Alla inlägg under februari 2023

Av Fester Bestertester - 27 februari 2023 23:23

Jag sitter här med kraftiga käningar i mitt stackars bröst. Jag kommer inte att åka upp till akuten, vill inte sitta där hela natten för att sedan bli avfärdad som det psykfall man är. Hjärnan är komplex och kan verkligen ställa till det för en, det vet jag av egna smärtsamma erafenheter. Allt skulle ju kunna vara psykiskt, jag hoppas på det. Nu behöver jag få prata av mig och kommer att ringa någon uppe på akutenheten. Skarpt läge råder och jag har gått in i flight-mode; Sitter med ytterkläderna på och funderar på att ta en promenad för att rensa huvudet från knastankar och annat jox. Fungerar inte det ringer jag AE.


"Ja, hej. Detta är Egon och saken är den att jag är måttligt till gravt sjuk i huvudet. Nu vill jag komma upp till er och tillbringa natten på observationsplats. Jag ska bara ner på stan och stråla ihjäl mina fiender först innan jag tar taxin upp till er". Vad tror ni om det? Kan det funka? Mitt allmäntillstånd är dåligt, så jag skulle mycket väl kunna vara fysiskt sjuk. Jag känner mig inte färdig med livet, jag vill leva i 20 år till. Snälla AE, hjälp mig att slappna av, ge mig en strategi för att kunna tackla min hypokondri. Om det nu mot förmodan är endast hypokondri.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 27 februari 2023 21:58

Någon gång förra veckan var jag och blev undersökt på vårdcentralen. Främst för min yrsel, men även min krokiga gång. DAet visade sig gången innan jag var där att jag hade dåliga njurvärden och dålig syresättning i blodet. Jag hoppas så klart att proverna jag lämnade denna gång var bra, eller i alla fall bättre. Hade det varit fara på taket hade väl nån läkare ringt upp mig. Jag är scared straight, jag har slutat med folkölen och sedan tidigare även med rökningen. Jag är som sådan att jag helst stoppar huvudet i sanden, men min syster tvingade iväg mig på läkarkontroll. Än är det för tidigt att blåsa faran över.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 26 februari 2023 21:57

Nu har jag genomlidigt en helg, en lååång och tråkig helg utan glädjeämnen. Jag har ju lite dåligt med kontanter, så jag fick vackert stanna hemma, rätta mun efter matsäck. Det blev ingen pub, det blev ingen kebab. Istället blev det nudlar och falukorv i dagarna tre. Men saken är den att jag har 200 kronor att blåsa på god starköl på bästa stället God vän. Det får bli ett besök där redan imorgondag. Naturligtvis hör jag med Bosse Rulltårta om han vill följa med, alltid bra att ha honom med sig som man kan låna en liten slant av. Hoppas attt God vän-chilenarna låter mig spela på Jack Vegas-automaterna, de sitter och spelar hela tiden och måte vara förmögna som sitter där varje dag. Fast dem vågar jag inte fråga om ett lån, för då kan man råka illa ut om man inte betalar. Jag känneer mig supertaggad att gå på puben efter en vit fredag, lördag och söndag. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 26 februari 2023 20:11

No pope of Rome, no Hibbies to sadden my eyes.


Cordially, Calum Stewart

Av Fester Bestertester - 24 februari 2023 20:23

Min så kallade vän herr Hörel är dålig på att svara i telefonen när jag ringr honom. Han brukar då ringa upp mig och säga att han inte hann svara. Nåja, men idag är andra dagen i rad jag ringde honom utan svar eller samtal från honom. Han kanske ligger död i fosterställning i soffsn med TV:n på högsta volym.Han har alltid varit udda, man vet aldrig vart man har honom. Är han död så vill jag ärva hans omfattande filmsamling. Det är jag värd.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 23 februari 2023 19:54

Ser jut nu en konsert med SLayer, ett av mina absoluta favoritband. Det är en konsert från 2014 hållen i Tyskland och jisses vad det svänger. Tom Araya har en gudabenådad pipa och den nya trummisen sköter sig med den äran. Den första skivan jag köpte med bandet var just "Hell awaits", sedan blev det debuten ("Show no mercy") och efter den den rktiga käftsmällen: "Reign in blood". Den skivan är en av de fem bästa album jag vet, tätt fäljd av "Rrröööaaarrr" med bandet Voivod.Jag gillar det mesta i musikväg, men fick jag bara lyssna på en genre bidde det heavy metal alla dar i veckan och för all framtid. Rock on!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 23 februari 2023 19:32

Det blev ett besök hos kvackaren då mina njurvärden var dåliga, plus att de ville kolla min prostata. Fick lämna runt åtta rör blod samt pinka i en mugg. Jag fick inte kissa efter ett visst klockslag, så jag gick till vårdcentralen med svullen blåsa. De kollade utinblåsan med ultraljud före och efter kissandet och blåsan var inte helt tömd. Fick dessutom svara på frågor om mitt kisseri. Som avslutning kördes ett finger upp i rumpan och när undersökningen var klar sa jag att jag skitit i byxan, men det bara kändes så.. Det var pinsamt att lägga rumpan i vädret, men mitt arsel var inte det första de såg eller det sista. Nu väntar jag på att vc hör av sig imorgon om provsvaren. Lite nervös är jag allt.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 21 februari 2023 21:30

Jag är så trött på min lilla fru att hon fått vara ifred nere i källaren i flera dagar. Det har dock löst sig med maten då jag levt på soppa den senaste veckan. Idag blev det österikisk gulaschsoppa vilken jag avnjöt med ljust bröd till. Det var bara att värma den i kastrullen några minuter så var det klart. Tyvärr börjar disken att hopa sig, den måste åtgärdas. Det blir att ta upp frugan ur den mysiga källaren och ställa henne vid diskhon. Vid gott resultat får hon en hel riskaka, blir inte disken ren får hon nöja sig med en näve Friskies. Nu har jag bara en burk soppa kvar, så imorgon far jag till sillstryparen för storhandling. Det innebär att mer avancerad mat måste lagas, så jag tror och hoppas att min lilla toka ska fixa det. Lite kött och potatis kan hon ju slänga ihop under mitt överinseende. Det är inte lätt alla gånger att vara gift med en djungelvilde.


MVH/Arg motalabo

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards