Alla inlägg under augusti 2022

Av Fester Bestertester - 31 augusti 2022 22:18

Nu är jag hemma igen efter ett besök hos min gode vän Nils-Erik med fru. De bjöd på förstklassig korv med potatismos, vilket tillagades av våra fruar. Ena änden på en av korvarna var bränd, det skyller jag på min lilla fruga. Men det var inget som störde, jag satte i mig maten inklusive backning.


Efter maten schasade vi ut fruntimmerna ur herrummet för lite kvalitetstid oss karlar emellan. Magasin lästes, punsch dracks och cigariller röktes. Jag trivdes som fisken i vattnet, Nils-Erik är en utomordentlig värd.


Nu har jag precis kommit hem och varsamt lett frugan ned i den mysiga och ombonade källaren. Det blev lite punsch över och den tänker jag dricka innan jag går och lägger mig. Imorgon ska frugan få laga mat åt oss båda, det blir fiskpinnar och pasta. Med min hjälp kommer hon att lyckas och det utan en enda snärt på låret/gumpen.


Tack för en förträfflig kväll, Nils-Erik. Detta måste vi göra om snart.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 31 augusti 2022 20:19

Jaha, då var det dags för en injektion med Cisordinol Depot imorgon bitti. Har ställt klockan på halv tio, men medicin delas ut (eller sprutas in) mellan tio och tolv, så jag skulle kunna ligga en timma längre på sängen. Men lika bra att få det gjort så snart som möjligt. Det tar emot att knalla ned på stan och dessutom på morgonen. Förskräckligt vad morgontrött jag är. Ned med byxor och kalsonger och lägga sig på britsen med ändalykten i vädret. Usch!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 31 augusti 2022 20:13

Idag är det sista riktiga sommardagen, runt hörnet väntar september. Men september kan vara en fin månad och ha sommartemperaturer ett par veckor in i månaden. Bloggen har firat stora triumfer denna månad med massor med nya läsare och skyhöga besöksantal. Jag är inte förvånad med tanke på kvaliteten i våra inlägg. Vi försöker ha högt i tak, även fast en del publicerar på fyllan. Nåja, vem är perfekt? Nu kavlar vi upp skjortärmarna och gör september lika storslagen som augusti varit. Framåt, framåt, kamrater.


MVH/Fester Bestertester

Av Fester Bestertester - 30 augusti 2022 21:09

Du och din fru är välkomna hem till mig och min fru. Hon ska med din frus hjälp laga till potatismos och medisterkorv av finaste sort. Våra fruar kommer att laga maten tillsammans medan vi sitter i herrummet och läskar oss. Sedan tar vi alla fyra plats vid matsalsbordet och låter oss väl smaka. Det blir trevligt för din fru med människomat.


Det blir lite whisky innan maten så kan vi dricka av din punsch efter den, det blir väl bra? Min fru är erkännt duktig i köket och förhoppningsvis kan hon lära din fru ett och annat i matlagningens ädla konst. Det är sällan jag (till skillnad från dig) blir besviken på maten som serveras.


Frugan plockar fram finporslinet och jag mina magasin. Det är väldigt trevliga artiklar i dem som är lätta att förlora sig i. Manegen är krattad, nu kan inget gå fel. Maten börjar tillagas klockan fyra på eftermiddagen, så ni kan komma någon timma innan, så slipper vi stressa och hinner njuta av en liten cigarill och lite whisky.


Som vanligt gör jag mitt för att du ska trivas. Arga på varandra har vi inte varit sedan det turbulenta 70-talet, då jag skrev en insändare till lokaltidningen som du inte var nöjd med. Nåja, det var ett tag sedan och nu är vi på god fot med varandra. Välkomna imorgon, Sune med fru.


MVH/Nils-Erik

Av Fester Bestertester - 30 augusti 2022 19:42

Nästa vecka fyller jag hela 54 år. Jösses, jag har blivit gubbe och det för flera år sedan. Eftersom jag ät en ensam man kommer jag inte att bli uppmärksammad. Jag ligger snäppet under herr Hörsels popularitet. Han fick åtminstone en gäst (mig) när han fyllde i förrgår. Det blir ingen tårta, inga presenter, inga gratulationer. Nåja, bara så jag har pengar till att köpa dryck på Systembolaget så är jag något sånär nöjd. Ha den äran på dig, X, ska du ha. Och skål och välkommen till kalaset ska du vara. Ännu ett år närmare döden. Vem behöver uppvaktning? Vem behöver vänner? Inte jag. Fast ibland så...


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 augusti 2022 18:33

Tyvärr går det inte att helt lägga av med rökandet. Det är inte "bara" att sluta, man måste ha en vilja av stål för att lyckas. Den viljan har jag inte, inte just idag i alla fall. Jag är mångårig niktoinist och att bara klippa rökandet rakt av låter sig inte göras för mig. Som tur är har jag snus och det lindrar suget efter ett maffigt bloss. Idag har det bara blivit en cigarett rökt, likaså igår. En eller två om dagen är inte så farligt, eller hur? Jag känner faktiskt inget röksug just nu och det är alla tiders, men rätt vad det är kommer det. Då vill det till att uppbåda alla krafter man kan för att stå emot. Ibland lyckas jag, ibland inte. Tar en cigarett till ikväll, då är jag uppe i två. Med så lite om dagen borde det vara en formalitet att bli rökfri igen.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 augusti 2022 18:17

Det har blivit lite av en vana för mig att leta pantburkar på stan. Idag var jag ute i flera timmar och hittade fjorton burkar. Igår fick jag ihop elva. Det blev 25 kronor rätt ned i fickan. De ska gå till köp av starköl på bästa puben God vän. Allt som allt har jag 242 kronor på fickan, men måste ha en del av de pengarna till mat. Men jag har råd med ett par öl idag om jag så skulle vilja. Kanske slår jag min vän Bosse Rulltårta (rikemansbarnet) en signal för att höra om han har lust att gå på puben ikväll. Säger han nej går jag dit själv och köper i alla fall två starköl. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 30 augusti 2022 17:44

Imorgon blir det en sväng till Nils-Erik med fru, de ska bjuda på mat. Vad det vankas vet jag inte, men Nils-Eriks fru är duktig vid spiseln och kan svänga ihop det mesta. Kanske en mustig och värmande höstgryta så här på hösten. Själv tar jag med mig punsch och cigariller och förväntar mig en förträfflig morgondag. Naturligtvis tar jag med mig min tokiga lilla fru, det är hon värd efter att ha skött sig över förväntan de senaste dagarna. Lägg fram dina vågade magasin, Nils-Erik, så kan vi läsa artiklarna och diskutera dem som det anstår två livserfarna herrar i sina bästa år. Det är imorgon det händer och jag kan knappt bärga mig. Det är så skönt att komma ifrån sitt dysfunktionella hem nån gång ibland.


MVH/Arg motalabo

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards