Alla inlägg under september 2022

Av Fester Bestertester - 30 september 2022 18:36

Jag förstår att du bygger på en fylla i din ensamhet, men vill du ha sällskap så har du mitt nummer, X. Vi är vapendragare sedan anno dazumal och känner varandra på djupet. OBS: inget sexuellt inblandat mellan oss två. Vi är goda vänner och jag ger dig på sin höjd en bra dag en handtralla om du så fortsätter be. Nåja, idag är det fredag och jag tarvar sällskap (OBS! Ingen anal penetration) gärna i form av dig, X. Kom över till mig så ska vi nog kunna trolla med knäna och fixa en finfin avslutning på årets första höstmånad. Om du bara lyfte luren och ringde mig...


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 30 september 2022 16:57

Jag grunnar på om jag åter ska försöka bli rökfri. Jag höll ju upp i 52 dagar (om nu minnet inte sviker mig) i våras och somras. En inläggning förstörde min svit och dessutom åkte jag på tvångsvård en gång till nu i september. Jag är inte galet röksugen, så det borde gå vägen. Allt handlar om vilja och viss sådan har jag. Frågan är om det räcker till en ny svit eller inte. Jag tror jag klarar det, "I did it before and I can do it again, and I will do it again".


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 september 2022 16:34

Egentligen skulle jag behöva gå till mataffären, men finner ingen motivation till att göra det. Jag skyller på min psykiska sjukdom och det faktum att det gick fort att bli hospitaliserad även denna gång. Jag har blivit bortskämd med både frukost, två lagade mål mat och kvällsmackor uppe på psyket, därför knorrar det i magen. Det blev en titt i frysen och ja, där låg en öppnad påse färdiga köttbullar. Då har jag mat så jag klarar mig till imorgon och kan med gott samvete börja dricka öl. Tyvärr har jag inget tilltugg, så får nöja mig med bara öl. Lite chips hade inte suttit fel, men är man lat så blir man utan. Men ett rus ska jag i alla fall ta mig.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 september 2022 15:31

Äntligen blev jag utskriven från hispan. Jag visste att en utskrivning var nära förestående då jag fått två natttpermisar. När de börjar komma vet man att det snart är dags för hemgång för gott. Naturligtvis gick jag till Systembolaget och köpte öl, tio flaskor av min favoritöl Löwenbräu Oktoberfestbier.


Ännu har jag inte börjat dricka, jag ska tippa i mig en Coca-Cola först. Förmodligen kommer jag att bli trött och gå och lägga mig, jag har ju fått tidiga sömnvanor på the hisp. Bra det, då har jag öl så det räcker till hela helgen. Jag säger som Hasse Promille: jag vill inte gå torrt.


Hur känns det då att vara utskriven? Mest positiva känslor, men även en viss saknad av lugnet på avdelningen. Och så två lagade mål mat om dagen, det är inte illa. Det var rätt lugnt även på PIVA och där har de sjukhusets enda rökrum. Jag kan sakna rutiner hemma, det blir lätt att jag skiner i allt.


Vad har jag då lärt mig av denna den senaste inläggningen? Att jag kan bli helknas oavsett medicinering och att rösterna är särskilt svåra att medicinera bort. Jag antar att jag kommer att bli inlagd minst en gång till, men nu får det vara bra för i år.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 september 2022 16:31

Nu duggar de tätt, permisarna. Har min andra nattpermis på kort tid och räknar med att bli utskriven senast på tisdag nästa vecka. Då går nämligen min tvångsvård ut och det är upp till läkaren att skriva ut mig eller få mig tvångsvårdad tre månader i stöten. Det ska nog inte vara några problem med den saken, jag är nämligen helt frisk i bollen. Självklart blev det en tripp till Systembolaget när jag var fri från psykiatrin och sitter nu här med kvällens första öl. Vad gott den smakar, som jag saknat smaken av en öl med stor beska. Livet är inte så dumt när allt kommer omkring.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 27 september 2022 19:59

Det blev en sväng till socialen under dagen för mitt försörjningsstöd. Nu är plånboken laddad och jag väljer att tömma den på bästa puben God vän. Det blev även att leta pantburkar idag och det blev några extrakronor tack vare det. Många bäckar små gör en stor å, eller vad man nu säger. Det blir ett samtal till min gode vän Bosse Rulltårta för att se om han hänger på till bästa stället God vän redan imorgon onsdag. Jag vill möta hela världen på puben, inte sitta hemma och glo. Jag törstar efter umgänge under lättsamma och trivsamma former, prata med mina polare Ismedin, Wladimir, Muhammed och God vän-chilenarna. Dessutom finns alltid chansen att träffa en fager donna, man vet aldrig. Det blir att ta på sig finskjortan och snobbyxorna och trava iväg till mitt favvoställe imorgon kväll. Nudlar med vatten idag, iskall starköl imorgon. Det låter som en bra plan.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 27 september 2022 19:40

Klockan nio ska jag vara hos min törstige vän NN. Med mig tar jag en chipspåse och ett sexpack folköl. Själv ska han dricka starköl, medan jag får hålla till godo med 2,8:or. Jag kan ju inte komma upp till avdelningen imorgon och stinka av gammal fylla. Jag har sex starköl i kylskåpet, men dem sparar jag tills jag blir utskriven. Ska bli kul att nyktert uppleva min kompis bli fullare och fullare och kanske visar han snoppen av rent fylledille. Jag väljer bort Sveriges landskamp mot Slovakien ikväll, jag tömmer ett sexpack på bortaplan istället.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 27 september 2022 17:58

Jag tog med mig tjocka plånboken och gick till glasbanken i förmiddags. Väl där köpte jag två helor punsch och fyra starköl. Jag hade tänkt att kalasa till det rejält och lite alkohol livar alltid upp en annars grå och trist dag. Ena flaskan punsch är öppnad och snart tar jag min första öl. Jag skulle med lätthet få i mig en hel flarra punsch, men sådana excesser tänker jag inte nedlåta mig till. Jag dricker med stil och finess och blir sällan mer än salongsberusad. Nåja, jag avslutar med en fråga; Ska jag låta frugan få smaka  på starkvarorna och se henne bli full och galen?


MVH/Arg motalabo

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards