Alla inlägg under mars 2021

Av Fester Bestertester - 31 mars 2021 19:41

Imorgon är det dags för min spruta, den jäkla Zypadheran. Det innebär att jag måste kliva ur sängen innan klockan tio på morgonen. Sedan blir man kvarhållen i hela tre timmar på mottagningen, då man kan tuppa av.


Jag skulle aldrig ha talat om mitt medicinslarv för psykiatrin, då hade de inget vetat. Jag hade då kunnat fortsätta medicinera i hemmet istället för att gå upp i svinottan och promenera i kanske en kvart för att komma dit. Tur att jag slipper gå till sjukhuset för injektionen i alla fall, det ligger ännu längre bort.


Vi är en sorglig skara trasiga individer i sprutgruppen. Den ena sjukare än den andra. Och så jag då, geniet.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 31 mars 2021 19:22

Jag har fått kontakt med en man här i Östergötland som säljer sin trotjänare, en Trabant. Han vill ha hela 5000 för den och jag vet inte om jag ska nappa eller ej. Det blir inte så ofta jag använder bilen, då jag har det mesta inom gångavstånd.


Fast ibland åker jag till storstäderna Lin- och Norrköping, då är det bra med egen kärra. Jag får väl skära lite i lilla frugans matkonto så har jag råd med både bil och extravagant livsstil.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 31 mars 2021 17:20

Jag bara 2,8:or hemma i kylen. Jag hade tänkt att gå till Systembolaget, men orkade inte. Nu betalar jag priset för min lathet. Jag vill bli lullig, jag vill bli rund under fötterna. Jag kan dricka folkisar tills magsäcken sprängs, något rus blir det tyvärr inte på dem. Jag vill bara sova bort återstoden av onsdagen och handla lite starkt imorgon. Eller så ringer jag Goran, juggen som kan fixa det mesta.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 31 mars 2021 17:11

Jag har påbörjat en maratonsittning vid datorn och vet ni vad? Jag har inga chips, inga snacks alls. Jag som är van vid att ha något att mumsa på. Hur ska detta gå? Jag kommer att mikra lite köttbullar, men de äter man ju upp på nolltid. Varför i hela fridens namn köpte jag inte chips eller nötter när jag var till affären?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 mars 2021 19:41

Jag har idag tjänat 550 kronor på min bissniss. Ett välkommet tillskott i kassan på min ära. Jag gör mig skyldig till en brottslig handling, men det struntar jag i. Jag mördar ingen, jag langar inget, jag säljer inte stöldgods. Jag har kanske grisen efter mig, men kom då och slå in min ytterdörr. Jag erkänner inget, jag säger inget. Man måste som förtidspensionär tänja lite på lagarna för att få det att gå ihop. Sjuk man gör så gott han kan!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 mars 2021 23:20

En annan är lite dålig i skallen som ni kanske vet. Jag hör röster som jag vet inte är riktiga personer, men ändå. När jag mår dåligt förstår jag inte detta utan tror blint på dem och deras existens. Dessutom lider jag av paranoia och får ofta tips på datorn eller via TV:n.


Jag lider av en sjukdom kallad schizofreni och lever med den alla dygnets vakna timmar. Det gör mitt liv svårt och ibland rent plågsamt. Många är de gånger jag vårdats inom den så kallade slutenvården och ibland har det skett mot min vilja, med tvångsvård.


Jag har den fula ovanan att ringa akutenheten och prata, det ska jag sluta med. Jag fiskar ju inte efter en inläggning och livet är inte outhärdligt. Jag klarar mig utan deras hjälp. Men de är så trevliga och sövande att lyssna på, i alla fall när det är kvinnor som svarar.


Sömnen är det si och så med. Jag har ingen sömnmedicin, men jag har Theralen att ta till, den är lugnande på något vis. Sedan blir jag trött av mitt anipsykotikum Clozapine. Ofta sover jag bra, bara jag släpar mig iväg till sängen och inte sitter hela natten vid datorn och porrsurfar.


Tyvärr har jag hamnat på samhällets botten, jag är förtidspensionär, som det inte heter. Nån löjlig eufemism har ersatt det korrekta ordet. Jag får en slant från Försäkringskassan varje månad och har det svårt att få det att gå ihop, få pengarna att räcka. Sedan har jag inget sparat heller.


Jag får dra i mig medicinerna snart och hoppas att jag däckar. Jag mår som bäst när jag sover, även om jag har mardrömmar.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 mars 2021 20:12

Jag har fått kontakt med en kille från Katrineholm och han är precis som jag hårdhomo. Planen är att vi ska träffas i veckan och ha det lite skönt tillsammans. Han säger sig inte vara främmande för hårda tag och det klingar som ljuv musik i mina öron.


Jag laddar skivspelaren med Baccara och Divine och häller upp varsin drink i mina finaste glas. Han och jag vilken dag som helst, det är ju förträffligt!


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 29 mars 2021 19:34

Tjena! Jag har fått i mig brännvinet och några öl. Hade 24 öl och vet inte hur många jag har kvar. Men lita på att jag är full, jag mår toppen. Synd att det ska krävas en fylla för att man ska glömma bort sitt eländiga liv, men sånt är livet.


Jag skulle tro att det blir några öl över till på tisdag också och det var ju förträffligt. Tre fyllor för 400 kronor, det är taget alla dagar i veckan. Tack till Goran, du jagade bort tristess och hjärnspöken för några hundralappar.


MVH/Hasse Promille

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards