Alla inlägg under maj 2017

Av Fester Bestertester - 30 maj 2017 20:31

Jag har en tid slarvat med medicinerna, men tog dem på måndag morgon och gick till jobbet utan några som helst sjukdomstecken eller symptom. Cirka en timma efter intaget blev jag extremt trött, men även orolig. Jag tog mig ett par bloss, sedan gick jag in igen och satte mig på fel plats, den den hörde till blängde på mig och jag förstod inte varför först.


Jag hade inte varit på jobbet länge innan chefen kom och frågade hur det var med mig. Hur visste han att jag mådde pyton, hade någon tjallat? Jag fick tillåtelse att lägga mig på en brits i ett par timmar, sedan blev jag hemskickad.

Nu har jag tillbringat den mesta tiden i sängen, det är ju bra, för jag har inte handlat några starkvaror och har ej rökt så mycket. Dock tog jag inte mitt Clozapine imorse, men jag vågar inte, jag vill inte flippa ut.


Jag blir hemma en dag till, så får vi se hur jag mår på torsdag morgon. Tabletter kan sannerligen ruska om huvudet...


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 21 maj 2017 16:42

Två rafflande hockeymatcher, Snoka mot Iff-Iff och Hearts mot Celtic. Jag trivs bäst när det vankas sport och idag är det mycket av den varan. Det blev bara tre öl på puben, jag var tvungen hem till TV:n. Nu sitter jag och bara njuter, idrott och alkohol passar ju bra ihop.

Av Fester Bestertester - 17 maj 2017 22:27

Det bidde inget jobb nu i veckan. Det regnade ju för fan när jag vaknade i måndags och då ville jag bara stanna i sängen. Det blev ett samtal till basen där jag klagade på ömmande rygg. Runt elva på förmiddagen hade regnet mattats av och jag gick då med raska steg till systembolaget. Det blev två påsar öl och nu sitter jag och njuter med en kall burk i handen. Jag skulle ju kunna återvända till den skitiga verkstaden imorgon, men det är föga troligt. Jag tror bestämt jag blir hemma resten av veckan också.


MVH/Hasse

Av Fester Bestertester - 14 maj 2017 19:30

Jag stod på mina föräldrars balkong och blossade och såg helt plötsligt ett grått, vertikalt objekt i skyn. Jag var nästan nykter, så det var inget fylledille. Det svävade på en och samma punkt, helt olikt ett flygplan. Tyvärr hade jag ingen kamera med mig, så ni får tro mig ändå, utan dokumentation. Farkostens ursprung är okänt, men det kan ha varit från Gliese 61737, då de visat sig på flera platser runt om i landet den senaste tiden. I alla fall var det en mäktig syn, alltid trevligt med utomjordiskt intresse för oss eländiga människor. Nästa gång ska jag ha fotograferingsmaskinen redo.

Av Fester Bestertester - 6 maj 2017 22:59

Ja, jädrar vad det väsnas i huvudet. Har inte tagit min antipsykotiska medicin (Clozapine) på två dagar och det börjar märkas av. Sist jag gjorde ett längre uppehåll var i februari och då gick jag till snuten och tog på mig Palmemordet.


Jag ska ta tabletterna imorgon, det lovar jag. Tills dess får jag härda ut, man har ju varit med förr och hetsar inte upp sig i onödan. Schizofrenin har mig i brygga, men än är inte matchen över.

Av Fester Bestertester - 6 maj 2017 16:09

Got me a box of Belvita soft bakes chocolate chips at my local Tesco dump. Went looking fi vegetables, but my cravings fi sweet, sweet sustenance turned the table and I succumbed.


Now I'm masticating like a Belgian blue with suger-coated teeth and I couldn't care less. Wham, bam, straight into the tummy! Stuff your veggie shite up your arse, I have a never ending lust for sugar that can't be quenched easily.


I do intend to stuff a bunch of sugar cubes in my kisser after a well deserved snack, I can never get enough. "Healthy" food is for losers, I want a culinary reward and I want it now. Lettuce and other green shite go down the bog. Break out another bag of crisps!

Av Fester Bestertester - 5 maj 2017 14:42

Trogne Ronny, honom kan man lita på. Det blir att tillbringa kvällen hos honom, min andra kompis har träffat ett fruntimmer och har plötsligt inte tid för mig. Det är så sött, så tuttinuttigt.


Jag tar med mig ett knippe Bellman och en chipspåse. Laddar hemma med lite öl o whisky. För att orka med fredagens festande har jag hoppat över medicineringen, jag skiter i om jag får symptom på min sjukdom.


Hos Ronny är man alltid välkommen, hos honom får man bli hur full man vill. Sådana vänner växer inte på träd. Klockan sex kommer jag...


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 maj 2017 16:28

Jag var idag på Mötesplats Asken, kände ett behov av ett redigt asgarv. Vilken skojig samling människospillror det är där. Jag hade laddat med en påse öl i en närliggande park och var så där härligt berusad som man kan bli ibland.


Konstigt nog blev jag inte avhyst, fast jag satt mest med min vän och pratade sport. Jag är rätt bra på att spela nykter. Visst glodde några lite extra på mig, men ingen sa något. Efter tre timmar tackade jag för mig, då hade jag skrattat klart. Åh, dessa psykfall...


Tack till Plankan, Stefan Tjockis och han från Gotland som jag drev duktigt med. Kungen av Asken, det är jag.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards