Alla inlägg under februari 2021

Av Fester Bestertester - 28 februari 2021 22:24

Snart är det natt och jag borde gå och lägga mig. Men jag är inte det minsta trött och har ingen lust att ligga på sängen och glo. Jag sitter uppe och porrsurfar istället. Och rätt vad det är får jag kanske en order från organisationen "I" och då måste jag vara på tårna.


Vad jag önskar normal dygnsrytm. Sova sju, åtta timmar varje natt och piggt skutta ur sängen på morgonkvisten. Men jag är inte som alla andra, jag har en viss Sjukdom som ställer till det för mig.


Jag kan lägga mig och vila med kläderna på, men sova kommer jag inte att göra. Jag har mina sömnstörningar och jag får mina uppdrag. Ska natten ägnas åt patrullerande?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 28 februari 2021 19:54

Nu är det snart dags för en ny månad, den första vårmånaden. Februari blev en helt okej månad för de flesta av oss. Hasse Promille har suttit och frusit på parkbänkar, det slipper han nu när värmen är på gång. För ge upp livet som utomhussuput vill han icke.


Herr X plågas svårt av hjärtsjukdom, men håller ändå fanan högt. Han har inte ringt akutenheten på minst en vecka, det måste vara rekord för honom.


Sune i Motala kämpar på med sin bångstyriga fru, han har fullt upp med henne. Bosse och Ronny har haft en fnurra på tråden angående ekonomi, men Ronny berättar att de fortfarande är vänner.


Nu tar vi oss an mars månad med uppkavlade skjortärmar. Målet är ett inlägg per dag här på bloggen och det ska vi klara av, så många som vi är. Adjö februari, välkommen mars.


MVH/Fester Bestertester

Av Fester Bestertester - 28 februari 2021 19:24

Min dejt ringde för ett tag sedan och undrade var jag var. Enligt henne hade vi kommit övernens om att träffas klockan tre och inte två som jag trodde. Men jag vet att jag bestämde med kompisen att ses vid två.


Jag är disträ, det kan ha varit så att vi sa tre, jag minns inte. Jag sa att jag hoppades att hon inte var arg på mig och hon svarade nej. Puh!


Då har man duschat och bytt till rena kläder helt i onödan. Det blev inget könsumgänge, inte ens lite kel.


Vi får sikta på att träffas nästa vecka istället. Och så ska jag ringa henne den dag vi bestämt att träffas, bara för att vara säker på att det blir rätt. Skämskudden är framme.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 28 februari 2021 16:06

Vår man i fjärran östern, Kenta Kawasaki, ligger minsann inte på latsidan. Han står med megafon på olika platser i Tokyo och skriker ut sitt/vårt budskap. Vidare delar han ut lappar han själv författat och skrivit ut och utfallet är gott, hundratals stressade storstadsbor har fått ta del av livsviktig information.


Kenta riktar in sig på reptilianerna, vilka har hemliga baser i japanska sjön. De är i fullt krig med halvutomjordingarna som befolkar Japan. Folket måste vakna och inse allvaret i konflikten.


Heja Kenta! Hurra för dig! En medalj kommer med posten.


MVH/Organisationsledningen

Av Fester Bestertester - 28 februari 2021 15:34

Jag och två till skulle gått på krogen idag, men det blev inget av det. Kompisen ringde och sa att han blivit sjuk, det var ett legitimt skäl till att utebli. Men kärringen som också skulle ha dykt upp visade sig inte, hon kom inte. Vi hade sagt klockan två och jag väntade till kvart över, sedan gick jag in på puben och svepte en stor stark och gick hem.


Jag ger upp hoppet om henne. En lynnig och nyckfull person som jag tyvärr tror har borderline. Bordelinebrudar har jag haft att göra med förr och det slutar aldrig väl.


Jag får sitta hemma och hinka folköl, har lite mer än ett sexpack. Jag som trodde på kramar och annan intimitet.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 27 februari 2021 21:17

Jag ordnar en liten fest hemma hos mig imorgon. Vi ska fira avlivandet av Palme och gör det med kakor, tårta, punsch och cigariller. Närvarande kommer Nils-Erik med fru att vara samt en kontingent från Norrköping.


Demokraturens kreatur var han, mannen som förklarade att Sverige skulle bli mångkulturellt. Förfallet började med honom och eskalerar för varje år som går. Han skulle ha plockats bort åratal tidigare, men fick härja alltför länge.


Olof Palme: Mannen som förstörde Sverige. Han är borta och det tar jag banne mig ett glas punsch på redan idag.


MVH/Sune Andersson

Av Fester Bestertester - 27 februari 2021 19:26

Vill du hjälpa en medmänniska i nöd? Swisha en hundring till mig så att jag kan gå på krogen imorgon. X och två till ska ju dit och jag vill följa med. Men i plånboken är det tomt, så jag sätter mitt hopp till er, kära läsare.


Om bara fem personer skänker en hundring har jag till en helkväll på puben. Kan ni inte hjälpa en fattig stackare med lite pängar? En femtiolapp går bra det med, ingen summa är för liten.


Skicka ett PM om du vill ha mitt mobilnummer. Tack för era kommande gåvor, ni är så snälla.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 27 februari 2021 19:03

Jag försöker verkligen sluta röka, men det går inget bra. Står på tre rökta cigaretter idag och ska tyvärr snart ta den fjärde. Jag kan bara inte sluta! Inte ens nu när jag är döende orkar jag ta kampen mot blossandet.


Jo, kampen tar jag, men jag förlorar den gång på gång. Tidigare i år höll jag upp i två dygn, det var en tangering av mitt tidigare rekord. Det är ju bedrövligt.


Snus hjälper en del, men inget går upp mot att dra ned varm och härlig rök i lungorna. Jag får ångest av att försöka sluta med joxet, jag vill ha njutning och det nu. Det har blivit dags för en Prince till.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards