Alla inlägg under april 2022

Av Fester Bestertester - 30 april 2022 22:44

Rösterna är på mig igen och vill att jag efter klartecken från dem ska ge mig ut på stan för att bekämpa reptilianerna som hotar vår planet och alla människor som bor på den. De har täta band med så kallade shape shifters och har infiltrerat bland annat USA:s regering. Själv har jag ingen familj eller ens ett arbete, så jag räknas som prima kanonmat.


Jag tvekar inte att göra min plikt och det enda jag kräver i gengäld är att få tyst i huvudet. Otaliga är de gånger jag förhindrat katastrofer, otaliga är de gånger jag på egen hand räddat mänskligheten. Och jag gör det gladeligen igen.


Som vanligt när natten närmar sig sitter jag med skor och jacka på mig så att jag kan lämna lägenheten på stört och bege mig till där jag blir beordrad att befinna mig. Punkterna på kartan brukar vara desamma, Hörsalsparken är till exempel en park där jag varit ett otal gånger och skickat upp strålar i atmosfären till utomjordingarnas förtret.


Nu ska jag inte dra alla utomjordingar över en och samma kam, då organisationen "I" vilken jag arbetar för till största delen utgörs av alien greys med en intelligenskvot på flera hundra. Skulle jag omkomma under nattens uppdrag gör jag det för något jag tror på. En värld utan främmande makt vilken siktar på att förslava eller utrota oss.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 april 2022 20:38

Här sitter jag hemma med bara en femhundring på fickan. Jag ringde min vän Bosse Rulltårta, mångmiljonären, ni vet. Tyvärr ville han inte följa med ut på krogen, han skulle väl sitta hemma och bada i pengar.


Visst kan jag gå ensam på krogen, men vill helst inte göra det. Jag får lägga band på mig och komma igen imorgon, då kanske Bosse vill följa med. Jag som vill frottera mig med mina kompisar på bästa puben God vän blir alltså utan umgänge ikväll.


Det blir att gå en burkletarrunda senare ikväll så jag får ihop en liten slant extra vilken jag kommer att blåsa på krogen. Jag fixar det, jag kan vara utan starkvaror ikväll. Åh, vad jag ser fram emot söndag. Bara nu inte Fikret håller stängt då det är första maj, en röd dag.


Jag har ett sexpack folköl i kylskåpet, får väl nöja mig med det då. Det går, men inte med glädje. En annan vill ju på lokal.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 30 april 2022 18:35

Tjena! Idag har varit en utmärkt dag med mycket och god dryck. Min dag tog sin början efter klockan nio. Upp och klä på sig och göra sig redo för en dag med glada gänget. Strax innan tio var jag på plats utanför Systembolaget och vi stammisar tog oss en cigg och samtalade.


Väl inne på bolaget tog jag tio öl o lade i korgen, Norrlands djup på 6,8%. När alla hade handlat så dividerade vi lite om var vi skulle sitta och läska oss och valet föll på en jättelång "bänk", träplankor ovanpå en förhöjning strax bortom varuhusen. Dit går inte vakterna så vi hade bara snuten som ett möjligt orosmoment, men si de dök inte upp på hela sitttningen.


Tio öl i glatt sällskap är inte vidare värst mycket. De var snart uppdruckna, så jag fick sitta där utan att kunna läska mig. Jag höll väl ut i en timma, sedan tog jag adjö av gänget och gick tillbaka till Systembolaget. Jag köpte mig åtta burkar Bellman och gissa om jag höll tungan rätt i mun och försökte att inte vingla. Det gick vägen, jag fick handla igen. Puh!


Nu har jag precis öppnat min första öl såhär på kvällen och den smakar ljuvligt. Jag räknar med att alla åtta går åt ikväll. Det innebär att jag är utan dryck på söndag, men då kan jag slå min kran Goran en signal och beställa hem en pava. Nåja, det är morgondagens bekymmer, nu har jag en fylla att arbeta på. Vi hörs!


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 30 april 2022 18:10

Då var det valborg igen. Ser man på. Allas vår knugen fyller visst 76 bast idag, kul för den gamle stofilen. Idag ska det supas, herr Svensson tar sig några järn och går och tittar på en meningslös majbrasa. Och herr Svenssons dotter ligger i fosterställning i ett dike med nedbajsade byxor och intorkade spyor i ansiktet. Är det fest så är det, lika bra att gå "all in". Själv sitter jag hemma, det är som vilken dag som helst för mig. Något att dricka blir det inte heller, då jag försöker hålla i slantarna. Ska du fira? Vad ska du dricka och hur mycket? Valborg är inget för mig. Bah!


MVH/Fester Bestertester

Av Fester Bestertester - 30 april 2022 17:48

Nils-Eriks matrona och min snurriga lilla fru har börjat duka matsalsbordet och bland annat ställt fram potatisen. Det vankas skaffning och jag känner hur snålvattnet rinner till i munnen. Det får bli att svepa whiskyn som är kvar i glaset och sätta sig till bords. En rejäl stek serveras och det är på en helt annan nivå än den mat jag får mig till livs därhemma. Det ska bli trevligt med kvinnligt sällskap till maten för en gångs skull. Våra fruntimmer må vara oss karlar underlägsna, men visst värde har de ändå. Nu är det dags att slå sig ned vid matbordet.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 30 april 2022 17:17

Jag gjorde det, jag härdade ut! Jag var otroligt röksugen tills för bara nån kvart sedan, men nu har det värsta lagt sig. Pust, suck, stön... Det är lustigt det där med cigarettberoende, ibland är suget enormt och nästa ögonblick är det knappt jag märker av det. Det gäller att hålla i, inte ge efter, kämpa, kämpa, kämpa.


Tänk jag som började röka varje dag, detta för att lugna nerverna. Det var på 90-talet och min schizofreni lurade i vassen flera år innan min paranoida psykos bröt ut. Det gick undan att bli helberoende och gå från att feströka till att röka slentrianmässigt. Nu betalar jag priset för det.


Slutar jag verkligen att röka är jag värd mer än en klapp på axeln, jag är värd en medalj. Än så länge har jag bara gjort ett uppehåll, vilket jag ämnar att förlänga och förlänga. En gång rökare, alltid beroende?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 april 2022 16:44

Min gode vän Nils-Erik och jag sitter i hans herrum och läskar oss med lite whisky och punsch. Man hör hur det slamrar och låter från köket, våra fruar lagar mat som vi alla fyra ska avnjuta om en stund. Nils-Erik har plockat fram sina vågade magasin och jag bläddrar förstrött i dem. Observera att jag läser dem på grund av intressanta artiklar, det nakna innehållet ger jag inte mycket för.


Det kan dröja innan maten är färdig, men jag har inte bråttom. Vi herrar lyssnar på musik (just nu Teddy Leif) och dricker oss salongsberusade och har all tid i världen. Dessutom har Nils-Erik startat sin dator vilket skänker en stunds förströelse.


Jag räknar med att vara kvar flera timmar efter att maten är uppäten, då vi har så mycket att prata om. Europeiska arbetar(e)partiet är vi båda medlemmar i och bara där har vi samtalsämne nog för en helkväll.


Nu ska jag tända en cigarill så jag säger adjö och ha det bra, du som läser detta.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 30 april 2022 15:47

Hå, hå, ja, ja, som min morfar brukade säga. Här sitter jag och kämpar på mot röksuget. Är lite uppe i varv, men inte så farligt. Dock uppe i varv, som sagt. Jag är inne på dagens andra snus och tror inte att jag röker något idag. Jag skriver tror trots att jag har bestämt mig för att inget röka. Man vet aldrig, rätt som det är kanske man står där med en cigg i mungipan. Fy fanken för cigarettillverkarna att göra sitt jox så beroendeframkallande. Det är svineri på riktigt, det. Jag tror jag får leva med konstant röksug. Men nej, det orkar jag intre. Då går jag tillbaka till rökningen istället. Jag har plågats i tolv dygn, när når jag gränsen för vad jag klarar av? Om inte suget har minskat radikalt efter en månads uppehåll tror jag att jag tar mig ett återfall. Jag är en ynkrygg, jag vet.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards