Alla inlägg under december 2022

Av Fester Bestertester - 31 december 2022 21:54

Det har blivit dags att lägga år 2022 till handlingarna, kavla upp skjortärmarna och ta oss an ett nytt år, nämligen 2023. Det hände inte mycket att skriva om, jag gick och skrotade här hemma och var på mötesplatsen. Men två positiva saker inträffade ändå; Jag slutade röka (22:e oktober) och började så smått med matlagning igen. Nu väntar året då jag blir 55 år gammal. Gammal... Kanske blir det det första året sedan 2006 jag inte blir inlagd. Det hoppas jag på, men tror inte det kommer att bli så. Jag åker säkert på lite LPT framåt vårkanten skulle jag tro. Eller ännu tidigare. Nåja, jag höjer en burk folköl och önskar dig en god fortsättning och framför allt ett gott nytt år!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 december 2022 21:37

Jag var tvungen att beställla en karl via RFSL. La beställningen igår och snubben kommer hem till mig ikväll. Det är snabba ryck, då vi är ett stort antal killa som gillar i staden. Dessutom har de flesta av oss förhöjd lust, så brottningsmatcherna duggar tätt, i princip så tätt man vill. Jag har klippt bort lite stjärthår och rakat armhålorna och snopp och pung. Jag är redo för match med andra ord. Killen jag väntar på (åh, snart kommer han) har jag lagt omkull förut, men jag kör gärna en favorit i repris. Som vanligt värmer vi upp med lite film av favoriten Gerd Fistulator och dricker söta drinkar. Därefter väntar hård och skoningslös brottning, vilken kommer att sluta i min säng. När killar gillar slår det gnistor. Hoppas det ringer på dörren snart, för jag sitter redo och bara väntar.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 30 december 2022 00:15

Tiden är kommen då mina tjänster brukar efterfrågas. Natten är här och det är då jag lever upp i min roll som nattman. Jag har fått meddelanden in i huvudet, telepati, om att det pågår fuffens och smids ränker nere på stan. Självklart kommer jag att rycka ut och slå tillbaka dessa fientliga handlingar mot vår kommun, dess invånare och oss stronga agenter i sold hos "I". Är det inatt jag stupar må det så vara, jag lever ett utsatt liv som oavlönad agent. Men jag vet att jag kommer att belönas rikligt när segern är vår. Postumt eller få en medalj fastsatt på min av stolthet väl tilltagna bringa. Snart har jag ansamlat energi nog för att slå hårt mot mänsklighetens svurna fiender. Då tar jag på mig ytterkläderna och beträder stadens gator i jakt på den lede fi. Seger!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 december 2022 21:13

Vad fasen, jag var på möteplatsen idag och eftersom jag har jeans har jag inga (nödvändiga) sidofickor. Det innebär att när jag tar av mig jackan får jag hålla nycklar och annat i händerna. När jag skulle hem måste jag ha lagt mina glasögon och mitt snus på ett bord vid entrén och gått hem utan dem. Det var ju mindre bra. Kom på min fadäs när jag skulle ta på mig glasögonen och de inte stod att finna. Sedan skulle jag ta mig en snus, men hittade bara dosan som är nästan tom. Jäklar, jag hade alltså glömt snuset också. I snusdosan har jag två ynka prillor och de ska räcka resten av kvällen. Får suga rejält länge på dem. Och må Hin Håle ta den som eventuellt stjäl mina kvarglömda pryttlar. Jäklars!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 28 december 2022 21:10

Vilken tur, Systembolaget har öppet på nyårsafton. Prisa Gud! Det jag ska köpa är en hela whisky, en hela Jägermeister och ett knippe starköl. Då har jag så jag klarar mig hela helgen, jag riskerar inte att gå torrt. Efterom det är ruggigt ute skippar jag parkbänken för stugsittning, det är trevligt det med. Tyvärr har en bekant bjudit in sig till mig, men han kan glömma att han får smaka av min starka dryck. Den behöver jag själv. Jag avslutar detta år berusad och inleder nästa likadant. Skål på er!


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 27 december 2022 23:56

Jag vet att du bara vill väl, Sune, men jag kommer inte att flänga runt jorden för att hitta någon underdånig hushållerska. Lite mat fixar jag att tillaga utan större problem. Och de dagar jag inte orkar laga mat köper jag snabbmat eller färdiga lådor, både varma, kylda och frysta. Jag vill inte ta hit en person som kanske aldrig anpassar sig till vårt sätt att leva och som är helt beroende av mig. Jag har nog med jobb med mig själv, har bland annnat klena nerver som jag måste medicinera för. Jag har aldrig varit sambo och tror inte det är något för mig. Men tack för att du försöker hjälpa till. Du har ett stort hjärta, Sune och jag vet att du får kämpa för att få fason på din fru. Det är en uppgift jag inte fixar.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 27 december 2022 21:55

"Get your kicks on route 66"! Japp, idag är det dag 66 utan giftpinnarna och jag har inte det minsta sug efter dem. En annan slutade den 22:e oktober. Planen var att tangera mitt bästa, vilket var 52 dagar utan ciggen och det har jag gjort och jag ser inget slut på rökstoppet. Dock är hjärnan inte att lita på fullt ut, jag kanske får ett infall och köper ett paket cigaretter bara för att testa och se hur det smakar med kraftiga halsbloss. Jag kan naturligtvis inte lova att jag aldrig mer kommer att röka, men jag ska försöka leva mitt liv rökfri. På nyårsafton har jag klarat större delen av hösten och en bra bit av vintern utan ett enda bloss. Det är banne mig beundransvärt.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 27 december 2022 21:41

X, jag vet att du är inbiten ungkarl, liksom jag var tills för drygt tio år sedan. Då flög jag till kladdiga Thailand och köpte mig en liten fru för en handfull dollar. Rådet du får av mig är att kopiera min bravad. Det skär i hjärtat på mig när jag läser om hur du slavar i köket. Matlagning kommer an på kvinnan, det är hennes främsta syssla i hemmet, följt av städning och tillgång till hennes kropp, full tillgång. En flygbiljett har du råd med, sedan frekventerar du bardistrikten i Bangkok och flashar lite med prasslande sedlar och kvinnorna kommer att flockas kring dig. Det är bara att välja och vraka. Det spelar inte så stor roll vem du väljer till din maka, då thailändare ser mer eller mindre likadana ut hela bunten. Men se till att ni har sex första kvällen, så du inte råkar komma hem med en så kallad lady-boy. En karl med andra ord. Gör slag i saken och du har lagat mat för sista gången.


MVH/Arg motalabo

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards