Alla inlägg under september 2023

Av Fester Bestertester - 25 september 2023 21:54

Det blev puben härom dagen och det var förträffligt. Men nu sitter jag torr hemma utan en spänn i plånkan och längtar efter en fylla. För en gångs skull var Bosse Rulltårta schysst och bjöd mig på två öl, det var uppskattat. Men jag skulle vilja dra in pängar som värsta sortens mörkblå Moderat så jag kunde roa mig alla dagar i veckan. Jag är beroende av både alkohol och sällskap och det erbjuds på bästa puben God vän. Jag lider i min ensamhet, jag vill ha folk omkring mig och då helst med lite innanför västen. Är det så himla farligt undrar jag. Jag försmäktar i min ofrivilliga nykterhet, jag är på festhumör. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 25 september 2023 19:59

Eftersom denna kväll blir den sista på säkert en månad passar jag på att försöka underhålla mig själv. Dricker mig berusad, snusar och lyssnar på musik. Just nu "Born again" med Black Sabbath med illvrålaren Ian Gillan bakom mikrofonen. Kommer ganska snart ha sopat i mig all min starköl och då blir det sängen. Men jag har nästan tre öl kvar, men jag får dricka med andakt. Hade egentligen velat haft mer öl. Riktig öl, inte folkölsblasket jag annars hankar mig fram på. Tänk vilken höst detta blir, starta den på PIVA och utsläppt i oktoberkylan, om ens då. Jag har meddelat mina kompisar, min syster och personalen på mötesplatsen om mitt väntande öde. Jag smyger under radarn ett tag, så får vi se när mitt mående vänder. PIVA, sjukhussalen med plats för en, rökrummet; Here I come. Tjoflöjt!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 25 september 2023 19:40

Jaha, då var det dags igen för X att bli inlåst bakom lås och bom. Lär dig att sköta dig så du slipper bli inlagd gång efter annan. En annan har varit inspärrad, men det var under ett turbulent år på 70-talet. Då var det min kritik mot Palme som fick regimen att låsa in mig. Men inte lät jag det nedslå mig, det blev en tid som inlåst, men med lagad mat två gånger om dagen. Och ut kom jag ännu mer stridslysten. Se nu till att ladda dina batterier ordentligt, så du kan komma ut som en starkare människa. UFO-frågan behöver dig, du orädde kämpe. Worse things happen at sea, you know.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 25 september 2023 18:32

För tredje veckan i rad har jag haft kontakt med psykiatrin. Idag var måttet rågat för dem, de kommer och hämtar mig imorgon bitti för skjuts upp till akutenheten. Min kontaktperson (KP) var ärlig på telefonen. Men allt är inte nattsvart, jag kan visa upp mig från min bästa sida och undslippa inläggning. Men upphör bloggen att uppdateras vet ni att jag är inlagd. Jag har förvisso Internet på min telefon, men ser för fasen inte på skärmen. Skänk mig en tanke när jag oroligt travar där uppe på psyket. This is mister X signing off. Godsspeed!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 24 september 2023 19:11

Idag blev det bara tre starköl, det var allt jag hade. Gick till mataffären och köpte ett sexpack 2,8:or, för öl måste jag ha i mig oavsett stryrka på den. Som jag längtar till måndag, då jäklar ska jag bli full. Börjar med sex öl på Systembolaget och dricker dem i vilken park vi nu hamnar i. När de är slut handlar jag sex till och tar dem hemma. Visst skulle jag ha kunnat ringa kranen, men det blir lite dyrt och jag är ju ingen alkoholist, så jag avstod samtalet. Visst finns delar av glada gänget i en park även på söndagar, men jag kände mig lite trött och loj, så jag fick/får sitta ensam hemma och dricka. En annan klarar sig utan att bli full varje dag, det är jag ett levande bevis på. Gå nu och lägg er, Mannen med det illröda ansiktet, Finske mannen och alla andra, så ni är vakna och på plats klockan tio.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 24 september 2023 18:38

Idag är det 30 år sedan musikanten Ian Stuart avled i sviterna av en bilolycka dagen innan. Sjukhuspersonalen hade stränga order från säkerhetstjänsten att inte ge honom vård, han tynade bort av sina svåra skador. Han gjorde en hel radda bra album, alltifrån "Warlord" till "Freedom, what freedom?". Jag var själv i 20-årsåldern när det begav sig, men dagens unga känner inte till honom. Sorgligt, hans musik förtjänar en större lyssnarsakara. Farewell, Ian Stuart. You've claimed your seat in Valhalla.


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 24 september 2023 18:02

Jag unnar mig lite vardagslyx, namnet till trots, då det är söndag. Nämligen punschrullar, potatisbakelser och gifflar. Det sköljer jag ned med lite punsch, vilken värmer gott i kistan. Jag har fått i mig flera gifflar och en punschrulle och ska äta mer innan jag fått mitt kvantum. Frugan då, kanske ni undrar? Hon ligger vaken på sin sköna madrass. Tyvärr skriker hon, så jag få dra upp volymen på fonografen. Hon fick ju för fasen en rejäl portion Whiskas i morse. Men jag ska nog sätta henne i arbete, nämligen få henne att ge mig äkta thaimassage och som avslutning fotmassage. Det är något hon är bra på, efter åratal i Bangkoks schabbigare kvarter som glädjeflicka. Nu ska jag ta mig en potatisbakelse och bara njuta av livet.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 23 september 2023 17:56

Jag har haft kontakt med Bosse Rulltårta och vi har bestämt att gå till bästa puben God vän. Själv har jag med mig 150 kronor och hoppas bli bjussad på en öl eller två. Eftersom min ekonomi är ansträngd blir det inget förfestande, jag lägger allt krut på pubölen. Nu har jag inte varit på puben på minst en vecka, så lita på att jag är sugen idag. Det ska bli kul att träffa Fikret i baren, Wladimir, Muhammed och God vän-chilenarna. Kanske bjuder Fikret på salta jordnätter, han brukar inte vara omöjlig. Jag tar på mig finskjortan och snobbrallorna och gör mig redo att ge mig iväg. Min törst är stor och jag hoppas och tror på en helkväll. Det är ju trots allt lördag. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards