Alla inlägg under november 2021

Av Fester Bestertester - 30 november 2021 19:28

Igår ringde jag akutenheten, AE, och pratade av mig lite grann. Mådde pyton och förklarade att sorg och ångest håller på att ta knäcken på mig. Dock var jag noga med att påpeka att jag inte var självmordsbenägen, då jag inte vill ha polisen bultandes på ytterdörren.


Det var ett givande samtal, kvinnan jag pratade med var så förstående. Jag berättade att jag hörde röster som pratade sinsemellan och direkt till mig och att de beskyllde mig för min mammas död.


Hon förseslog att jag skulle komma upp till dem, men jag sa att jag skulle gå ut och gå lite grann. En vit lögn, för det hade jag ingen ork med. Samtalet tog slut först när jag ville det, det hör till ovanligheterna. Oftast säger de åt mig att lägga på så att andra ska kunna ringa dem. Men inte igår.


Jag måste hålla mig utanför psykiatrins låsta dörrar tills min pappa får plats på äldreboende, jag måste finnas där för honom. Jag har inte tid att vara sjuk just nu. Jag får väl be en bön till Skaparen och hoppas att det hjälper. Men ibland kan det räcka med att ringa AE.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 november 2021 19:07

Jag tog min Metformin nyss, glömde att ta den med maten som man ska. Skickade ned en Lergigan och en Stesolid också. Morgonmedicinen är jag expert på att glömma. Vet inte varför jag är så glömsk. Det är därför jag får antipsykotisk medicin i spruta varannan vecka. Jag försöker sköta mig, men det hjälper inte. Det kanske inte är så konstigt att jag brukar bli inlagd ett par gånger om året och då med tvång. För att bli frivilliigt vårdad vill jag inte bli för allt smör i Småland. Jag måste skärpa till mig.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 november 2021 18:23

Idag har jag varit ute i flera timmar och letat burkar. Fick ihop 32 stycken. Bättre än inget, men räcker inte ens till den minsta ölen på bästa puben God vän. Det får bli ett samtal till min vän mångmiljonären, Bosse Rulltårta, för att höra om han kan låna ut/skänka en slant. Jag vill så gärna på på lokal, inte bara sitta hemma och glo på TV. Mina vänner och bekanta rullar hatt på God vän och jag sitter här med tom plånbok. Får väl tjata lite mer på soc och hoppas på en rejäl dusör nästa gång jag får pängar av dem. Hela världen möts på God vän!


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 30 november 2021 17:26

Tjena! Jag har druckit hela dagen och känner mig rejält sliten nu. Började dricka strax efter klockan tio och har kört hårt sedan dess. Först parbänk, men blev så fördömt kallt att jag gick hem med all dryck. Jag har druckit ett kvarter Jägermeister, några slurkar whisky och en hel del öl. Men jag har inga förpliktelser elller något på schemat, så jag kan ragla runt i lägenheten bäst jag vill. Jag är full!

 

MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 29 november 2021 20:19

Min förbaskade CD-/DVD-spelare har bestämt sig för att jävlas med mig. Hack, hack, bzzt, bzzt! Hack, hack, bzzt, bzzt! Jag tvättar för faen skivorna med diskmedel, ändå hackar de. Jag blir galen! Blir superirriterad när skivorna hackar och sitter bara och väntar på nästa hack när skivorna spelas upp utan problem. Jag ringde en datorkunnig vän nyss, men han kunde inte hjälpa mig. Ska jag tvingas köpa en ny dator bara för att den ej vill spela upp skivor utan krångel? Tydligen. Spott! Fräs! Usch! Fy!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 november 2021 18:34

Min pappa är nybliven änkling. Han är dement, men har förstått att hans fru och livskamrat är borta. Jag tittade till honom vid lunchtid och bjöd honom på en cigarett. Då han är vimsig kan han tända fler än en på en och samma gång och lägga ifrån sig ciggen så det blir brännmärken. Därför får han bara cigaretter när jag eller min syster är hos honom.


Jag var hos honom en andra gång och det runt klockan fyra på eftermiddagen. Stackars pappa var på väg in till sovrummet på stappliga ben för att lägga sig, men jag satte honom i soffan och bjöd honom på en cigarett.


Sedan kom hemtjänsten och frågade om han tryckt på larmknappen, men han kunde inte svara på det. Kvinnan som kom var trevlig och inte alls arg över falsklarmet. Innan jag gick frågade jag om han skulle få ytterligare besök, men det kunde han inte svara på.


Med tanke på pappas eländiga belägenhet kändes det allt annat än bra att lämna honom i soffan. Jag kunde inte ens sätta på TV:n till honom, så min älskade far fick sitta och glo på en svart skärm.


Det frestar på mitt psyke att först ha förlorat mamma och sedan se min stackars pappa glida djupare ned i demensen. Tro fan att jag dricker för att lugna nerverna.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 november 2021 00:44

Som tur är har jag inte ringt akutenheten, AE, vare sig idag eller igår. Jag har inget akut behov att prata av mig, jag förlitar mig på benso och tröttande mediciner. Har upplevt viss oro under dagen, men inte nog för att jag ska lyfta luren och slå numret till AE. En dag utan kontakt med psykiatrin är en skaplig dag för mig. Bra dagar, nej, det upplever jag inte längre. Man får vara glad över det lilla. Jag har en pappa att ta hand om, jag kan inte bli inlåst på psyket, glöm det. Det är ute i det fria man ska vara. Nu är det snart jul och nyår och förra året var jag inlagd under de högtiderna, det får inte upprepas i år. Jag fixar det här, jag rider ut stormen med lite hjälp av tabletter.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 28 november 2021 21:18

En variant av covid-19-viruset som nyligen dykt upp går under namnet Omikron. Det är slående likt den onda organisation jag liker i krig med sedan flera år. Jag visste det att reptilianerna och shape shiftearna skulle komma med en rejäl bredsida mot mänskligheten. De nöjer sig inte med strålning, de sprider virus för att avfolka planeten och göra den till sin. Världens försvarksmakter har inget att sätta emot i militär väg, jorden får förlita sig på mig och mina agentkollegor. Jag drar min lans för jorden och alla dess invånare. Liv eller död, det är vad dethandlar om.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards