Alla inlägg under november 2015

Av Fester Bestertester - 30 november 2015 22:01

Detta är inlägg nr 85 under en och samma månad. Det är rekord, aldrig har det författats lika många inlägg under en och samma månad som nu i november. Synd bara att hälften av dem är ren smörja, men det får man väl ta, alla har ju inte min fallenhet för det skrivna ordet. Ett minimikrav är ett inlägg om dagen i snitt och det slog vi alltså med råge denna månad och de flesta månader överhuvudtaget. Varje dag ska det finns något nytt att läsa här. Det firar vi med ett glas punsch, eller hur?


MVH/Sune Andersson

Av Fester Bestertester - 30 november 2015 21:30

Nu är det kirrat, jag har tagit benso, så nu vågar jag inte dricka. Får lite panikkänslor när jag vet att jag inte kan dricka, utan benso vet jag att jag kan knäcka en öl om jag känner ett starkt nog sug. Jag får väl ge mig ut och vandra, jag har ju två och en halv timma kvar att vara vaken. Åh, varför var jag tvungen att ta benso..?

Av Fester Bestertester - 30 november 2015 20:21

Är skakig i kroppen och svettas ymnigt, men än har jag inte gett efter för mitt missruk av alkohol. Det känns stort att kunna gå och lägga sig spik nykter, man är så stolt då. Det återstår ca tre och en halv timma av min vakna tid och det ska jag klara. Det enda negativa är att jag röker alldeles för mycket. Fast att göra sig av med två missbruk på samma gång låter sig inte göras i brådrasket. Jag är nöjd om jag klarar mig utan drickat.


Har räknat burkarna i köket och de var 20 till antalet. Imorgon klipper jag hälften av dem, men jag må vara förlåten då tisdagen är en festardag för mig. Nu måste jag försdöka distrahera mig från tankarna på ölen, jag trorr bestämt jag porrsurfar. Ha det bra nu, alla.

Av Fester Bestertester - 30 november 2015 20:12

Nu har det sparkat igång, jippot kallat jul. Naturligtvis vägrar jag spela med och sätter inte upp vare sig ljusstake eller stjärna. Grannarna är helt tokiga och i varje fönster förutom mitt lyser det av något slag.


Advent är det i fyra veckor, första, andra, tredje och fjärde advent. Så i fyra veckor ska jag alltså plågas. Det måste röra sig om ett barnsligt grupptryck att sätta fram ljusanordningar i fönstren. Och barnslig är inte jag. Usch!

Av Fester Bestertester - 30 november 2015 17:57

Det är snart dags att lägga november månad till handlingarna Ur UFO-synvinkel sammanfatts månaden med ett ord: Succé!


UFO-Norrköping och UFO-Motala har båda företagit en rad expeditioner, mestadels i deras närområden och fått napp flera gånger. En mycket spännande bildserie tigs av Motalaavdelningen vid Vätterns strand senast man var ute, där vi tror att Drakotarianerna var ute och flög och fångades på bild.


På ett mer personligt plan kan vi nämna att Hasse Promille kämpar på med sina nyktra dagar, att herr X gått ned 20 kilo på några månader och att Sune är helnöjd med sin lilla fru.


Vi tackar för visat intresse under november månad, så tar vi sikte på december. Den månaden har alla möjligheter i världen att mäta sig med november. Hoppas och tror vi. Ha det gott, allihopa.


MVH/Ledningsgruppen

Av Fester Bestertester - 30 november 2015 17:43

Det är dags för veckans första nyktra dag och jag vill verkligen inte få ett bakslag. Gissar att jag kommer att klara av att hålla mig ifrån starkvarorna, även om det blir jobbigt. Igår var en bra dag med lågdosbehandling, jag var alldeles lagom rund under fötterna. Det är i det stadiet jag önskar vara idag, men det blir inget av det.


Nu börjar jag klara av vita dagarna på löpande band, så jag börjar få rutin på det hela och vet vilka knep jag ska ta till för att hålla mig nykter. Promenader är mitt främsta knep. Nu tar jag en klunk läsk och önskar alla läsare en fortsatt trevlig kväll. Det ska inte jag ha...

Av Fester Bestertester - 29 november 2015 20:19

Då har det blivit dags att tända det första ljuset av fyra detta år. Fast du kanske gör som jag och bojkottar denna helg. Jag känner inte ett uns av julstämning och är bara glad över det. Julen har blivit en krystad tid till att sälja varor, inte påminna om Jesu födelse.


Marknadsekonomin har oss i ett järngrepp, eller ska jag söga hjärngrepp? Vi luras att konsumera, vissa drar även på sig skulder för att deltaga i jippot kallat jul. Jag har min plan klar, det enda extra jag kommer att unna mig i december är alkoholhaltiga drycker. Då kan man dricka sig till en välsignad glömska. Det låter väl som en bra plan?

Av Fester Bestertester - 29 november 2015 18:43

Tjena på er, alla. Hasse här. Det är söndagkväll, men än släpper jag inte greppet om burkarna. Det finns ca fem timmar kvar att festa, så jag tar chansen och gör något bra av återstoden av dagen. Upplever just nu en skön fylla och jag vill vara kvar i detta tillstånd så länge det bara går. Ska dock arbeta imorgon, så runt midnatt sätter jag stopp för drickandet. Det går att kombinera fylla och jobb, bara man vet vad man gör. Det gör jag.


MVH/Hasse

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards