Alla inlägg under maj 2020

Av Fester Bestertester - 31 maj 2020 22:08

Jag har haft kontakt med vår man i Norge, herr Ole D Doff. Han berättar att han precis som jag delar ut handskrivna lappar med budskap om UFO-frågan. Hans telefonnummer står skrivet, men än har ingen hört av sig. Dock tror han på en kommande succé om han skriver med sin allra prydligaste handstil och tar upp frågor som vanligt folk är intresserade av; Hur gamla blir reptilianer och hur långa blir alien greys?


Tyvärr motarbetar regimen med Erna "Fjärten" Solberg i spetsen honom. Stackars Ole hamnade helt oskyldig på psyket i flera månader i vintras, berättar han. Vilka lumpna knep!


Ole kämpar på, både som inspärrad och som en fri man. Men helt fri är varken han eller jag, vi styrs av ett fåtal potentater med utomjordiska kontakter. Nåja, vi tar kampen trots att oddsen är emot oss.


Det var dejligt att höra ifrån dig, Ole. Klem på deg, som man säger på norska.


MVH/Er Ordförande

Av Fester Bestertester - 31 maj 2020 21:38

Man brukar säga att man slåss mot sina inre demoner, men jag slåss faktiskt mot högst verkliga demoner. De kommer till mig om kvällarna och nu är de på plats. Ville, Valle och Florian heter de, Florian är snäll och de andra elaka.


Ville och Valle säger åt mig att ta mitt liv och Florian lovar mig ett storslaget liv om jag gör som han säger. Jag försöker att inte lyssna, men det är svårt när det väl sätter igång.


Jag räknar med en eländig natt utan sömn, men med rikligt med oro. Precis som vanligt då. Ack, om sömnen kunde ta mig.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 31 maj 2020 21:26

Ronny är hemma hos mig för andra dagen i rad. Vi dricker folköl och snackar lite. Och för ett tag sedan ringde telefonen och det var Lennart och jag sa att han också var välkommen. Det tog en timma sedan var han på plats. Han sa att han var väldigt varm och tog av sig jeansen. Nåja, jag har ingen bögnoja, det gjorde mig inget.


Det enda jag störde mig på var att han förde upp ölflaskor i stjärten som det fortfarande var öl i. Det var lite äckligt att sätta läpparna till flaskorna och dricka ur, men öl vägrar jag att hälla ut.


Ronny ville låna några hundringar i vanlig ordning, men han fick nöja sig med en tjuga. Jag har ansträngd ekonomi, man blir inte rik på a-kassa.


Jag ska nu återgå till mitt sällskap, vi har öl att dricka och skämt att dra. Ha det bra, vem du nu är.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 31 maj 2020 21:11

Min vän "Roger" ringde mig nyss. Han är sedan i fredags inlagd på psyket, avdelning 25A, eller om det var B. Han sa att han var uttråkad och det kan jag förstå. Det är ytterst långtråkigt att vara inlagd. Förutom när man psykotisk hamnar på PIVA, då kan en inlåsning kännas skön.


Man får inte komma på besök, men det är lika bra det. Jag trivs bäst hemma och vill inte ge mig av på en långpromenad ända till sjukhuset. Han får väl fördriva tiden med att glo på TV och ringa ett och annat samtal till mig.


Roger inlåst och jag på fri fot. Det brukar vara tvärtom.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 31 maj 2020 17:52

Då har jag inmundigat min ynkliga dagsdos Oxascand. Kände att jag behövde lite piller. Men jag mår som sämst om kvällarna, så idag har jag inget mer att ta till. Jag funderar på att ringa akutenheten och säga till på skarpen att de får ge mig mer medicin. 20 milligram Oxascand om dagen skänker lindring endast några timmar, jag vill ha lindring hela kvällen.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 31 maj 2020 16:43

Inte mindre än tre mopeder har åkt fram och tillbaka på gatan utanför mitt hus. De knattrar och lever om något förskräckligt. En av slynglarna var utan hjälm, hoppas han ramlar av och slår sitt långhåriga huvud i backen. Det borde införas körkort på moped, det stoppar väl en del av buseriet. Sedan borde det finnas en minimiålder för att få framföra dessa maskiner, säg 50 år. På min tid lekte vi tafatt eller herre på täppan, vi hade det roligt utan att störa någon. Dagens ungdom tuggar tugummi och far fram som vildar på sina trimmade mopeder.


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 31 maj 2020 15:58

Maj har varit en storartad månad. Vår Sune har haft besvär med sin fru och miste henne en vecka, men nu är hon tillbaka i källaren där hon hör hemma. Ronny och Bosse Rulltårta går på puben minst en gång i veckan. Herr X tjatar på psykiatrin om mer lugnande medicin. Lennart avverkar killar på löpande band. Hasse blev bötfälld för att ha druckit öl på offentlig plats.


Nu går vi in i årets första sommarmånad och vi gör det med tillförsikt. Vi kommer att plita ned allt spännande som händer, ingen nyhet är för liten för att platsa på bloggen. Häng med oss så får ni se.


MVH/Er Ordförande

Av Fester Bestertester - 31 maj 2020 15:28

En ny dag är här och som vanligt mår jag dåligt. Blir att ringa mina vänner på akutenheten och prata bort några minuter. Jag tänkte be dem om lite mer bensodiazepiner, vilket jag inte kommer att få, men ber om det ändå.


Får jag det inte får jag sätta mitt hopp till min kontaktperson, vilken jag ska ringa på måndag förmiddag. Jag ska förstärka mitt argument om medicinhöjning med att gråta en skvätt. Det brukar funka.


Benso, benso, benso vill jag ha.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards