Alla inlägg under augusti 2010

Av Fester Bestertester - 31 augusti 2010 18:44

Nu är det bara ett par veckor kvar, valdagen rycker allt närmare. Vem ska man lägga sin röst på? De rödgröna går fetbort, jag hatar kommunister av hela mitt hjärta. Alliansen då? Ja, om jag självmant vill sätta fast en black om foten. Högerextremisterna i Moderaterna vill sätta mig på existensminimum, så bye, bye med dem.


Håller du med mig? I så fall kan jag fresta med SOS? Det är ett parti startat av de största tänkarna i Östergötland och södra Södermanland. SOS står för Samlingen för Oberoende Seloter och detta vårt första val kan sluta i dur.


Vi kräver lägre skatt på alkohol, gratis tandvård och hypersnabbt bredband till hela folket. Det är idag svårt att runka till porr över nätet när bilden laggar och hoppar hela tiden.


Vi har ett fylligt partiprogram, utarbetat under många dagar och nätter hos vår ordförande Sune i Motala. Vi är ett seriöst alternativ. Vi har inte råd med egna valsedlar, men skriv då endast SOS på en blank valsedel. Kanske kommer vi in i Riksdagen redan nu.

Av Fester Bestertester - 31 augusti 2010 18:14

Jag har fått svåra skakningar i våfflorna. Vore jag sömmerska finge jag sparken direkt. Glöm att jag skulle kunna trä en tråd genom nålsögat. Det borde inte ha med medicinen att göra, då jag stått på Leponex i flera år. Är det parkinsons är det godnatt. Då skriver jag in mig på Dignitas.


Enda fördelen är när jag ska runka. Jag sluter endast handen om lemmen och handen darrar mig till en skön utlösning. Inget ont som inte har något gott med sig. Fast, seriöst, inte fan ska man behöva ha det så här? Det är trots allt frestande att skippa medicinen och se om inte symptomen försvinner. Hur ska jag göra?

Av Fester Bestertester - 31 augusti 2010 18:02

Tja ba! Anna-Fia is back! Hemma i E-tuna igen, efter en tid i olika städer, speciellt Norrköping. Gud, vad kul dom pratar där. Jag bodde hos Hasse och Sirppa och fick upp leva augusti festen igen. Coolt...


Jag fick en fem hundring av Hasse för att jag runkade av honom. Det gör jag så hjärna. Hasse har sin scharm. Jag är väl lite karl tokig, säger Carro, min kompis. Än sen då?


Jag träffade även X, legendaren, men det mötet gav mig inget direkt. Han är svårt märkt av sin sjuk dom och reagerade inte ens när jag visade pattarna för honom. Underligt...


Nu ska jag dricka ett par sider och ladda inför onsdag. Då ska Carro o jag gå till Statt och ragga. Vi hörs mer någon annan gång. Kram!

Av Fester Bestertester - 31 augusti 2010 17:38

Gjorde en trevlig upptäckt i förmiddags. Var som vanligt hemma från jobbet (ryggen) och tog en sväng till Systembolaget. Döm om min förvåning när radiobil 750 694 står parkerad mitt på Drottninggatan. Den var länge sedan jag såg. Bilen är en Saab av inte det senaste snittet, men nog fullt funktionsduglig. Den bilen har man åkt i några gånger. Minns speciellt när jag sjuk av Antabus och Explorer spydde ned baksätet. Tyvärr hade jag inte kameran med mig, det skulle ha varit kul att få några bilder på "henne".

Av Fester Bestertester - 29 augusti 2010 23:28

Sune här. Jag vill å det bestämdaste dementera att jag misshandlat min korkade fru Phain. Så är icke fallet.


Jag hade fikat hos Olssons på Sågvägen 21 och kom hem glad i hågen. När jag skulle kasta vatten såg jag att tvättkorgen var överfull...igen. Jag konfronterade då min lilla snärta till fru och hon svarade med att vara uppstudsig.


I rent självförsvar for min hand upp och träffade henne på kinden, det var allt. Så här efteråt har hon erkänt sin skuld i det hela. Hon vägrade även ståndaktigt att göra en polisanmälan på sjukhuset. Sådana här små "problem" löser man bäst i hemmet.


Man kan bara hoppas att tokan har lärt sig en läxa. Det lönar sig inte att sticka upp och komma med svammel. Speciellt inte som hon var dyr att köpa hem.

Av Fester Bestertester - 28 augusti 2010 19:38

It's time for a biggie, the Jam Tarts against fenian Celtic. Us Jambos urge everyone to gather around Tynecastle. Together we can throw in an extra player for Hearts on the pitch and help defeating the scum fi Glasgow.

See you all at Gorgie Road and don't forget your maroon outfits. "We did it before and we can do it again". The Bhoys are going to lose. Up Hearts!

Av Fester Bestertester - 27 augusti 2010 19:09

Jämra Ljungskile leder med 1-0 mot Snoka. Jag känner för att gå ut och krossa fönsterrutor. Satans helvetes skit! Vi skulle ju vinna denna match.

Av Fester Bestertester - 27 augusti 2010 16:46

Detta medellande är skrivet till alla de kämpar som surfar in från viska.se. Hoppas ni ska trivas på denna spretiga blogg. Här finner ni upprörande inlägg varvat med helt obegripliga diton. Allt är till 100% skrivet under inflytande av grav psykisk sjukdom.


Idag var det nära inläggning på Vrinnevi koncentrationsläger, men jag tackade nej till vårdens planerade hembesök. Om jag blir inlagd hamnar ju bloggen i träda.


Slutligen skulle jag vilja tacka mig själv lite extra. Jag har fixat mig duktigt med jobb att skriva och intervjuva olika personer. Fast det är kul.


Hej, hopp önskar Fester Bestertester.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards