Alla inlägg under augusti 2021

Av Fester Bestertester - 31 augusti 2021 22:11

Jag stötte på ett gäng skränande invandrarungdomar under min eftermiddagspromenad. De betedde sig värre än min tokiga lilla fru, snacka om djungelbeteende. Dessutom var de fasligt långhåriga. Jag knöt näven i byxfickan och grimaserade åt dem när jag passerade. Vad gör de i Sverige? Vem tillät dem komma hit? Utlänningar ska man importera endast om de är servilt hustrumaterial, inte för att plocka godhetspoäng hos massmedia och regim. Jag ser gärna att man återkallar medborgarskapen för dem, här i höga nord har de inget att göra.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 31 augusti 2021 21:11

Tja! Jag dricker lite starköl (Norrlands djup) på 6,8% och lyssnar på musik. Nyss var det "Technical ecstasy" med Black Sabbath och nu "Overkill" med Motörhead. Jag har mått uselt sedan i lördags, men nu mår jag skapligt, ja, mer än skapligt, efter några starköl. Alkohol är den bästa ångestdödaren , inte ens 20 eller 30 milligram Stesolid kommer i närheten. Nu har jag aptit på livet igen och har ringt två kompisar och fylllebluddrat lite. Jag som sällan ringer, i alla fall inte när jag är nykter. C2H5OH, livets bästa njutningsmedel. Efter slidan.

 

MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 31 augusti 2021 16:41

Jag känner mig slö och orkeslös. Orkar inte ta tag i mitt liv, sitter mest på kammaren och tycker synd om mig själv. Avslutade ett samtal med en kompis i förtid, jag sa att jag skulle gå och lägga mig. Jag gick och la mig kvart över två i natt, ändå vaknade jag tidigt. Kanske är sömnbrist jag lider av. Vill inte lägga mig på sängen, jag vill göra något, men saknar motivation. Jag får väl göra som vanligt, slösurfa, dricka Coca-Cola och lyssna på musik.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 augusti 2021 22:32

Jag fick i mig säkert en sex, sju cigg när jag var på mötesplatsen, men sedan jag kom hem vid fyra har det bara blivit två cigaretter rökta. Jag växlar mellan snus och nikotinsugtabletter och det räcker skapligt mot det värsta röksuget. Är inte speciellt sugen på en cigg till just nu. Jag har som tur är slutat röka inomhus och att gå ned på gården och göra det tar emot. Ska bli intressant att se hur många jag kommer att sluta på idag. Under tio?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 augusti 2021 20:30

En av mina favoritplatser att sitta och dricka på är grönområdet på Stortorget. Där har man klämt många öl och fyllnat till rejält. På senare tid har ett nytt klientel börjat besöka platsen, nämligen svarta afrikaner. De dricker öl och jag som trodde att nästan alla afrikaner var muslimska somalier. Fast de kanske är skenheliga och går på fredagsbön och berusar sig de andra dagarna. Nåja, jag släpper dem inte inpå livet, det finns en uppsättning parkbänkar ett stenkast ifrån där de brukar hållas. Jag och somalier, där har vi en omöjlig ekvation.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 30 augusti 2021 19:35

Allt ska krångla och jävlas för mig/med mig! Vattnet ska stängas av på onsdag kväll, jag som brukar bli bajs- och kissnödig betydligt senare än så. Och värst av allt: min fotbollströja har fastnat i tullen, så jag debiteras 275 spänn för det. Men det går ju för i helvete inte att betala till Postnord. Man måste ha mobilt bank-ID eller nån jävla kortläsare.


Bank-ID har jag, men inte ett mobilt sådant. Satans rövsvett! Och kortläsare? Är det bankdosan jag har? Det funkade inte att betala hursomhelst, så nu får jag sätta mitt hopp till syrran. Hon kanske kan betala åt mig och jag ge henne 275 spänn i handen.


Jag har kraftig ångest och nu har det börjat kännas i vänsterhanden, det sticker lite i den och värker en smula. Lägg till det smärtor i mellangärdet så fattar ni väl att min situation är prekär. Läge att ringa psykakuten?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 augusti 2021 17:06

Jag började må riktigt dåligt igår och ringde min syster i förtvivlan. Hon hörde på mig att jag försämrats efter en stunds samtalande. Det dåliga måendet sitter i och tiden på Mötesplats Helknas blev en plåga. Som tur vad kunde jag prata musik med en i personalen, det lugnade ned mig något. Nu sitter jag med värkande mage och mellangärde och hoppas att det "bara" är ångest. Fick även krafiga diarréer när jag var på mötesplatsen, det bara rann ur mig. Jag vill inte ta till drickandet, trots att jag har tolv starköl i kylskåpet. Det kanske stämmer som vården säger att det bara förvärrar ångesten i långa loppet. Men några 2,8:or får det bli. Ångest är en hemsk sjukdom som jag drabbas av nästan dagligen.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 augusti 2021 21:36

Jag kämpar mot begäret att röka och det går skapligt. Tror jag har rökt sex cigaretter idag och hoppas hålla mig under tio. Det var ungefär så mycket jag rökte igår. Jag som brukar röka ett paket om dagen har alltå halverat mitt intag av detta gissel. Har som vanligt en snus inne och det funkar skapligt mot röksuget. Snusar gör jag inte så farligt mycket, jag är hellre beroende av snus än cigaretter. Tror en dosa ligger på 52, 53 kronor och den räcker i flera dagar. Håll tummarna för mig att jag permanent minskar mitt rökande om jag nu inte lyckas bli helt rökfri.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards