Alla inlägg under oktober 2021

Av Fester Bestertester - 31 oktober 2021 19:50

Det blev en promenad till sillstryparen under eftermiddagen. På väg dit och hem såg jag den långhåriga ungdomen stå i klungor och slöa och flera av dem tuggade det fördömda tuggummit som är så populärt hos ynglingar av idag. Jag muttrade fram svordomar när jag passerade dem. Som tur var blev jag inte rånad eller antastad, man vet aldrig med slynglar nuförtiden.


I affären handlade jag kex, gifflar, riskakor och kattmat som frugan och jag ska kalasa på. Jag gick därifrån med varorna i en plastpåse, en ynka liten påse de tog hela sju kronor för. Sicket stråtröveri!


Nu är jag hemma helskinnad och har gett frugan lite kattmat. Själv äter jag gifflar och tar mig några glas punsch. Det är alltid en pärs att vara utomhus och uppleva det nya Sverige. En öppen kloak där ungdomen styr och ställer.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 31 oktober 2021 17:23

Mitt IFK Norrköping slog IF Elfsborg på hemmaplan. Jag såg matchen på TV och jösses vad spännande det var. Elfsborg tog ledningen, Snoka kvitterade och Elfsborg tog ledningen igen. Men så åkte boråsarna på en utvisning och matchbilden ändrades, med mer bollinnehav för IFK. Kvitteringen kom efter en tilltrasslad situation och en stund senare bombade en afrikan in segermålet för Snoka. Tre poäng och kampen om Europaplatser går vidare.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 30 oktober 2021 23:16

Det har gått två eller tre dagar sedan jag tog ett alkoholuppehåll. Det har gått jättebra, men visst saknar jag ruset. Men bara ibland. Mitt alkoholintag begränsar sig till högst sex 2,8:or om dagen och det har jag inga problem med att hålla. Förhoppningsvis dröjer det länge innan jag går till Systembolaget igen, jag är trött på att knata dit var och varannan dag. Detta klarar jag galant, man är ju ingen alkoholist inte.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 oktober 2021 19:27

Tyvärr sitter jag fast i TV-spelet. Jag har två vittnen att fråga ut, plus den misstänkte i fallet. Jag tycker ta mig tusan att jag provat allt. "Obejction you honour" och så presenterar jag bevis som viftas bort av domaren. Man har fem chanser att pricka rätt, sedan är det game over. Spel är främst för barn och jag som medelålders gubbe klarar dem inte. Jag blir sur, jag blir tvär.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 oktober 2021 00:35

Förberedelser är gjorda: skorna är på och cigaretter och tändare finns i byxfickan. Jag är redo att ta mig an utomjordiskt slödder som vill stråla hela jordens befolkning till döds och själva ta över planeten. Det ska de bli varse att det inte kommer att gå så långt. Afrika och Asien (inte fjärran östern) får de gärna bestråla, men inte Europa, Australien eller Nordamerika. Jag tycker att de små grå (alien greys) går för varsamt fram mot fienden. De måste bekämpas med alla till buds stående medel. Jag har tillbringat kvällen med att suga åt mig kosmisk energi och antimateria via aluminiumfolien jag har virad runt huvudet. Nu är jag fulladdad och redo för strid. Jag tar kampen inatt och säkerställer att du kan vakna till en bättre värld på lördagmorgonen.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 oktober 2021 21:43

Jag tror bestämt jag ska spela lite TV-spel, det som heter något med "Ace attorney". Jag är inne på tredje utamningen av jag tror fem och sitter fast rejält. Jag blir stressad av motgångar även om det bara är i spel. Har inget bättre för mig än att spela bort några timmar. Man tycker ju att jag borde chansa rätt i spelet, presentera bevis i rätt läge eller korsförhöra någon på ett för mig fruktbart sätt. Inte gå på pumpen vad jag än gör. TV-spel kan vara en pina ibland.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 oktober 2021 15:57

Det är filmkväll hos en kompis. Det blir han, jag och en till. Han har Netflix och jag hoppas på att han väljer en film och ingen serie som jag ändå inte kan kolla klart på. Jag tar inget med mig att dricka, då jag vill hålla mig till max ett sexpack folkisar om dagen och vill kunna dricka lite när jag kommit hem igen. Det blir ett välkommet avbrott att gå till kompisen även fast promenaden dit och hem är tråkig. Sitta och slösurfa kan jag göra nån annan gång.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 oktober 2021 01:40

 

Visst är den snygg?

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards