Alla inlägg under oktober 2022

Av Fester Bestertester - 31 oktober 2022 22:32

Det lutar åt ett världsrekord i sömn, jag är redan nu jättetrött. Ska bara lyssna klart på en skiva jag spelar så knyter jag mig sedan. Det känns dumt och onödigt att tvinga sig vara vaken mitt i natten. Jag borde vara glad för att jag är trött och har god sömn varje natt. Om jag somnar inom en halvtimma så borde jag vakna utvilad imorgon. Det verkar som att jag trivs bäst när jag får ligga på sängen och förstrött dra i organet. Tidigt i säng ikväll och förhoppningsvis i säng lika tidigt imorgon, då jag har boendestöd klockan halv nio på morgonen på onsdag.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 31 oktober 2022 22:13

Jag berättade för min kompis att jag ville ha en Breitling för strax under 60 000 kronor. Han erbjöd sig att köpa den till mig om jag ställer upp på honom; Handla två läsk och ett sexpack folkisar om dagen. Det var frestande att tacka ja, att nappa på erbjudandet. Men jag har inte ork nog att handla åt två personer (kompisen och jag) i mataffären. Men han är skyldig mig en skaplig slant och när den når 60 000 kommer jag att försiktigt be om pengarna tillbaka, vilket inte är omöjligt med tanke på hans släktnings finanser. Han har tur som har sin släkting och det kanske jag också kommer att gynnas av. Jag vill ha en Breitling, men inte till vilket pris som helst. Det var med sorg i rösten jag tackade nej till hans förslag.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 oktober 2022 23:30

Idag har det blivit tre och en halv liter Coca-Cola och just nu vatten. Jag måste hela tiden ha något att ösa i mig, jag får aldrig nog. Tror bestämt jag lider av polydipsi. Jag gör sällan saker med måtta, det mesta som går att bruka missbrukar jag. Ta bara det här med rökningen. När jag rökte gick det ett paket om dagen. Och ta bara min alkoholkonsumtion; Runt sex till åtta starköl om dagen i årtionden. Det är ta mig fasen ett under att jag fortfarande lever. Inte kunde jag bli måtttligt psykiskt sjuk. Nej, jag drog på mig paranoid schizofreni, det värsta av det värsta. Men nu har jag slutat med både rökning och öl. Det är inte för sent att lägga om sin livsstil, det är jag ett bevis på.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 oktober 2022 22:58

Just nu upplever jag ett rätt kraftigt alkoholsug och tänker råda bot på det med att köpa ett knippe starköl imorgon. Planen är som vanligt att möta upp glada gänget vid Systembolaget, köpa våra ransoner och sätta oss i en park någonstans. Men jag får nog plocka fram en tjock tröja, det är lätt att bli frusen när man sitter still i flera timmar den här tiden på året.


Söndagar ger jag inte mycket för och det beror på att Systembolaget har stängt då. Ska man inte kunna gå in i en vanlig mataffär för sin starköl? Självklart ska man kunna det, det tror jag du håller med mig om. Lita på att jag varit ståndaktig idag. Jag har avhållit mig från att ringa Goran, kranen. Jag tänkte både en och två gånger ringa honom, men jag har det inte så fett att jag kan sponsra hans verksamhet en dag i veckan.


Nu får vi hålla tummarna för att vädret visar sig från sin bästa sida imorgon. Kyla kan jag ta, men helst inget regn. Regnar det brukar vi hålla till i något av flera centralt belägna garage och det funkar, men går inte upp mot parkbänkarna. Nu ska jag sova så hörs vi en annan dag.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 30 oktober 2022 22:33

Eftersom jag var hungrig gick jag ned i källaren och skakade liv i min tossiga lilla fru. Hon hade en måltid att fixa iordning. Jag ställde henne i köket och väl där fick hon koka ris, ordna en pulversås och steka avlånga korvar, sådana man har till korv med bröd. Resultatet blev bättre än jag hade väntat mig. "You good, so now you eat" sa jag till henne. Hon fick en halv korv och några skedar ris. Frugan bantar ju och får inte överäta. När maten var uppäten och disken diskad var det dags för lilla frugan att gå ned i den mysiga källaren. "You sleep, no shouting" sa jag til henne med emfas. Jag släckte lampan och stängde och låste dörren om mig och gick raka vägen till barskåpet. Att hålla på att joxa med frugan suger musten ur mig, då behöver jag ett eller två glas punsch för att komma ned i varv. Frugan får en fyra av fem möjliga i betyg.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 30 oktober 2022 18:17

Jag räknar inte bara dagar, jag räknar timmar. Timmar att lägga mellan mig och mitt rökstopp. Ugh! Det var inte lätt att sluta röka. Och eftersom jag har dokumenterat klena nerver blir det än svårare att sluta helt med cigaretterna. Mitt liv är inte världens roligaste, så stunderna nere på gården med en cigg i käften är dagens höjdpunkter, nu är de mig berövade.


Som om inte det vore nog har jag även slutat med öl, folköl på 2,8% inräknade. Det gör ju inte saken bättre, att sluta med både rökat och drickandet var ett lätt beslut att ta, men desto svårare att hålla.


Jag kommer att skriva av mig på bloggen, det lindrar att ha något att fokusera på, inte bara se minuterna sakta ticka förbi. Idag är det 44 dagar kvar till mitt världsrekord i rökuppehåll. Storartat!

Av Fester Bestertester - 30 oktober 2022 17:47

Det blev ett samtal till akutenheten, AE, idag. Ringde dem precis nu. Förklarade att jag led av abstinens, men blev inte så väl bemött. "Detta är en telefontjänst för dem som önskar psykiatrisk utvärdering och för att avgöra om den som ringer har behov av att komma upp till oss" hette det.


Jag ledde då in samtalet på film, men det gick inte mycket bättre det heller. Damen jag pratade med var kort i tonen, men inte direkt otrevlig. Nåja, jag gav det ett försök i alla fall. Inte kan jag bli arg på mina kära vänner på AE.


Jag får väl medicinera med min Stesolid och hoppas rökbegäret lägger sig en smula. Och om det inte hjälper lägger jag mig helt sonika på slafen och sover bort eländet. Det är ett rent helvete att sluta röka.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 oktober 2022 17:17

Dagarna rullar på, idag är det dag åtta utan cigaretter. Jag har ett öppnat paket i hallen, men tänker inte trilla dit igen. Jag har dem som en säkerhet om jag blir alldeles förskräckligt röksugen. Tänk vad pengar jag sparar. Visserligen är snus långt ifrån gratis, men det gör inget då jag snusar så lite. Tror bara jag är inne på dagens tredje prilla. Det är inte bra att snusa, men fasen så mycket bättre än att blossa och paja lungorna. Jag tror tyvärr att röksuget aldrig kommer att gå över, jag satte mig i klistret ordentligt när jag började med giftpinnarna och får leva resten av mitt liv med abstinens. Man kanske skulle slänga iväg ett samtal till AE (akutenheten) bara för att bli lugn och komma ned i varv. Jag är sugen på ett bloss. Jag vill röka. Röka!


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards