Alla inlägg under augusti 2017

Av Fester Bestertester - 30 augusti 2017 16:39

Det blev att vara med Plankan en stund. Vi var på puben och jag drack upp mina slantar, han spelade bort dem. Han satte sig vid mitt bord och svor och levde om. Och han ska kalla sig kristen... Han var på mig om att få låna, men jag sa nej och han blev inte glad. Han gick hem i vredesmod och kvar satt jag med ett léende på läpparna. Jag finner hans spelberoende komiskt, Plankan gör av med allt (förutom att han köper ett och annat cigarettpaket) och är i konstant behov av stålar. Jag lånar inte ut till honom längre och det borde han ha lärt sig vid det här laget. Plink, plank, plonk, hungrig och pank kan han gott vara, jag tycker inte synd om honom.

Av Fester Bestertester - 29 augusti 2017 21:17

Tja på er alla glada laxar. Idag blev det storhandling på glasbanken. Två påsar öl, en hela whisky o ett kvarter brännvin. Naturligtvis smakade jag på laddningen så fort jag kom hem och det smakade prima. Vet ej hur mycket jag skjölt i mig, men det ligger en del burkar runt TV-soffan. Jag är pigg och har smak för mer, så det blir nog sent inatt. Att gå till jobbet imorrn är bara att glömma, det får bli valsen om ryggen igen, jag har ju inte missat en arbetsdag på två veckor. Nu ska jag hälla upp ett glas billig whisky, jag är inte stupfull än. Jag trivs bäst när jag är full, om det råder det inga tvivel. Ha det bra, polare.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 28 augusti 2017 19:03

I soiled myself, I couldn't help it. I was on my merry way home after having spent a few hours at the pub and suddenly my stomach started churning, letting me know it was time to go to the bog.


To drop my trousers and squat right there and then was not an option, I don't have a thing for public nudity. My skivvies filled up with you know what and I had to walk home maybe a mile before I could finally remove my claes and give my bum a good rinse.


Accidents like that happen every once in a while, it's all the alcohol I consume. Since I can't stop drinking I guess I'll have to resort to nappies from now on. Walk a mile in my shoes? Try walking just a few blocks in my dirty underwear.


Best regards/Calum

Av Fester Bestertester - 28 augusti 2017 18:09

Det är Pelle Hörsels dag idag, han blir 65, han blir pensionär. Vi var två som firade honom i lördags och det blev en rätt blöt tillställning. Kompisen hade köpt med sig två helrör sprit och några 10,2:or och jag en flaska sprit och ett knippe 7,0:or.


Pelle Hörsel däckade strax efter midnatt, men vi andra fortsatte att dricka in på småtimmarna. Jag kom isäng halv fem på morgonen.


Jag ska slå en signal till min gamle vän, kanske är han på pickalurven. 65 blir man bara en gång och snart väntar äldreboendet, men först några sköna fyllor. Grattis, min vän.

Av Fester Bestertester - 27 augusti 2017 23:30

Jag slog på TV:maskinen och hamnade i ett reportage om ett fotbollslag långt norrut med namnet Parkalompolo IK. Laget spelade på naturgräs och planen var inramad av skog med storslagen natur en straffspark bort. Jag borde inte ha blivit förvånad, men satte söndagsgroggen i halsen när lagets spelare kom ut ur omklädningsrummet.


Iklädda matchtröjor fanns minst tre kolsvarta individer, en vanlig syn i min nedsmutsade hemstad, men att se dem en bra bit norr om polcirkeln... De måste ha fått rött kort av somalias stormufti och av någon underlig (?) anledning slagit klorna i vårt nordligaste län.


Kommentatorsrösten kallade dem "nyanlända", den senaste eufemismen och visste att berätta att de minsann räddat fotbollslaget, då spelarunderlaget var skralt på orten.


Jag som haft planer på en flytt norrut för att i alla fall få en armlängds avstånd till folkutbytets stormtrupper, det kan jag slå ur hågen. Landet är förlorat, det blev jag varse ikväll om inte förr. Afrikaner i höga nord, Olof Palme hånskrattar från sin plats vid satans högra sida.


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 25 augusti 2017 22:37

Jag föll till föga, jag öppnade den jungfruliga ölen tidig kväll och nu är jag jättefull. Jättefull! Jag skiter i allt, jag kommer att fortsätta dricka till tidig morgon och räknar med att vakna imorgon fortfarande med yrsel och kommer att ta mig en frukostöl det första jag gör. Har lite svårt med att trycka på rätt tangenter o har svårt med ord och grammatik, men vad förväntar du dig efter en helkväll i drickandets tecken? Nu ska jag ta mig en rackare till och loggar därmed ut. Jag är värd en fylla efter två nyktra dagar. Hej då önskar Jag.

Av Fester Bestertester - 24 augusti 2017 20:31

Jag har hittat ett par skivor hos en välkänd butik, det är en serie skivor kallade "Schlagerkavalkaden". Tittade lite snabbt och det fanns minst två och de var billiga, under 100 spänn. Min favorit Skånska Lasse har en låt på den ena skivan och hans son Skånska Lasse Junior finns på den andra. Tunga namn som Artur Rolén och Tjotta Olsson medverkar också. Naturligtvis gör jag en beställning snarast.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 24 augusti 2017 20:12

Idag blir det bara folköl, tråkigt nog. Det var nyktert igår också och det gick att härda ut onsdagen, om än med vissa besvär. Planen för fredag är att börja med folköl och dra ut på öppnandet av första starkölen, så jag ej hinner få i mig så många innan läggdags. Sedan väntar lördagen och då ska jag på kalas, då kommer jag att berusa mig. Nåja, tills helt nyligen tog jag fem rejäla fyllor i veckan, så jag har dragit ned ordentligt på supandet. Jag sparar ju pängar, det är förträffligt. Dessutom har mitt hjärta lugnat ned sig och mina njurar ömmar inte så fasligt heller. Det var väl själva den om inte två fyllor i veckan ska räcka.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards