Alla inlägg under februari 2015

Av Fester Bestertester - 28 februari 2015 19:14

Jag, Kjelle Ballongmage och Pelle Hörsel var till en kinarestaurang och frossade tidigare under dagen. Jag lade det mesta av krutet på det friterade, men även lite biff med lök slank ned. Nu sitter jag och rapar, mätt och belåten. Det blev inget UFO-snack då de inte är medlemmar i lokalavdelningen, men däremot filmsnack. Nu jäser jag resten av dagen, så får jag ta tag i UFO-arbetet imorgon.

Av Fester Bestertester - 26 februari 2015 23:48

Det är slutspelat i Europa League för Celtic, detta efter dubbelmötet med Inter. Spaggarna vann kvällens match med 1-0 och det räckte för att gå vidare. Vi gissar att Calum Stewart sitter på en pub någonstans och bara njuter. Det gör vi.

Av Fester Bestertester - 26 februari 2015 23:30

En planerad utbildningsdag i UFO-Norrköpings regi kommer tyvärr att ställas in. Den skulle ha ägt rum nu på lördag hemma hos en medlem, men avhoppen blev för många.


Det var blandade ursäkter såsom förkylning, barnvakt och andra aktiviteter redan bokade. Jag tror att det är det faktum att det är lönehelg som ligger bakom avhoppen.


Det sups en hel del i Norrköping och nu slår det alltså hårt mot basaktivismen. Det är sorgligt att se en lokalförening på dekis, hur medlemmarna prioriterar flaskan framför det viktiga arbetet.


Nytt datum blir den sjunde mars, vänligen notera det. Då kommer jag att komma med förslaget att efter tre missade samlingar i månaden blir det degradering. Tre missade samlingar alltså, då är man bra slarvig, men sådana är tyvärr flera rekryter.


Hoppas ni sätter groggen i halsen, vivörer. Kampen kräver vår fulla uppmärksamhet. Slarva bort hela helgen på krogen, så tar eliten av eliten tag i arbetet på egen hand. Se nu till att inte missa detta möte, ni har härmed blivit varnade.


MVH/UFO-Norrköping

Av Fester Bestertester - 26 februari 2015 21:22

Vita Hästen for till serieledarna Karlskrona för att kämpa om poängen och kamp blev det. Efter full tid hade man överraskande slagit Karlskrona med 4-2 och det var viktiga poäng i kampen att hålla sig kvar i Allsvenskan. Det kan sluta hur som helst för Hästen, men som nykomlingar i Allsvenskan har de gjort en klart godkänd säsong.

Av Fester Bestertester - 26 februari 2015 19:27

Jag har lite grejer jag vill köpa, bland annat en ny TV. Det innebär att jag kommer att börja spara pengar för att ha råd med det jag vill ha. Vad lägger jag då pengarna på idag? Dumheter som alkohol och tobak. Jag skulle kunna spara flera tusen i månaden på att dra ned på dessa saker och det kommer jag att göra.


Varje orökt cigarett är några sparade kronor, varje kvarlämnad öl är runt femton spänn, vilken motivation man får av att tänka så. Till sommaren kommer jag att ha sparat nog med pengar för att köpa den där fräsiga platt-TV:n jag vill ha. Priset blir avhållsamhet, men det ska jag klara.

Av Fester Bestertester - 26 februari 2015 18:29

Nu drar fredagsträffarna igång igen efter ett kortare uppehåll. Det rör sig om tre sammansvetsade vänner, tillika medlemmar i UFO-Norrköping, som brukar träffas och spåna om allt möjligt.


X har mått psykiskt dåligt en period, men nu är han på banan igen, delvis beroende på hans nya bensodiazepin. Han är redo att kasta sig huvudstupa i fräna diskussioner och kämpa för att vinna gehör för sina idéer.


Mötet hålls på hemlig plats någonstans i Norrköping. Du är inte välkommen.

Av Fester Bestertester - 26 februari 2015 17:56

Sex cigg, noll alkohol. Kämpar, kämpar, kämpar. Varenda dag ser likadan ut, en ständig kamp mot mina missbruk. Inte har jag någon vidare framgång heller. Jag måste skingra tankarna, får väl titta på erotisk film med mycket sug och annat eggande. Så får det bli.

Av Fester Bestertester - 25 februari 2015 23:56

Har testat att sova, men det funkade inte, inte för fem öre. Nu skiter jag i det och sitter uppe hela natten istället. Har nästan sju timmar att slå ihjäl, men jag har öl, så det ska nog gå bra. Får hålla mig borta från basen imorgon, för jag lär stinka gammal fylla. Jag avskyr vaknätter, är jag ledig dagen därpå, då går det minsann att sova. Usch!

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards