Alla inlägg under februari 2014

Av Fester Bestertester - 28 februari 2014 15:50

Nu får det vara nog, tidigare idag inkom ytterligare ett mail från en viss Gösta i Sundsvall. Han hävdade att han blivit ombordtagen på ett rymdskepp och blivit undersökt av besättningen.


Gösta är en första klassens lögnhals med stort behov av uppmärksamhet. I fortsättningen går hans mail direkt i papperskorgen utan att ha blivit lästa. Det är seriös forskning UFO-Sverige bedriver, därför känns det så onödigt med bluffgubbar.

Av Fester Bestertester - 27 februari 2014 22:22

The shite in green and white lost up Aberdeen-way. With Rangers robbed of the chance to win a new title the way is smoothly paved for the fenian brigade. But wait, here was a bump in the road. Ha, ha, ha! Bask in the sun all you can, when pitted against any team outside of Scotland you fail miserably. Snigger, snigger...


Cheers from Calum

Av Fester Bestertester - 27 februari 2014 19:27

Norrköpings Esoteriska Förening och UFO-Norrköping gör gemensam sak, vi kommer att hålla en gemensam fest hemma hos en hårdnackad regimkritiker. Hans två rum och kök kommer att fyllas av snillen, kämpar och anhängare av olika -ismer. Anledningen? Den röda draken Olof Palme avlivades den 28:e februari 1986.


Vi har redan tjuvstartat med en delikat smörgåstårta innehållande både skinka, räkor och rädisor. Sedan bjöd vår värd på varsin välkomstgrogg, så att alla direkt kom i rätt stämning.


Palmes politik slog hårt mot hederliga medborgare och två av de drabbade är Sune Andersson och herr X. Sune var ute i arbetslivet fram till sjuttiotalet, sedan svartlistades han av regimen och blev av med sitt jobb på Facit. Facket gjorde inget för att hjälpa honom, de styrdes och styrs av socialdemokraterna. Det blev förtidspension för Sune, precis som Palme ville, men samtidigt fick det honom stridslysten och han har personligen räddat ett flertal personer undan den förrädiska socialdemokratin.


Herr X är lite yngre, så han jobbade fram till för ett årtionde sedan. Han gjorde sig ovän med facket på sin arbetsplats då han vägrade gå med i de röda lössens led. Då satte mäktiga krafter in en offensiv mot honom och smittade honom med schizofreni. Det blev permanent sjukersättning och ett liv på samhällets botten. Som ni säkert förstått vid det här laget tillhör X de allra skarpaste tänkarna i landet och att ha honom på sin sida känns stort. Han sporras av såväl medgångar som motgångar. Det blir tal av de båda under kvällen.


Vår värd har dessutom skojat till det, han har köpt en piltavla där han tejpat upp en bild av Den Röda Draken. För varje pil som träffar näsan får man önska livet ur en valfri sosse. Denna aktivitet kommer nog att locka till många skratt, men där finns en seriös dimension. Vi är vaksamma på socialdemokratiska gristrynen varhelst de dyker upp.


Hur ska du fira den sista februari? Vi kör hårt både torsdag och fredag, vi vet att vi är långt ifrån ensamma då SOS (Samlingen för oberoende seloter) förklarat den 28:e februari såsom Kampens dag. Detta slår julafton med hästlängder, inte sant?


MVH/Ledningsgruppen

Av Fester Bestertester - 27 februari 2014 18:01

Vår välutrustade lokal på Kråkstigen 4 kan nu erbjuda kaffe till tolv personer samtidigt. Jag och Nils-Erik var nämligen till Myrorna och köpte två muggar i äkta porslin, kompletta med handtag. Vi hade redan tio muggar, men med tanke på vårt kraftigt ökande medlemsantal i UFO-Östergötland valde vi att göra denna investering.


Av principskäl går vi inte ut offentligt med priset, men det var en rimlig peng. Nu ska Nils-Erik och jag gå igenom lokalerna för att se om något mer måste köpas in. Det är härligt med vind i seglen.


MVH/Sune Andersson

Av Fester Bestertester - 27 februari 2014 16:40

Min gode vän Plankan har kraschat, flippat ur totalt. Nu hasar han fram i korridoren på avdelning 26 på Vrinnevisjukhuset, detta på grund av hans missbruk.


Plankan är spelmissbrukare och bränner allt han har den 17:e varje månad, då det är pensionsdags. Som tur är har han förvaltare som ser till att räkningarna blir betalda, annars vet jag inte vad som skulle hända.


Mig är han skyldig 170 kronor och de kan jag väl glömma att få tillbaka. En arbetskamrat ligger ute med 700 och dennes tjej med 900. Vidare är han skyldig en kiosk över 2000, där han köper folköl och cigaretter på krita. Hur många fler han är skyldig vet jag inte.


I somras gjorde han en ful sak, han tog sin mammas bankomatkort och kom över koden. Där fanns 8000 på kontot som han blåste på ett par dagar. Mamman är runt 90 år gammal och kan inte unna sig något extra, hon får betala när han måste ha mat, öl och cigg. Tur för honom att hon inte polisanmälde.


Plankan mår dåligt av allt detta, men ändå fortsätter han att spela på de där Jack Vegas-maskinerna. När han mår sämre än vanligt stannar han hemma från sin sysselsättning och jag kan bara anta att han har svår ångest. Nu fick han nog och kontaktade psykiatrin. Sist var han bara inlagd ett dygn, sedan var han fri att återuppta missbruket.


Ärligt talat kan jag inte förstå vad en kortare inläggning ska göra för nytta. Lås in honom ett halvår med restriktioner, då kanske han orkar lägga om kursen. Han lär vara utsläppt snart nog, redo att tigga pengar till höger och vänster. Mig har han dock lurat för sista gången, krokodiltårar biter inte på mig.

Av Fester Bestertester - 26 februari 2014 13:35

Det blev en påse öl klockan tio. Det var det gamla gänget som oroligt trampade utanför systembolaget. Bland annat var Patricio där, en skön lirare med rötterna i Chile. Han fick en cigg av mig och vi hade ett trevligt samtal.


Att sitta hemma en hel dag är inte så roligt alla gånger, så jag slog följe med a-lagarna. De är slipade och köper inte ut mängder med en gång, då snuten kan hälla ut det. Själv blev det sex Norrlands guld och de satt verkligen fint.


Vi hamnade i Olaiparken och alla var där. Dessutom mindes vi Mattila, en finsk snubbe som enligt legenden senast var nykter 5:e maj 1976. Han är nu död, men vilka minnen man har av honom.


Det blev två vändor till för mer öl och fortsatt gemenskap i stadens grönområden. Nu är jag hemma och bygger vidare på fyllan, men vill jag kan jag umgås med vänner på momangen. Titta inte snett på en risig a-lagare, han/hon är också en människa. En full människa.


MVH/Hasse

Av Fester Bestertester - 25 februari 2014 17:36

Se till att jobba på obekväm arbetstid, gärna natt. Sov runt fyra timmar per dygn. Häll i dig sprit under din vakna tid. Grubbla över universums stora gåtor, eller varför grannen är en miljöpartist. Se om filmen "Der Untergang" inte två eller tre gånger, se den 25 gånger. Lägg till att det var du som fick Björn Borg dödad, så ska du se att portarna till psyket står vidöppna. Works every time.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 24 februari 2014 18:09

Jag har numera en skål på hallmöbeln, en skål min morfar Elof och mormor Astrid haft i sin ägo. Denna skål passeras av alla mina besökare och är tänkt att fyllas med pengar.


Varenda krona som läggs i denna vackert dekorerade prydnadssak är välkommen. Pengar till punsch, mandelkubb och annat som tillhör livets nödtorft har jag, de pengar mina gäster skänker går oavkortat till UFO-Östergötland.


Med tanke på att jag lever ett rikt liv med många bekanta som ofta hälsar på mig kommer det att visa sig vara ett genidrag att ställa fram skålen. En krona kan göra skillnad och en hel tia hålla ruljangsen igång en hel dag. Och du, kommer du på besök utan skrammel i plånboken går det lika bra med en sedel. En långschal, kanske?


MVH/Arg Motala-bo

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards