Alla inlägg under oktober 2019

Av Fester Bestertester - 31 oktober 2019 00:03

Jag ska dricka en folköl, sedan blir det en promenad. Ska leta upp en fin parkbänk och sätta mig och fokusera. Jag har utomordentlig kontakt med Ville och Valle, faktiskt är de snälla och hjälpsamma. De säger att jag föddes år 1848 och då är det väl så. Vad ska du göra inatt? Sova, eller bakar du kanske en sockerkaka? Jag vet inte.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 oktober 2019 18:05

Jag fick världens idé. Jag ska ringa akutenheten och fråga om jag kan få några fentanylplåster. Vanliga morfinplåster duger det med. Jag måste få smärtlindring. Jag har fått in något i kroppen, vet inte vad det är. Jag skrapade upp höger och vänster pekfinger härom veckan utan resultat. Planen var att karva, men jag fegade ur och drog bara fingrarna mot en skrovlig yta. Det blödde och kanske kom det ut ett mikroskopiskt implantat, jag hoppas på det.


Man kan inte ringa akutenheten och vara anonym. Jag sa sist: "ni kan kalla mig Hans" (tänkte på Hasse Promille), men de fick fram min medicinlista. Jag har hemligt nummer, men sjukvården ser det ändå. Jag får köra med öppna kort.


Bara de inte skickar insatsstyrkan på mig. Då får jag betala för ny ytterdörr, plus att jag blir vräkt. Chansen är väl rätt liten att jag får potenta saker utskrivet, men jag tänkte att jag skulle chansa. Men jag går inte på några finter, tänker bara gå till sjukhuset om de svär vid Gud Fadern att jag får mina plåster.


Nu ska jag promenera och dagdrömma. Jag vill in i medicindimman, jag vill slippa mina enorma plågor. Nozipine och allt vad det heter räcker inte till. Om ett par timmar kanske jag sitter med de fina sakerna i näven. Hoppas, hoppas...


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 oktober 2019 00:29

Jag är mer eller mindre tvingad att hämta ut min spruta idag. Jag mejlade min kontaktperson och klagade på att den kostar pängar och strax innan fyra på eftermiddagen ringde denne upp mig.


Jag blev i skarpa ord tillsagd att hämta ut min spruta, kasta 70 kronor (som apoteket vill ha för den) i sjön. Jag är inte den som bråkar i onödan, jag gör som kontaktpersonen sagt. Men under protest.


Jag vet att vägen mot psykos är kort, det kan räcka med ett kortare medicinuppehåll och ingen sömn nån vecka. Jag har två födelsedagar att fira, jag vill inte bli LPT:ad. Och bakom hörnet lurar julen och den vill jag fira i frihet. Jag tar väl sprutan, då.


Jag vet inte hur mycket jag betalar för de mediciner jag har, men några tusen om året är det ju. Jag som vill lägga alla pengar och allt krut på personlig njutning. Nåja, håller det mig utanför PIVA kan jag väl betala. Men som sagt under protest.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 oktober 2019 01:25

Jag har lite jox att göra imorrn (ja, idag då), så jag vågar inte gå och lägga mig. Förnya körkortet är en av sakerna. Jag måste gå och fota mig, körkortet slutade gälla för över en månad sedan. Jag borde få jobb på NASA, jag skjuter upp allting.


Ett par nätter utan sömn är inget att gå i taket för, en annan har varit med förr. Värre hörselhallisar och allmän paranoia är väl allt det för med sig, men jag är van.


Jag har fem folköl i kylskåpet, då fixar jag en vaknatt som ingenting. Men usch, fram på morgonkvisten får jag bälga vatten. "Vatten är ett farligt gift vilket omger Visby stift".


Jag hoppas du läser detta efter att du sovit bra. Eller lider du också av sömnlöshet?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 28 oktober 2019 22:46

Djurgårdens IF kommer till Parken på lördag, det är sista omgången i Allsvenskan. Laget behöver bara en poäng för att ta hem SM-guldet. Jag hoppas pojkarna med stjärnan på bröstet ställer till det för de stöddiga stockholmarna. Fast jag avskyr alla lag förutom Snoka, så det kanske kvittar vem som tar hem 'et. Om vi inte snackar AIK, för de är extra avskyvärda och borde tvångsnedflyttas. Till division sju. Nåja, nu är det DIF "vi" ska ta oss an. Ni är välkomna (nåja), apskaft.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 28 oktober 2019 18:12

Jag fick inte ut min spruta Zypadhera från Apoteket. Jag har bara hämtat den en gång förut och då gick det bra. Jag var tvungen att göra en beställning, eller vad damen i kassan sa. Jag får ju mediciner i så kallad apodos, varför är då inte sprutan med? De hade den på lager, men då var jag tvungen att betala 70 kronor (för att komma upp i högkostnadsskyddet) och det är inte intressant. Jag lägger inte ut ett enda öre extra på Zypadhera.


Jag har annan antipsykotisk medicin, men läkarna tycker inte att det räcker. Två tabletter Nozinan och två Clozapine. Jag får väl stå ut med mina röster och knastankar.


Det är inte första gången vården snurrar till det. De vill att jag ska få psykos så de kan tvångsvårda mig. Attans!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 28 oktober 2019 00:25

Jag ställer till med baluns nu på måndag. Inbjudna är min vän Sune med stycke. Hon kan göra nytta och hjälpa min maka i köket. Servera mat, tända cigarrer och diska. Sedan är det ju kul för den lilla tokan att träffa lite folk.


Min fru kommer att laga till en mustig höstgryta och den som har smakat på den vill ofta ha en portion till. Jag hade en faslig tur att jag gifte mig med henne, hon är en riktig överdängare i köket. Dessutom vet hon sin plats och mopsar sig ytterst sällan.


Som ni kanske vet är Sune svag för både punsch och konfekt och jag kommer inte att göra honom besviken. Allt som behövs för att få honom på bra humör är redan inhandlat.


På sjuttiotalet rensade jag i min bekantskapskrets och då blev det bara Sune kvar då han var den enda som saknade band till regimen. Men en vän räcker så bra för mig, särskilt när det är en vän av Sunes kaliber.


Vi ses i mitt herrum, Sune. Vad trevligt vi ska ha det.


MVH/Nils-Erik

Av Fester Bestertester - 27 oktober 2019 22:24

Hej på er, alla snärtor och grabbar. Saken är den att jag är på jakt efter två exemplar av den förträffliga tidningen Lektyr, nummer 18, 1979 och nummer 12, 1981. Jag undrar om någon blogg-läsare har dem hemma, i så fall bjuder jag inte mindre än tio kronor styck för dem. Notera att jag endast eftersöker dem på grund av intressanta artiklar, inte osedliga bilder.


MVH/Vän av ordning

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards