av vården. Herr X: med rätt att klaga.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 mars 2023 19:11

Jag mår inte så bra och vill ha någon att snacka med.Då ringer jag jourhavande mentalskötare och pratar bort en stund.Det händer att jag ringer dem, senaste gången var väl någon vecka sedan. Det samtalet fick en femma av tio i betyg där tio är högst och ett är lägst. Det enda som får mig att tveka är att jag inte vill ha eller har ett behov av dygnetruntvård mot min vilja. Äsch då, jag får ta till mitt univesalknep mot oro: lägga mig på sängen. Bästa boten mot ångest och oro är sömn, följt av samtal, följt av medicinering följt av promenader. Samtal och sömn ska jag testa ikväll.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 1 mars 2023 23:04

Det var dags att unna sig något gott. Har förätit mig på potatisbakelser och biskvier, så jag var hos speceristen och köpte mig en bytta vaniljglace. Öppnade den så fort jag kom hem och den smakade väldigt bra. Jag blev så nöjd att jag gick ned i den ombonade källaren och lät frugan slicka rent byttan. man måste tänka på sin äkta hälft också och inte bara sätta i sig alla godsaker själv. Jag har beslutat att hålla mig ifrån bakverk fram till på lördag, det är både bra för ekonomin och hälsan. För ärligt talat så är det ju rena sockerbomber jag köper och smaskar i mig. Nu ska jag bara ta ett glas punsch så avrundar jag onsdagen. Ha det gott.


MVH/Arg motalabo

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards