Alla inlägg under juli 2022

Av Fester Bestertester - 31 juli 2022 22:12

Jodå, idag har varit en bra dag med tanke på rökandet. Det har bara blivit en cigarett rökt och det är förstklassigt. Tog i vanlig ordning en fast jag inget sug hade just då. Tänkte gå ned på gården för ett par timmar sedan, men ångrade mig och stannade kvar inne. En cigarett idag och en cigarett igår. Det går ju alldeles förträffligt, det här. Vi får se hur det går på Mötesplats Helknas imorgon, om jag kan ge fanken i rökverken då. Det sätter jag som ett mål, ett överkomligt mål.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 31 juli 2022 22:03

Imorgon är det jag som tar på mig finkläderna och går till sillstryparen. Jag har lite nödvändighetsartiklar att införskaffa; Kattmat, riskakor, påssås, falukorv och Ballerinakex. Som den storsinte man jag är får frugan en hel riskaka att tugga i sig, resten är till mig, möjligtvis med undantag för falukorven som hon kanske får smaka av. Med mig tar jag stora plånboken, vilken jag har över 1000 kronor i. Det går åt när handlar'n tar ut rövarpriser. Efter att jag kommit hem ska jag låta stolliga frugan massera mina fötter samtidigt som jag smuttar på lite punsch. Avkoppling krävs efter en pärs, vilket det är att gå ned på byn och hem igen.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 30 juli 2022 23:04

Idag har jag rökt, men bara en ynka cigarett. Tog en för att kvickna till, sedan har jag låtit paketet vara. Jag kommer från en rökfri period, vilken fick ett abrupt stopp då jag blev inlagd på psyket. Jag vet att jag kan återupprepa min bravad och göra det snart. Kom igen, en enda rökt cigarett är inget att bråka om. Kanske att jag återgår till att bli en feströkare och då blir det inte många rökta eftersom jag sällan festar. Kanske har jag redan börjat på en ny rökfri svit. Hoppas det.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 juli 2022 21:08

Fanken, herr Hörsel, ditt lata praktarsel! Ha hörapparaterna på när vi samtalar i telefonen. Jag skulle höra om han skulle med ut och dricka öl på lokal, men jag vet inte om budskapet gick fram. Nåja, jag kom i alla fall fram till att tisdag passar oss bra, oklart om Hörsel hörde vad jag sa, eller bara svarade ja på ren rutin. Jag räknar med att få gå hela vägen hem till honom och när jag väl är där vägrar han att följa med. Han är lite lynnig av sig, minst sagt. Vidare frågade jag om han sett mina Motorsågsmassakern-filmer han fick låna och han fick gå och hämta skivan med omslag och läsa innantill; Teksas savv massakre. Åh, herr Hörsel; Ibland kan du vara rolig, ibland kan du vara svår att tas med. Ses vi på tisdag?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 juli 2022 20:55

Växeln hallå, hallå, koppla mig till AE! Tjo! Jag känner mig snacksalig och vill prata med en lugn och fin kvinna. Kommer direkt att tänka på "D", en flott kvinna i sina bästa år. Hon har själv sagt att hon pratat med mig flera gånger, men det har jag inget minne av. Men de presenterar sig med sitt förnamn när man ringer, men det gick mig alltså förbi.


Ska prata fotboll tänkte jag och sticka in med en önskan om mer benso lite då och då under samtalet. Hm, man kanske skulle hota med självmord för att få med Stesolid eller ännu hellre Temesta, vilken jag hade som inlagd på PIVA i alla fall.


Vilken tur att AE finns och vilken tur att man oftast får prata med en sympatisk kvinna. Ska jag drista mig till att ringa dem i natt?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 juli 2022 19:54

Jag sitter och slöar framför datorn, det blev ingen brottning i helgen. Jag ska snart in på en gay-sida där man kan få användning av sin webbkamera. Jag får digitalt napp och min önskan är killens lag. Jag säger åt honom att ta av sig plagg efter plagg och göra det skönt för sig själv. Jag saknar att brottas, men lite virtuell sex är inte illa det heller. Tomt på karlar denna helg, en brottningsturnering med två killar nästa helg?


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 30 juli 2022 19:12

Jag orkar inte med att umgås, förutom när jag går till mötesplatsen. En bekant ringde och undrade om jag skulle komma över, men jag fick tacka nej, jag är helt slut. Det är ett måste att få ligga på sängen oavsett tid på dygnet, eller att slösurfa på Internet i min ensamhet. Min ensamhet är delvis självvald så mig går det ingen nöd på. Men tänk förr vad man höll igång. Party varje helg och fritidsintressen i veckorna. Nu sitter jag fet och fläskig på min pinnstol och bara degar. Soffpotatis.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 juli 2022 19:00

Mitt FC Carl Zeiss Jena möter Wolfsburg i tyska cupen (DFB-Pokal) just nu och det är halvtid. Tro't eller ej, men det är oavgjort, mållöst. Skulle FCC gå vidare är det en sensation som heter duga. Ett Bundesliga-lag mot ett division fyralag. Nu är humöret på topp, när resultat går min väg mår jag som en kung. Det är kul med fotboll.


MVH/Tjotta Olssons överman

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards