Alla inlägg under mars 2022

Av Fester Bestertester - 31 mars 2022 22:30

Det var lite kallt och kom faktiskt lite snö i eftermiddags. Jag tog sovmorgon och var inte på Systembolaget förrän klockan två. Kompisarna stod inte att finna, de satt på något annat ställe än jag var. Inte hade jag pengar på telefonen heller, så jag kunde inte ringa dem. Men det var lika bra det, jag frös lite grann. Istället gick jag hem med mina öl och sitter och avnjuter dem just nu. Det blev tio burkar Norrlands djup och de glider ned som vatten. Nu ska jag fortsätta arbeta på fyllan så hörs vi en annan dag.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 31 mars 2022 21:44

Idag fick frugan visa framfötterna, hon gjorde köttbullar åt mig. Receptet lyder: Lite mindre än en deciliter ströbröd, en deciliter mjölk, riven rödlök, salt och peppar, i med 500 gram nötfärs. Blanda ihop och forma till små bollar. Glöm inte att blöta händerna så inte köttfärsen fastnar i handflatorna. Stek i stekpanna på medelvärme, tre eller fyra på reglaget.


Lita på att jag vaktade frugan som en hök. Men hon gjorde precis som hon blev tillsagd och jag behövde inte utdela några snärtar, inte en endast liten klatsch. Jag blev på gott humör och lät henne äta hela tre köttbullar.


Själv åt jag potatis och brun pulversås till och blev mätt och belåten. Eftersom jag skulle ha en sittning i favoritfåtöljen ville jag bli kvitt mitt fruntimmer, så jag ledde varsamt ned henne i den mysiga källaren. "You sleep, will see sun again in two days" sa jag åt henne och låste dörren efter mig.


Nu kopplar jag av med lite punsch samtidigt som jag blädrar i mina FiB Aktuellt och lyssnar på jazz. Jag är så mätt att jag inget gott att äta har till punschen. Frugan lagade en bastant måltid åt mig och det blev över till lunch imorgon också. Jag har pli på mitt lilla fruntimmer.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 31 mars 2022 20:57

Jag föll för frestelsen att gå in på Systembolaget. Det blev åtta burkar Bellman, min favoritöl. Men hör och häpna, jag kommer inte att dricka av dem idag. Har proppat i mig Stesolid, tog nyss tio milligram och det är aj, aj att dricka på dem. Jag kör på en Coca-Cola och efter det blir det en sex till åtta burkar Emdbräu på 2,8%. Då har jag öl till imorgon, jag späker mig ikväll. Snacka om karaktär att ha kalla öl i kylskåpet, men låta dem vara. Och kanske blir det ett återbesök på bolaget imorrn så jag har öl på lördag också. Jag är även orolig över mitt kassa hjärta, så det får inte bli någon fylla idag. I afton nykter, imorgon full. Taget!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 31 mars 2022 20:48

Nu har jag fått problem med hjärtat idag. Tror jag har rökt mig till en dödlig sjukdom fast jag kraftigt dragit ned på rökningen. Har rökt en sex, sju cigaretter idag och det är lite för mycket. Men jag är ju döende, så det kan kvitta. Jag har en halv cigarett kvar som jag ska röka om nån halvtimma, sedan får det vara bra för idag. Läskigt när jag ligger på sängen och det sticker i vänster underben och fot. Jag är rädd!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 mars 2022 23:15

Här sitter jag med kurrande mage. Har bara ätit några köttbullar idag och har hungerfantasier. Luncherna på Hemköp kan jag väl glömma, då jag sitter fast på Spiranmottagningen. Det är en strykande åtgång på dem. Fylld fisk med potatismos eller dillkött med kokt potatis står på menyn imorgon. Det får väl bli en torftig kartongrätt istället, som så många gånger förr. Helst skulle jag vilja äta thailändskt från Spicy hot, men det är tveksamt om jag orkar ta mig dit. Jag är trött på köttbullar, jag vill ha en fullödig måltid. Om kvällarna och nätterna gör jag planer, men sätter dem aldrig i verket. Lika bra att jag tar en frysrätt i kartong, det är bra för plånboken om inte annat.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 mars 2022 22:20

Då har jag åter missat mitt blodprov, vilket jag ska ta en gång i månaden. Sedan i höstas har jag bara tagit provet varannan månad och jag lär väl få mina fiskar varma när jag dyker upp på Spiranmottagningen imorgon bitti. Men vad ska de göra? Jag vet att jag klassas som farlig, så min huvudmedicin (i dubbel bemärkelse) vågar de nog inte ta ifrån mig. För vem vet vad jag tar mig för som psykotisk? Jag får väl klädsamt be om ursäkt för mitt slarv, sedan är det väl inte mer med det. Vad fasen, det tar nästan tio minuter att gå till vårdecentralen, vem tror vården att jag är? Clark Kent? Äh, mina blodvärden är det säkert inget fel på.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 mars 2022 22:10

Just nu lyssnar jag på den första av fyra CD:skivor i en samling med ingen mindre än Kornelius Vredeswijk. "Sportiga Marie" är första spåret och är en mycket stark låt. Nu gick "Balladen om censuren" igång. Kornelius har jag alltid gillat. Som så många andra gillade jag borde honom och Fred Åkersork och vet inte vem jag riktigt rankar som störst. Lita på att jag har en samling med Åkersork också. De var båda svåra på flaskan, precis som jag är och dog båda två i förtid. Freddan 1985 och Kornelius Vredeswijk 1987. Det var bättre förr, trubadurer av dessa herrars kaliber står inte att finna idag. Nu är det bara dunka-dunka och synthar för hela slanten. Det räcker med en skön pipa och en akustisk gitarr. Det bevisar Kornelius på min samling.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 mars 2022 21:50

Det är min önskan att besöka bästa puben God vän idag, men mitt finansiella predikament sätter käppar i hjulet för mig. Jag har helt enkelt inte råd, kan inte dricka så mycket som jag vill. Då lägger jag ned projektet, men jag gör det med en tår i ögat. Mat har jag så jag klarar mig i flera dagar, jag lever på pasta och nudlar. Men ska en sväng till socialen för att se om jag kan få en dusör. Fredagen är bara två dagar bort, jag önskar att det har löst sig med pängarna till dess. För är det fredag vet ni var ni hittar mig. Hela världen möts på God vän och helst vill jag möta den redan ikväll.


MVH/Ronny

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards