Alla inlägg under oktober 2023

Av Fester Bestertester - 31 oktober 2023 14:12

Frågan är om jag ska spendera lite pengar på öl eller inte. Sitter på en femhundring och den räcker till tio mellanstora öl på bästa puben God vän. Hmm, ska jag gå dit idag, eller stanna hemma och invänta fredagen? Jag skulle ju kunna ringa polaren Bosse Rulltårta och be om en slant så har jag råd att festa både idag och på fredag. Så får det bli. Tänk om man hade lika mycket pängar som Bosse, då hade jag ta mig tusan gått till puben varje dag. Nåja, att festa två gånger i veckan kanske räcker. Hela världen  möts på God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 31 oktober 2023 13:55

Nu duggar det tätt med permissioner och det brukar betyda frisläppande inom en snar framtid. Men där finns ett stort och maffigt orosmoln på himlen. Det är nämligen så att jag ska upp i förvaltningsrätten på torsag då läkaren vill fortsätta vårda mig mot min vilja. Nåja, sist blev jag inte kvar så länge, så hoppas på högst nån vecka kvar av vårdtiden. De smackar på med fortsatt LPT (tvångsvård) tre månader i stöten och kan teoretiskt hålla en inlåst resten av livet. Mitt liv har pausats, jag har tur som har fått permis och få en liten smak av friheten. Uppe på psyket står tiden nästan stilla. Två minuter framåt, en minut bakåt, så håller det på. Jag vill hem för gott!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 28 oktober 2023 14:51

Jag är inget fan av kalsonger modell boxer. Vad fasen, pungen trillar ned i ena byxbenet och lemmen i det andra. Jag vill ha ordning på paketet, vill gå utan kalsonger. Låt det svänga, låt det dingla! Dessutom sparar man tid när kläderna ska av bums inför en brottningsmatch, då är varje sekund viktig. Vem kom egentligen på den dumma idén om boxershorts? Gör som jag och skippa underkläder Det är så läckert att gå på stan och spana in karlar med rejäla doningar innanför långbyxorna helt orörda, men redo att stå när så krävs. Nu blir jag upphetsad, jag får avsluta här och ägna mig åt mitt skrev.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 28 oktober 2023 13:26

Idag är min första oövervakade permission. Trodede jag skulle njutqa av den i fullqa drag, men tänker sova bort de få timmar jag har på mig innan återfärden tiill sjukhuset. Sotter här me dölsug, men ska inte röra dem jag har hemma, det får vänta tills efter utkrivningen. Det är lustigt, men på avdelningen står tiden nästan stilla, men hemma flyger den iväg. Det är lugnt och skönt på avdelningen jag är på, det blev bara fem dagar på PIVA. Nu orkar jag inte koncentrera mig kängre, jag slaggar ett par timmar.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards