Alla inlägg under november 2011

Av Fester Bestertester - 30 november 2011 18:40

Råkade på "onomapoeten" Hogan härom morgonen. Han är en skön typ som alltid har nära till skratt och upptåg. Jag såg honom tvärs över gatan, när han som "värd", eller vad det ska kallas på lokaltrafiken väntade in sin spårvagn. Klockan var runt sju på morgonen och jag gnuggade mig i ögonen. Kunde det vara han, eller bedrog mig mina ögon.


Till slut tog jag mod till mig och konfronterade honom. Är det inte Hogan, kraxade jag. Jag fick en tom blick tillbaka. Nog var det han, men tusan, vad gammal han hade blivit. Jag presenterade mig med namn, men han var så såsig att jag tvivlar på att det gick fram.


Hogan var mannen med ständig erektion, mannen med en ordvits på lager i alla lägen. Nu såg han ut som en urdrucken festis, med insjunkna kinder och dålig hållning. Han har blivit mogen för ålderdomshemmet, men jag väljer att minnas honom som den gamäng han en gång var. Tidens tand har gått hårt åt honom. Jag väljer att avsluta som han ofta kryddade sina meningar: Sutt! Spjutt! Pjuff!

Av Fester Bestertester - 29 november 2011 22:40

"Tyvärr chefen, jag har åkt på en hastig infektion, jag måste förbli i sängläge resten av veckan". Så ska dem tas, en ogenerad lögn. Friskt vågat, hälften vunnet. Tröttnade snabbt på att spika lådor, eller borsta golv. Jag stod ut i två dagar, resten av veckan blir en sjukskrivning.


Mår som bäst när jag sitter på stolen och svajar med en öl i min hand. Just detta gör jag nu och jag njuter av varenda andetag. Jag är en goddagspilt utan förpliktelser eller ansvar. Nirvana är en skön fylla när jag gör vad som faller mig in, må det vara att kissa mitt namn i snön eller komma med skamliga förslag till kvinnor på krogen.


Jag räknar med att varva kortare perioder av arbete med längre diton ägnade åt fyllans sköna konst. Måhända blir mitt senaste jobb endast ett smärre avbrott från vardagslunken, men i så fall: Jag försökte i alla fall. Eller... jag offrade två dagar av min dyrbara tid till förvärvsarbete. Hos mig kommer personlig njutning i första rummet. "Born to be drunk".

Av Fester Bestertester - 28 november 2011 20:52

Första dagen på nya kneget är avklarad. Jag tog en liten fylla på söndagskvällen, så jag var rejält sliten när väckarklockan ilsket ringde. Släpade mig ut i köket för en bärs och en cigg, sedan var jag redo.

Det blev en rundtur med tvåans spårvagn och en kortare promenad, sedan var jag där. Chefen var schysst och ställde inga frågor, precis som jag vill ha det. Jag blev tillfrågad om jag hade mat med mig och jag svarade jakande. Något hade jag med mig, men inte fan var det mat, inte. Jag smusslade in en påse med härligt innehåll i kylskåpet.


Min lilla påse innehöll tre starköl och jag hade hoppats kunna njuta av dem redan på frukostrasten, tyvärr var bossarna närvarande hela tiden, så den önskan gick om intet. Dock blev det snart lunch och då var det fritt fram. Jag drack ogenerat inför de andra. "Nej, det är bara 2,8:or", sade jag med övertygelse och de svalde det. Jag svalde ölen.


Jobbar endast mellan åtta och tre, så med några öl i beredskap och lite vilja ska detta gå vägen. Jobba måste jag ju, säger lagarna. Nåja, bara jag kan smaka starköl under tiden ska det nog gå bra. Jag kan tänka mig att stanna där jag är i flera år, om sedan arbetstiden kan kryddas med några öl har jag inget att invända. Öl är mitt bränsle och vilket bränsle sedan...

Av Fester Bestertester - 27 november 2011 19:40

Har inte arbetetat sedan tidig april och nu är det slut på det roliga. Jag ska få en månads provanställning på ett snickeri på andra sidan stan. Det innebär att jag måste gå upp redan halv sju. Tänk er, halv sju. Jag brukar normalt komma i säng så dags. Vad härligt det var att vara arbetslös, att vara herre över sin egen tid. Nu måste jag helt plötsligt börja skaffa mig rutiner och även dra ned på drickat. Usch, vad jobbigt allt känns nu, jag är skapt för att gå hemma och loppa mig.

Av Fester Bestertester - 27 november 2011 01:55

Vi har Drottninggatan, Kungsgatan och andra arkaiska namn på våra trånga gator i Norrköping. Nu är det dags för ett nytänk. Jag kräver i sann multikultianda nya namn. Varför inte Muhammedleden, Ismaelgatan, eller Abdullahs väg? Man kan aldrig gå till överdrift i att förgöra det rasistiska Sverige, alla medel måste till och det snarast. Hur ska stackars Ali kunna uttala knasiga och dammiga svenska namn? Hur ska stackars Ali känna sig hemma i kalla nord utan att gatorna har namn han har anknytning till? Sverige är än så länge en illasinnad bastion för det avskyvärda vita folket. Inte nog med det, jag måste snarast gå en kurs i Rinkeybysvenska, jag förstår inte fullt innebörden av fraser såsom "Ey, svenne, je mey en cigg noo". Jag måste vara en nazist med cyklon-B i bakfickan.

Av Fester Bestertester - 27 november 2011 00:45

Friidtrottsförbundet känner sig tvunget att agera mot påstådda övergrepp och presenterar en urvattnad handlingsplan. Detta är endast en rökridå, man måste vara fysisk mot unga snärtor och hantera dem därefter. Man måste vidröra de späda flickornas skrev när man arbetar för att göra dem viga, detta har inget med sex att göra. Att röra vid deras bröst är inget klumpigt försök till intimitet, det handlar om att ge dem rätt hållning. Hela kroppen tas i bruk vid idrottsutövande, att inte få vidröra den i sin helhet hämmar utveckling och chanser till framtida OS-guld. Inte förrän penis äntrar vagina kan man tala om övergrepp, detta förstår en imbecill. Vad är nästa steg, kanske att endast anlita kvinnliga tränare med sämre utbildning. Vill Sverige ligga i idrottens framkant måste fysisk beröring få förekomma, allt annat är hyckleri. Fy fan för hycklande moraltaner!

Av Fester Bestertester - 27 november 2011 00:11

"Hasse, han é full o galen, Hasse, han é full o galen"! Gissa om jag fick höra denna ujtjatade ramsa sen lördagkväll. Nåja, det bjuder jag på. I alla fall gjorde jag det tills jag fick kalla handen av bartendern, då var vet inte roligt längre. Det blev tvärnobben, inte ens efter att jag kastade en snus i hans ansikte veknade han. Det blev att lomma hem och tulla av ölförrådet i kylskåpet. En dag utan bakslag existerar inte för mig.

Av Fester Bestertester - 26 november 2011 02:32

Helg igen och träff igen för Norrköpings dåraktigaste trio. En del öl tillsammans med mattesnack och diverse filosofier blev resultatet. Som vanligt blev man helt utmattad av allt snack, men det gjorde inget. Alltid kul att träffas. Vi har alla diagnoser, men det sporrar oss endast, vi blir inte hämmade. Vi har satsat pengar på vem av oss som ska få kyssa en kvinna på munnen och jag tror att jag vinner. Jag är ju endast "på besök" i de sjukas verklighet. Än erbjuds möjlighet att gräva en kvinna i underlivet, sådant har jag sett på film. Jag tar mig an morgondagen med tillförsikt. "Me so horny".

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards