Alla inlägg under maj 2022

Av Fester Bestertester - 31 maj 2022 23:31

Min förhoppning är att gå till bästa puben God vän imorgon. Men mig tar jag Bosse Rulltårta då det händer att han faktiskt bjuder på öl. Ja, och för sällskapets skull också, naturligtvis. Tänk om man hade en plånbok av samma kaliber som Bosses, då hade jag gått till puben varje dag.


Nu har det gått en evighet sedan jag sist var på puben och jag saknar den sociala samvaron och att kunna berusa sig utan att bli utkastad. På God vän är alla välkomna, svennar som nysvenskar.


Jag hoppas att Bosse Rulltårta saknar gänget lika mycket som jag. Vad har till exempel God vän-chilenarna pysslat med de senaste dagarna? Hur går det med Ismedins planer att köpa en sprillans ny BMW? Så många frågor som får sitt svar först när vi beträder helig mark.


Jag nöjer mig med en måttlig berusning, men fler än en öl vill jag allt ha i mig. Tyvärr kostar mat pengar (jäkla Moderat-fasoner), så jag kan inte dricka upp allt jag har i plånboken. Men nära på, det är faktiskt gott med nudlar.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 31 maj 2022 22:03

Just nu snurrar skivan "The Electric Light Orchestra" av bandet med samma namn. Det är en lek med orden, då en så kallad light orchestra har färre instrument än de i symfoniorkestrar. "10538 Overture" är första spåret och jag håller den som bandets bästa.


Annars har jag spelat en del Cockney Rejects och Led Zeppelin och de levererar skönt gung. Det enda moderna band jag gillar är Dropkick Murphys och det säger väl en del om mig; Jag föredrar det beprövade, klassiker.


Jag har nyligen fått in mina skivor i CD-ställ, vilket gör det lättare (men inte lätt) att hitta vad jag söker. Är lite sugen på Robert Broberg och Harry Brandelius, men får förlita mig på turen om jag ska hitta dem, då min samling är diger.


Åh, vilka minnen Electric Light Orchestra framkallar hos mig. Jag fastnade för dem redan 1979, så de fanns där under större delen av mina ungdomsår. Nu lyssnar jag vidare på skivan och kanske spelar jag något mer med dem ikväll. Så får det bli.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 31 maj 2022 19:10

Min Preben är hemma hos mig och vi sitter i min soffa och bara softar efter en benhård kamp där diverse grepp och fasthållningar praktiserades. Vi är båda två utpumpade och måste hämta andan innan vi kör igen. Vi dricker drinkar och äter chips samtidigt som vi tittar på filmer av favoritregissören Gerd Fistulator.


Ta mig tusan om det inte börjar rycka lite i organet, detta trots multipla klimax med Preben. Det lutar åt mer brottning, det vore trevligt. Vi behöver inte köra "rough stuff", det finns ju något som heter vaniljsex. Det kan var trevligt som omväxling.


Nu återgår jag till filmtittandet. Ska samtidigt krama Preben och pussa lite på honom. Homosex FTW!


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 31 maj 2022 17:28

Jag var fasligt trött när väckarklockan ringde i morse, jag stängde av den och somnade om. Vaknade inte förräns halv ett på dagen och drog på mig kläderna och störtade ut med Systembolaget i sikte. Väl där köpte jag mig tio burkar öl och ringde glada gänget och hörde mig för var de satt. De satt på Stortorget och vissa av mina polare var rejält berusade när jag kom vid ettiden. Det var så skönt att slå sig ned och öppna dagens första öl. Det var snutfritt, det var fint väder och det var gott sällskap. Vad mer kan man begära? En pilsk Sirppa skulle det vara då.


Efter att mina öl var slut var jag kvar ett tag till. De andra hade burkar och flaskor att tömma, förrutom Finske Mannen, han gick en vända till Systembolaget. Vet ni vad? Han fick köpa ut och kom åter med en påse god dryck.


När jag fått mitt kvantum vad gällde umgänge reste jag på mig och sa adjö. Jag skulle också en vända till Systembolaget. Man vill ju inte gå torrt om kvällen. Det är alldeles urtråkigt att sitta utan dryck en hel kväll.


Nu har jag fått i mig en tolv, tretton burkar och har som tur är några kvar utöver dem. Jag räknar med att dricka alla och gå och lägga mig skapligt. Jag vill inte försova mig imorgon också.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 31 maj 2022 17:10

Är det så att ett uppdämt behov av cigaretter får mig att må dåligt? Man kan ju bli lite stingslig och lättretad när man slutar med ciggen. I så fall får jag nog sträcka vapen och gå till tjorren och köpa mig ett paket rökverk. Vet inte om det är värt att vara rökfri och samtidigt må dåligt. Det är svårt att avgöra varför jag mår som jag gör, men något är det som ligger bakom min lilla dipp. Jag har inga positiva symptom, men negativa sådana har jag. Men de sänker mig, jag blir inte rastlös av negativa symptom. Man kanske skulle ringa till Birgitta/Annelie/Mona och allt vad de heter där uppe på AE. Att må dåligt är ingen höjdare, det kan jag försäkra dig. Äh, jag får göra som jag tidigare tänkte; Gå ut och gå.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 31 maj 2022 16:59

Då har oron och rastlösheten kommit tillbaka. Jag tänkte väl det, inte ska jag få må bra en hel dag, inte. Min invanda reflex är att ringa akuteneheten, AE och gråta ut, men ska försöka låta bli att göra det. Man vill ju inte ropa varg i onödan. Mår jag riktigt dåligt och faktiskt behöver AE:s hjälp blir jag kanske inte tagen på allvar när det väl är skarpt läge. Fy bubblan, jag får väl gå ut och gå av mig oron. Vill helst sitta hemma och kura, men det går inte. Som jag hatar rastlöshet, som jag hatar oro, som jag hatar ångest. Bums i med lite Stesolid och på med ytterkläderna.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 31 maj 2022 16:22

Nu är 43:e dagen som rökfri här. Jag skulle ljuga om jag sa att det går bra, men det går faktiskt framåt. Visst är jag sugen på en cigarett, men inte så våldsamt. Jag tar till snus istället och det är nästan nyttigt jämfört med blossen. Men min ande vacklar, den vill ha i sig en cigarett och det på stört. Kanske skulle jag be till Gud om att få slippa röksuget. Nej, det här reder jag nog ut själv. Vänta och se bara. Jag är faktiskt rökfri och det är fantastiskt.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 31 maj 2022 01:05

Det har blivit dags för ännu en vaknatt. Var precis nere och satte upp en tvättid klockan sju på morgonen och lägger jag mig nu så blir det ingen tvätt, då ligger jag kvar och trynar i sängen. Dessutom är det sista dagen för mitt blodprov idag och det vill jag helst inte missa. Jag får väl slösurfa och titta på TV för att fördriva tiden. En annan är van vid vaknätter, så mig går det ingen nöd på. Jag kommer att titta på TV-serien "The office" med Ricky Gervais, har två avsnitt kvar att se, sedan får det bli slösurfning på det. Och vem vet, kanske finner jag tid och lust till ett samtal till akutenheten, AE. Alltid trevligt att prata med dem. Natten är min tid, sova kan jag göra under dagtid.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards