Alla inlägg under juni 2023

Av Fester Bestertester - 30 juni 2023 21:09

Det har blivit dags att avlägga en visit till stadens lataste praktarsel herr Hörsel. Han ligger mest i fosterställning framför TV:n och tittar utan att "se". Bara det är rörligt material räcker det åt herr Hörsel. Han ska få bjuda mig på lite kaffe, men cigg tar jag med mig själv. Jag har precis slutat röka, men fuskar lite och röker till hudbehov. Herr Hörsel väntar bara på döden, naturligt då hans liv inte har något mål eller någon mening. Varje dag jag besöker honom kan vara den sista vi ses. Vår gemensamma kamrat avled för två år sedan, döden kan komma när man minst anar det. På med hurran, Hörsel!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 juni 2023 21:24

Hela redaktionen på bloggen har varit inkapabel att publicera de senaste dagarna. En lömsk attack mot oss såg till att vi ej hade tillgång till Internet under dagarna tre. Men nu är vi på banan igen och tar näven ur byxfickan och knyter den och hytter med den mot regimen. Vår törst efter sanning och rättvisa är ej släckt, inte på långa vägar. Du vill inte missa det kalla kriget mellan bloggens skribenter och katoliciismen. Vi kämpar på, nu är det bara TV:n som ej fungerar. Huka er gott folk, Käftsmällen är på banan igen.


MVH/Fester Bestertester

Av Fester Bestertester - 25 juni 2023 20:17

Hej på er, undersåtar. Här sitter jag och har det bra och lita på att jag icke har firat midsommar. Istället har jag smörjt kråset, druckit punsch och lyssnat på Glenn Miller och annan jazz. Jag har aldrig förstått vitsen med att springa runt en stolpe och dansa fjantiga dansar. Det enda som intresserar mig med midsommar är snapsen. Jag har köpt en förpackning med olika snapsflaskor och de smakade bra med ett undantag: Beska droppar. Tvi vale! Jag har även ätit sill och potatis, det är ju gott. Jag var hos speceristen och vips hade jag en burk sill i handen. Men jag har inte firat midsommar fast det kanske låter som det. Nu ska jag ta mig lite punsch så får ni ungdomar fortsätta stirra på era telefoner och "chatta" till höger och vänster. Bah!


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 24 juni 2023 21:43

Jag vaknade särdeles törstig och i kylskåpet fanns bara två starköl kvar sedan midsommarafton. Det fick bli en vända till jourbutiken för ett sexpack trehalvor. Vad dyrt det är, nästan lika dyrt som en starköl. Något rus blir det inte heller, men lugn och avslappnad blir jag på ett sexpack.


Det blev att sätta sig på en parkbänk utanför biblioteket. Jag började med de två starköl jag hade med mig och de satt fint där de skulle, ned i kistan alltså. Eftersom jag inte ville sitta ensam och dricka ringde jag runt bland mina bekanta och jag fick ett napp: Finske mannen.


Han kom bärandes på ett öppnat sexpack, han var i samma prekära sits som jag. Vi hälsade glatt på varandra och han slog sig ned bredvid mig. Det visade sig att han satt i sig en hel förpackning handtvål, det bidrog till hans förhöjda stämningsnivå. Han är allt bra finurlig, Finske mannen.


Snipp, snapp, snut så var ölen slut och jag gick hem till mig. Finske mannen och jag bestämde att ses imorgon också och jag har planen klar. Det blir nämligen ett telefonsamtal till Goran, min kran. Köper mig en hela rysk vodka av sämsta sort, oklart om blindkäpp ingår. Då häller jag upp spriten i ett tomt kvarter jag har ståendes på diskbänken och stoppar ned den i ryggan. Då har jag dryck så det räcker till min utomhussittning och rejält att dricka när jag kommer hem imorgon. Så får det bli.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 21 juni 2023 22:59

Tja bah! På midsommarafton ska jag hem till Bosse Rulltårta, vi ska festa till det. Det blir ju billigare än krogen, men kanske inte riktigt lika roligt. Men visst ska det bli kul. Jag tar med mig sex starköl och ett kvarter Renat, så får vi se vad Bosse kör med. Han står för chipsen som tur är, men det har han råd med. Vi ska spela musik från Youtube, självklart blir det Lasse Stefanz och en massa andra bra dansbandsartister. Fast jag gillar ju nazzemusik, kanske blir det något med Ultima Thule. Jag firar midsommar på mitt och Bosses vis och majstång går fetbort.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 20 juni 2023 17:26

Sverige möter Östra Rike i EM-kvalet. matchen spelas på bortaplan. Det blir svettigt då Östra Rike leder gruppen tätt följda aav Belgium. Ynkliga Sverige ligger på en tredjeplats i gruppen, så ett oavgjort resultat krävs om man vill gå vidare till mästerskapet. Vi får hålla tummarna och hoppas på Hysén, Ravelli och alla andra. Seger blir det nog inte, men kanske, kanske oavgjort. Spännande!


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 19 juni 2023 23:37

Idag har jag inte gjort mycket. Klev ur sängen cirka halv fem på kvällen och lyckades uppbåda styrka att gå till mataffären. Väl där blev det en 1,5-liters Coca-Cola, ett sexpack folköl, chips och en länga revbensspjäll. De var duktigt dyra, kostade över 30 spänn. Visst har jag en turkpizzeria närmare mig än affären, men slafsig snabbmat står mig upp i halsen. För att fördriva tiden har jag varit inne på Netflix och tittat, har tre serier jag följer. Då slår man lätt ihjäl både tre och fyra timmar och det behöver jag. Distrahera mig och inte grubbla om psykisk och fysisk sjukdom. Detta blir sista inlägget (och första) för idag. TV:n kallar.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 juni 2023 20:50

Det blev en sväng till herr Hörsel i de norra delarna av staden. Hade med mig tre 3,5:or och ett paket kex. Som vanligt satt han och glodde på TV med tom blick. Förutom sin god man och hans så kallade boendestöd är jag den enda levande människa han träffar. Tragiskt, men sant. Herr Hörsel förderar att ligga i fosterställning med dumburken på all sin vakna tid. Han borde ta sig i kragen, hitta på något. Han föreslog minigolf och jag sa att tisdag blir en bra dag. Men jag vet redan att han inte följer med, ty han är stadens lataste praktarsel.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards