Alla inlägg under juni 2015

Av Fester Bestertester - 29 juni 2015 21:45

Har drogat ned mig med starka lugnande mediciner, men även med lite Lergigan, en helt okej allergimedicin (!). Det betyder att jag inte längre har behovet att störta ut ur lägenheten och röka i tid och otid, jag röker endast när jag är sugen.


Tog en cigg klockan tre i eftermiddags, sedan dess har det bara blivit en till. Är bara uppe i sju bloss på hela dagen och det är ju klart godkänt. Som jag sagt många gånger förr, att sluta är mig övermäktigt, men dra ned kan jag göra.


Synd bara att jag inte får kröka på mina "downers", förutom på Lergigan då. Jag vill ju bli rökfri, men det får inte gå ut över drickandet. Sicket dilemma.

Av Fester Bestertester - 29 juni 2015 21:35

Det är ju nyktra dagen idag och jag måste ha ett substitut. Har funnit det i amerikansk läskeblask och är nu inne på min andra 1,5-litersflaska. Det är ju inte heller speciellt hälsosamt att dricka så mycket, men vad ska jag göra? Jag byter ett missbruk mot ett annat. Jag behöver hjälp.

Av Fester Bestertester - 29 juni 2015 20:16

Nu är det nära, bara fyra dagar kvar att jobba. Inte ens en hel arbetsvecka är det kvar och det känns underbart. Har provianterat öl idag att lägga till dem jag hade kvar, har över 20 burkar hemma nu.


Blir vanligt jobb tisdag, onsdag och torsdag, fredagen ägnar vi åt städning i lokalerna. Sedan avslutar vi med att gå på Kina-restaurang och vet ni vad? På restaurangen säljer de öl.


Jag kan alltså börja direkt att berusa mig och det ska jag göra. Lullig redan vid lunchtid, det är grejer det. Nej, nu spinner hjärnan loss, jag längtar så efter fredagen. Får borra ner huvudet och köra på, snart är jag framme vid målet; Semestern.

Av Fester Bestertester - 28 juni 2015 18:49

Nu är det bara en arbetsvecka kvar att jobba, sedan blir det smester från den skitiga verkstaden i fyra långa veckor. Det ska bli underbart att få ägna sig åt heltidssupande och inte ha några förpliktelser under hela juli månad. Jag är så uppspelt att jag har tjuvstartat firandet med lite öl.

Av Fester Bestertester - 25 juni 2015 22:45

Frugan har åter lyckats i köket. Hon gjorde en hel plåt med blåbärsmuffins åt mig tidigare under kvällen. Jag hjälpte till att tolka och översätta receptet från en kakbok till min lilla fru.


Riktigt som min mammas blev de inte, men inte långt efter vad gäller både smak och utseende. Vi hade verkligen ett fint samarbete i köket. Nu har jag ätit inte mindre än fyra muffins och har fått nog för idag.


Jag blev så glad att frugan fick titta lite på TV innan hon kröp till kojs nere i källaren. Hon såg så lustig ut där hon låg på madrassen med nästippen färgad vit av mjöl. "Tomorrow you can bake again" sa jag till henne, innan jag klev upp för trappan och låste om henne. Vad ska vi hitta på för godsaker då?

Av Fester Bestertester - 25 juni 2015 21:48

Var en sväng till puben förut och väl där stötte jag på min kompis "Morgan". Morgan sitter hopplöst fast i ett allvarligt spelmissbruk och han dök på mig och frågade efter pengar. Han fick låna en tjuga, vilken spelades bort på ett par minuter på Jack Vegas-maskinen.


Jag stod emot hans tjat om att få låna mer. Hitills har jag alltid fått tillbaka pengarna, men jag har fått vänta länge på dem, så nu var det stopp. Han muttrade något ohörbart när han insåg att han inget mer fick låna.


Han inser själv att han är missbrukare, men han tycks inte kunna göra något åt det i alla fall. Han har förvaltare och får pengar veckovis och nästan allt går till de jämra maskinerna. Vi snackar flera tusen i månaden. De pengarna skulle han kunna ha mycket roligt för. Det har gått så långt att han inte har råd att röka i den utsträckning han önskar, i och för sig bra, men... ja, ni fattar va'? Så djupt sitter han fast i skiten.


Ibland kan jag inte annat än skratta åt det hela, det kan tyckas grymt, men det är en smula komiskt att se honom sitta och svära framför skärmen och göra bort sig. Ofta kryddar han det hela med grova svordomar direkt riktade mot Jesus, som han säger sig tro på.


Jag har gett upp hoppet om honom, han är konstant barskrapad och ändå lär han sig inte av sina dyrköpta erfarenheter. Han är på god väg att spela bort allt, lägenheten inkluderad. Tragiskt, men sant. Jag står maktlös och ser honom försämras i sitt mående. Jag kan bara hoppas att det inte slutar med självmord.

Av Fester Bestertester - 25 juni 2015 18:14

Italien slutade bara trea i sin grupp i U21-EM och fick åka hem, Sverige placerade sig före dem. Nu anklagar italienarna Sverige för fusk med uppgjorda matcher. Man tar sig för pannan, vad exakt har Sverige fuskat med?


Det är alltid roligt när självgoda spaggar (i detta fallet) åker ur en turnering med dunder och brak, bittra artiklar i sporttidningar gör bara det hela ännu roligare.


Det är Sverige som spelar semifinal, inte Italien. Det är Sverige som åker till OS, inte Italien. De får stanna i makaroniland och tröstäta pasta.

Av Fester Bestertester - 25 juni 2015 17:44

Jag skrev en intressant och helt rättstavad insändare till Motala Vadstena tidning. Jag tog upp ett brännhett ämne, nämligen socialdemokratiskt fulspel och deras övervakning av hederliga medborgare. Nu har det gått en vecka sedan jag skickade in den och ännu har jag inte blivit publicerad.


Det hela rör sig om en rent socialdemokratisk konspiration där oliktänkande ska beläggas med munkavel och tystas snarast. Tidningen går i Stefan Löfvens ledband, denna smutsiga despot.


Jag skippar tidningen och tar kontakt direkt med medborgarna. Jag handskriver A4-ark och delar ut i närområdet, inklusive Skiffervägen, där makarna Fransson bor. Jag kommer att få en ömmande hand, men att förtälja sanningen är ett kärt besvär. Stoppa mig om ni kan, sosseknektar.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards