Alla inlägg under november 2019

Av Fester Bestertester - 27 november 2019 17:03

Igår var jag var ute och promenerade och gick förbi puben God vän. Mina goda vänners favvoställe. Jag kikade in och visst satt  han där, Bosse Rulltårta. Jag äntrade lokalen och hejade på honom. Han var lite påstruken, han hade köpt öl för försörjningsstödet. Socialbidraget, som jag säger.


Han berättade att han och Hasse Promille suttit i Hörsalsparken och att polisen tog med sig Hasse för tillnyktring. Ensam ville inte Bosse sitta, så han traskade S:t Persgatan upp för en sittning på sitt stamlokus.


När jag gick därifrån var Bosse i toppform och jag antar att han drack plånboken tom. Det skulle inte förvåna mig.

Av Fester Bestertester - 26 november 2019 00:32

Jag har tittat på två Youtube-klipp med dissidenten Björn och de var som vanligt sevärda. Han pratade i den ena filmen om radikaliserade katoliker och hur släpphänt regim och säkerhetspolis är. Jag har åkt i samma bil som Björn, han kommenterade en tröja jag bar (på ett kräftkalas), jag har lyssnat på honom när han talat både i slutna sällskap och under manifestationer. Jag känner honom inte, men våra vägar har korsats mer än en gång. Jag ska fixa en ny mobiltelefon, sedan lovar jag att Swisha pängar till dig. En hundring har jag råd med. Kör på, Björn!


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 25 november 2019 23:52

Min fnoskiga vän "Anders" har ringt mig två gånger ikväll/inatt. Anders har lika dålig sömn som jag, vi sitter uppe om nätterna. Han vid TV:n, jag vid datorn. Vi är två vilsna och ensamma själar, men vi har i alla fall varandra. Tänk att kunna ringa någon klockan två på natten och prata fotboll med. Jag har tagit mina nattmediciner, men blir väl uppe några timmar till. Du är välkommen att ringa igen, Anders, så kan vi snacka mer sport.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 25 november 2019 16:12

Det blev som så många gånger förr: jag har planer för dagen, men allt sk*ter sig. Jag rakade mig därför att jag skulle fota mig till körkortet, men inte gick jag till någon fotograf. Jag hade klockan på ringning för att jag skulle hämta medicin, men inte hämtade jag någon sådan. Jag skulle handla dagens lunch åt mamma och pappa, men inte gjorde jag det.


Nu mer eller mindre måste jag iväg under tisdagen. Antingen tar jag mina kvällsmediciner redan klockan åtta (som det står på påsarna), eller så tar jag en vaknatt. Men många gånger när jag tänkt ha vaknatt lägger jag mig på sängen fram på morgonkvisten och drar timmerstockar halva dagen.


Mors lilla lathund sa: ...så gör vi det en annan dag.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 25 november 2019 07:17

Jag skickade ett mejl till min lata kontaktperson (KP). Jag vill ha mer bensodiazepiner, men vården är förfärligt knusslig vad gäller förskrivandet av benso. Jag är en 51:årig ungkarl utan barn, ge mig piller! Det är ju bara jag som tar skada. Det är annorlunda om man är nyinsjuknad eller ung, då förstår jag om vården är ovillig.


Jag vill för fasen få lite lugn och ro inombords. Jag får väl säga som det är och berätta om mina planer på att suicidera. Akut fara är det inte, men visst tänker jag ibland att det vore skönt att bara få somna in.


Ge mig mer benso, satans kvackare. Mer benso till en rackare.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 25 november 2019 03:59

God morgon, kära populas. Jag har sedan jag klev upp kollat igenom kvitton och kontoutdrag och kan stolt meddela er att jag hitills denna månad går kraftigt plus vad gäller pängar. Min ekonomi är inte bara i balans, den är ytterst god.


Jag måste väl för jösse namn få unna mig lite vardagslyx, så att dra ned på kakor och punsch har inte varit aktuellt. Däremot har jag dragit ned på matransonerna till min lilla fruga, hennes kost kostar mig flera kronor om dagen.


Hon får sedan en tid bara en halv riskaka istället för en hel. Vips så räcker paketet med dem dubbelt så länge. Ett ekonomiskt genidrag, på min ära. Naturligtvis får hon en fullgod ranson nästan varje dag. Nästan, skriver jag, för vi har tillsammans och i samförstånd börjat med matfria dagar. Extra gynnsamt för min plånbok.


Jag känner för att fira, det blir att köpa ett paket Ballerinakex hos handlar'n och till det tar jag mig ett par glas punsch. En annan är stadd i kassan trots att man är gift med ett matfriskt och allmänt krävande stycke.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 25 november 2019 03:25

Jag har legat på sängen med ett öppet sinne. Till mig kom mina "vänner" Ville och Valle och jösses vad de pratade. Jag har även hört en kvinna skrika i falsett åt mig. Ett uppdrag har jag fått också.


Uppdraget är lite hemligt, men det går ut på att jag ska störa ut lokaltrafiken i staden. Jag behöver bara använda mina krafter på ett visst ställe i innerstaden så är saken biff.


Det är lite lustigt det här med rösterna i mitt huvud. Hur kan de veta att jag inte tagit min antipsykotiska medicin idag? Direkt jag hoppar över en dos är de på mig. Men jag tror jag börjar ana ett samband. Sambandet? Det é ju jag som är sjuk, rösterna är mina egna tankar.


Nåja, jag ska bara dricka lite läsk så går jag ned på stan. Ska reka, för det där trafikkaoset jag blivit beordrad att anställa blir inte mycket till kaos när det inte finns några fordon ute. Jag får vänta med det ett par timmar.


Det är rätt spännande och händelserikt att ha en vaknatt som inatt. Jag drömmer i vaket tillstånd, kan man säga. För allt är ju barre hallisar, men jag kan ändå inte värja mig. Tjoflöjt!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 24 november 2019 17:44

Jag är vän med en man som är fem år yngre än mig. Vi är bara vänner, vi har inte sex med varandra. Ville bara göra det klart från början. Jag har bara varit hemma hos honom en gång och det var för över ett år sedan. Jag googlade på hans namn, så nu har jag hans nummer. Det var bra, det.


"Dricker du öl varje dag?" frågade han mig sist vi sågs. Bara för att han själv är på flaskan varje dag betyder inte det att alla andra också är suputer. Jag dricker, men med måtta, bara lätt- eller folköl.


Det kan vara trevligt att köpa sig ett sexpack av den billigaste ölen och dra hem till min vän. Jag tror bestämt jag lyfter luren och slår honom en signal. "Pssst" säger burken.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards