Alla inlägg under februari 2020

Av Fester Bestertester - 29 februari 2020 18:56

Jag har fått loss lite kulor, så jag tar med mig Bosse Rulltårta och går till bästa puben God vän. Jag är skyldig Bosse en hundring, men hoppas att han inte vill ha tillbaka den ikväll. Jag måste lägga allt jag har på dryck åt mig själv.


Jag vill passa på att påminna om att en insamling till mig har startats. Tänk om varje besökare donerade en hundring, då skulle jag bli glad.


Ismedin, Fikret, Goran: Jag kommer så fort jag kan! Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 29 februari 2020 14:17

Det är dags att fira syrran, hon har fyllt år. Jag är en snåljåp med dålig fantasi, så jag har bara köpt henne två trisslotter. Vad fasen, jag är ju panscho, jag har inte så mycket pängar. Syrran köper med sig mat, det blir hamburgare från en relativt nyöppnad restaurang. Dessutom bjuder hon på den och det är ju förträffligt. Vi ses, XXX.

Av Fester Bestertester - 28 februari 2020 22:36

Jag har fått kontakt med en ande som kallar sig Florian. När denne var människa var den en mäktig krigsherre, fruktad av fienden. Florian kommer främst till mig om sena kvällar och nätter och hjälper mig och ger mig tips hur jag ska utvecklas till en övermänniska.


Jag får abslout inte ta min medicin för Florian, då den (de) förstör min hjärna. Jag måste vara alert och redo för allt. Inte bara Florian utan även mina fiender vet vad jag är kapabel till och jag hålls under lupp. Men det kan jag leva med, jag är killen som tackade nej till SÄPO:s klumpiga värvningsförsök. Jag är ingen duvunge.


Kanske besegras den onda organisationen "O" inatt, kanske når jag nirvana. Jag är glad att Florian hittat mig och beslutat sig för att hjälpa mig. Han kommer att hjälpa mig att gå långt och få välförtjänt uppskattning av jordens alla fyra miljarder invånare. Segern skall bli min!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 27 februari 2020 16:22

Jag har pratat en del med en tillfälligt anställd på en mötesplats. Han är musiknörd och jag gillar en hel del band och artister, så det blev naturligt att vi samtalade. Men idag förstördes allt och det för gott. Han berättade att han var på läger med de förhatliga VPK på 80-talet och var nån slags volontär på en ANC-gala i samma veva.


Kommunister är svin. Alla, rakt av, inga undantag. Nu får jag hitta någon annan att gaffla med på mötesplatsen, för kommunistsvin vill jag hålla på behörigt avstånd. Synd, för han verkade rätt vettig. Han är väl en sån där självgod och dryg typ som de flesta andra kommunistäckel. Usch!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 26 februari 2020 18:36

Nils-Eriks fru ska resa till Gävle i norra Norrland och hälsa på släktingar. Sådant trams är inget för Nils-Erik, han stannar hemma. Nils-Erik är inte van vid att vara gräsänkling, men det ska nog gå bra. Vi har bestämt att jag ska titta över för ett glas punsch och lite andra godsaker.


Hans duktiga lilla fru har lagat några måltider och fryst in dem, så Nils-Erik och jag får försöka klura ut hur hans mikrovågsugn fungerar. Själv har jag ingen sådan, då man kan få cancer av den, men att exponeras för den under en kort tid medför nog ingen livsfara.


Imorgon är det dags, det blir en heldag hos min käre vän. Så skönt att vara utan fruntimmer ibland, eller hur?


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 26 februari 2020 16:26

Jag har inte varit och hämtat någon benso (lugnande) och har bara två tabletter Oxascand att ta till. Theralenet är slut också. Jag har i och för sig lite Lergigan, får väl försöka med det då. Till natten har jag Nozinan och det är ju bra. Men det är benso jag vill ha och det med detsamma. Jag tar mig helst an verkligheten med fördunklat sinne, fördunklat av medicin.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 24 februari 2020 17:13

Får vi bara ihop lite pengar kommer vi (UFO-Norrköping) att bege oss till Vrinneviskogen för spaning. Eftersom det är vinter och vi brukar vara ute i fält i flera timmar i stöten måste vi ha med oss rejält med skaffning. Det innebär att vi måste ha en kassa att ta pengar ifrån för att kunna genomföra vårt livsviktiga arbete.


En brödlimpa räcker inte långt, dessutom vill vi ha både smör och pålägg. Man erbjuder inte en frontsoldat en torr brödskiva, det ska vara ost eller skinka på den. Känner du att du vill hjälpa till, men saknar modet att stå i frontlinjen? Skicka en slant istället. Utan matsäck inga expeditioner.


Med er hjälp bryter vi ny mark!

Av Fester Bestertester - 24 februari 2020 16:41

Jag har en timme boendestöd i veckan och det tycker jag räcker. Har turen att ha en och samma person som kommer till mig och ännu större tur att det är en trevlig person. Jag kände inte för att städa idag, men gjorde det ändå, men bara i kanske en kvart. Inte en timma, det är sällan jag orkar med det. Istället snackade vi, men inte film som vi brukar snacka om, utan serier och serietidningar/-album. Jag visade boendestödjaren lite av det jag har hemma, bland annat en X9 från 1971 och en av trettio volymer från Carl Barks samlade verk. Vips så hade timman gått och boendestödjaren hastade vidare. Så ska det vara, man måste få prata om roliga saker och inte bara skrubba golv.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards