Alla inlägg under november 2023

Av Fester Bestertester - 29 november 2023 22:10

Det är jag som kallas herr Hörsel här på bloggen. Jag har lite taskig hörsel, men har hörapparater som hjälper mot det. Fast de kliar så förbaskat så jag kör utan oftast. Jag har väl inte dirket något att skriva om annat än att jag ser fram emot herr X:s besök på julafton. Själv har jag det tunnsått med vänner och accepterar att X ibland är en smula lustig. Ingen är perfekt, va? Brorsan är upptagen med sin familj, dessutom bor han en bra bit från mig, så jag hade inte kommit även om jag hade varit bjuden, då jag inte vet hur man gör när man åker spårvagn. Jag ser fram emot julklappen jag ska få av X, den slinker ned utan problem. Nu ska jag sluta skriva, jag ska gå till sängs. Ha det bra.


MVH/Herr Hörsel

Av Fester Bestertester - 29 november 2023 21:47

Ja, ja, det blir nog bra det här med julfirande. Jag är inte främmande att fira kristna högtider även fast jag själv inte är troende. Jag ska ge bort tre julklappar. En till min stolliga lilla fru, en till Nils-Erik och en till hans fru. Min toka ska få ett nytt och fräscht strypkoppel, Nils-Erik ska få en falska punsch och hans fru ett presentkort på hela 100 kronor att handla för i en butikskedja. Jag kommer bara att plocka fram min sjuarmade ljusstake och sätta i vardagsrumsfönstret, det får väl vara någon måtta på tokerierna. Det är mest sill och nubbe jag förknippar med julen och det kommer jag att inmundiga, var så säkra. En annan har gått ur svenska kyrkan, de är mest upptagna med muslimkramande och självutplånande, mina pängar får de inte. Julen går mig inte spårlöst förbi, bara nästan.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 29 november 2023 20:38

Det börjar dra ihop sig, om bara 25 dagar är det julafton. En annan har redan gjort planer, jag kommer att åka till min bekant herr Hörsel. Hörsel har dåligt med bekanta och ingen att fira med. Men då är vi två då, han och jag. Min syster vill inte veta av mig på julafton eller någon av mellandagarna, så jag får fixa julstämning på egen hand. Till herr Hörsel kommer jag att ta med mig en burk senapssill och färdiga köttbullar av sämsta kvalitet. Vidare kommer han att få en hela flaska sprit i julklapp från mig. Hörsel förstår inte det sociala spelet, han har inte vett att bjuda tillbaka. Nåja, jag vill helst ha öl i julklapp och det kan jag köpa på egen hand. Jag slipper sitta ensam i jul, vi är två vilsna själar som firar tillsammans. Hur ska du fira?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 november 2023 19:57

Det blir ett telefonsamtal till min vän, jag behöver hjälp med det tekniska. Han är ta mig tusan ett geni och kan lösa det mesta om inte allt. Han hjälpte mig att få igång handkontrollen till mitt TV-spel, han satt och tryckte en stund och så var det bra med det. Nu har jag bytt TV-leverantör och mitt spel vägrar att gå online. Jag betalar ju för joxet och vill ha tillbaka funktionen. Han kan säkert fixa det, annars blir jag både förvånad och ledsen. Jag är inte mycket för att spela on-line, alla är så duktiga, men jag vill kunna tanka hem spel och ta del av uppdateringar. Jag slänger iväg ett meddelande till honom så får vi se när han har tid att komma.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 28 november 2023 21:06

Jag tittar på en konsert från Tyskland med Motörhead. De gjorde så fräna och riviga låtar och jag har alla deras skivor såklart. Konserten jag tittar på nu är från 2010, alltså fem år innan han somande in. Och det syns på honom att han börjat bli gammal, han var ju trots allt 65 år vid tiden för denna spelning. Lemmy levde ett hårt liv med alkhol och cigg i mängder, men var inte främmande för att ta andra droger också, illegala sådana. Men det var canern som tog hans liv, inte hans osunda livsstil. Lemmy är rock'n'roll personifierad och han lämnar ett stort tomrum efter sig. Jag slår vad om att till och med Gud headabangar till hans musik där uppe i himlen.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 28 november 2023 20:37

Ja, imorgon blir det en sittning på bänk nere på stan. Men det gäller att pälsa på sig rejält, då vintern har kommit. Får ta en bunt tidningar med mig att sitta på, för det blir kalltt om baken att sitta ned utomhus. Jag räknar med mangrann uppslutning, själv missade jag dagens sittning. Alltid finns det någon vän att supa med, jag har ett relativt stort kontaktnät. Men visst räknar jag med att Skäggiga mannen, Mannen med det illröda ansiktet och Finske mannen kommer, de brukar inte vara svårövertalade när det kommer till dryck. Själv har jag endast druckit folköl idag, då jag kännt mig lite krasslig, så gissa om jag är sugen på att festa loss imorgon. Vi ses i Hörsalsparken!


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 27 november 2023 21:24

Nu är lilla frugan och jag hemma i vårt hus igen efter en flera timmar lång visit hos min gode vän Nils-Erik. Där bjöds på prima köttfärsiimpa och ingen gick från bordet hungrig, speciellt inte lilla tokan jag är gift med. Hon åt som en furie, lassade in matbit efter matbit i brö'hyllan. Det var ett välkommet avbrott från kattmatsdieten hos annars står på. Efter maten fick våra fruntimmer duka av bordet och diska medans Nils-Erik och jag förlorade oss i hans ekivoka magasin. Starka grejer, på min ära. Dessutom drack vi både punsch och whisky, Nils-Erik hade köpt en single malt, en Highland Park och den gled ned för strupen utan problem.


Ibland måste jag få komma ur stugan och träffa riktigt folk, inte bara min lilla djungelvilde, denna kravmaskin. Det blev en mycket lyckad dag och jag ser med längtan fram emot nästa besök hos Nisse. Tyvärr har jag ingen punsch kvar att dricka, så jag får gå och lägga mig näst intill nykter. Nåja, det är ett lyxproblem, det kan jag leva med. Lilla makan är förpassad till källaren där hon drar timmerstockar på sin fluffiga madrass. Vi har båda fått vårt kvantum idag. Tack till Nils-Erik med fru för en förträfflig stund hos er.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 26 november 2023 22:49

Inte sedan 2008 har jag varit till Åland, då med min syster och hennes barn. Nu är jag sugen på att upprepa bravaden, måste bara hitta resesällskap. Det blir inget inköp av alkohol, det är inte speciellt billigt och jobbigt att släpa på. Däremot tänker jag köpa godis i mängder. Proppar min ryggsäck gull plus att det som inte får plats däri läggs i en påse modell större. Det är alltid kul att resa om än bara till närliggande Åland. Det är ju sällan jag rör mig utanför stadens promenader, att fara till Åland blir som en månresa för mig. Anthon berg, Fazer och Marabou har de för mig rätta grejerna. Jag tänker på likörkonfekt och After eight. Mmm... Jag ska lägga ut en trevare på Facebook så får vi se om någon vill göra mig sällskap, för själv åker jag inte. Ålandsresa: När sötsuget får bestämma.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards