Alla inlägg under juni 2010

Av Fester Bestertester - 27 juni 2010 23:30

Käftsmällen tar härmed sommarlov. Vi kommer tillbaka med full styrka i augusti. Hare gött under tiden/Fester

Av Fester Bestertester - 16 juni 2010 18:51

X är utskriven och vi kastar oss över honom.


Hej X, kul att se dig igen.

Hej själv.


Hur mår du?

Jag mår fint, inga röster eller andra symptom.


Berätta lite om hur det kom sig att du återigen blev inlagd.

Visst. Jag hade telepatisk kontakt med fåglar och hade Nelson Mandelas röst i huvudet, ditplanterad av afrikanska häxmästare. Jag höll högljudda monologer från mitt köksfönster om nätterna, något som konstigt nog inte uppskattades av grannarna. Sedan kom boendestödet på besök och jag körde dem på porten med osthyveln i högsta hugg. De ringde polisen och resten är historia.


Hur länge blev du inlagd?

Tre veckor, varav första veckan på PIVA och de resterande på 25:an. Blev lagd i bältessäng då jag välte ett bord och blev högljudd. Att visa känslor tolereras inte på psyket.


Hur fördrev du tiden därinne?

Det är ett helvete att vara inlagd. Jag gick fram och tillbaka i korridoren och tittade en del på TV. Det var allt.


Vilka är dina planer nu som nyligen utskriven?

Äta gott och dricka en del öl. Man värdesätter friheten kolossalt mycket mer som nyutsläppt än innan man åkte in.


Framtiden då? Blir det fler inläggningar?

Förmodligen. Jag står på SÄPO:s svarta lista. Jag har en del planer på att besöka Kronprinsessan Victorias bröllop och ge henne ett ägg i pannan.


Då får vi önska dig lycka till i framtiden X.

Tack själv. Jag brinner av iver att ta världen i besittning.

Av Fester Bestertester - 11 juni 2010 15:19

I mörkaste Afrika möts nu världens främsta fotbollslag för en VM-turnering. Ett antal duster ska utkämpas och slutligen en vinnare koras. Käftsmällen hejar naturligtvis på Sverige och tror att de kommer att gå långt. Det känns tryggt med Ravelli längst bak. Tipset är att vår lagkapten får lyfta den anskrämliga bucklan. "Sassa brassa mandelmassa"!

Av Fester Bestertester - 9 juni 2010 16:40

X svalde stoltheten och ringde på tisdagskvällen psykiatrin. Han har problem med demoner och röster och behövde hjälp. Det mobila teamet kom hem till honom och fann att han var i mycket dåligt skick.


Det blev skjuts till PIVA med en gång. X anlände runt midnatt och beräknas stanna ett par dagar bara. Det kommer att göras en intervju med X så snart vi kunnat besöka honom.

Av Fester Bestertester - 7 juni 2010 22:47

Amiral Kezmut från Pollux 9 gästar i veckan Östergötland. Han kommer att hålla föredrag och ägna sig åt handpåläggning. Med sig har han en rad intressanta utomjordiska föremål. Hans övernaturliga förmågår är bekräftade och har fått oss alla att häpna. Vill du bli av med din ischias? Plågas du av lumbago? Lugn, Amiral Kezmut kan hjälpa dig.


Se till att komma till Motala på onsdag, eller Norrköping på torsdag...och ha med dig en femhundring i inträde. Amiralens långa resa till jorden kostar mycket pengar. Vi ses där!

Av Fester Bestertester - 6 juni 2010 21:17

Att umgås med mig kan vara riskabelt. Jag har en tjock personakt hos Säpo där hela mitt liv kartlagts. Det inkluderar min misslyckade knivattack mot lokalpolitiker i Norrköping. Ont ska med ont fördrivas, är min filosofi. Därför hissar polisen varningsflagg för mig. Vad det ska kosta att ständigt ha mig under övervakning.


 

Av Fester Bestertester - 5 juni 2010 15:53

Det är upprörande, nattklubbsvakters fascistoida beteende. Jag (Hasse) hade förfriskat mig i fredags och gick glad i hågen till en rikstäckande nattklubbskedja. Jag mådde bra och var på allmänt bra humör. Det skulle snart komma att ändras.


En biffig och anabol-stinn vakt stoppade mig bryskt. Han tog ett hårt tag i min axel och väste fram sin goja. "Gå ett varv". En eufemism för "du är inte välkommen här".


Jag blev förbannad och skrek ett par sanningens ord till honom, vilket inkluderade förutspåendet om hans snara död. Då drog han sin batong och bankade på mig. Fy fan för dessa "låtsaspoliser".


Jag är nu portad från detta lokus, men det skiter jag högaktningsfullt i. Jag har rätt att supa hur mycket jag vill. Ingen stolle till vakt har något att säga till om. I fortsättningen inskränker jag mitt supande till hemmet eller hos Ronny. Jag lägger ned springandet på krogen.

Av Fester Bestertester - 3 juni 2010 00:20

Fy fan! Nu har psykiatrin tagit bort förmiddagsfikat. Den serverades halv elva och var mycket uppskattad. Men nu är den ett minne blott. Jag kräfva kaffet åter. Annars blir jag våldsam.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards