Alla inlägg under oktober 2020

Av Fester Bestertester - 31 oktober 2020 16:32

Här sitter jag och dricker folköl. Som jag skulle vilja ha starkisar och whisky, men ekonomin är inte den bästa, därför folköl. Jag köpte det billigaste blasket, ett sexpack för 28 kronor, det duger åt mig. Jag hoppar över maten, då sparar jag in lite pängar. Då kan min dröm om en hela whisky bli sann veckan som kommer. Jag måste ha alkohol i blodet för att må bra. Men ett sexpack folköl kommer man inte långt på. Jag får väl sova bort resten av helgen, så står jag vid Systembolaget klockan tio på måndag morgon.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 30 oktober 2020 21:11

Jag stötte ihop med Finske mannen när jag var på väg till Systembolaget. Karl'n var spik nykter, det var länge sedan jag såg honom i det skicket. Jag hälsade glatt, men fick endast ett mummel som respons. Han hade legat i fyllecell och var på jakt efter tomburkar så han skulle kunna köpa sig ett par öl. Han är långt ifrån den enda burkletaren i staden, så det är väl tveksamt om han fick tag på några. Själv hade jag en slant i plånkan, men jag delade inte med mig, jag skulle ju lägga dem på öl åt mig själv. Det finns gränser för min altruism. Han får väl köpa t-doja och handsprit för socialbidraget. För full vill Finske mannen vara alla dagar i veckan.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 30 oktober 2020 17:04

Min kompis Ölmannen hörde av sig idag igen. Han har börjat ringa mig dagligen. Det blev prat om folköl, det blev prat om starköl och sen var det inte så mycket mer. Han kan bluddra på i flera timmar, så jag får alltid säga att nu måste jag på toaletten, eller gå och lägga mig. Han har det inte så roligt på sitt boende, så han är pigg på att prata bort några timmar. Han ska ringa mig senare ikväll, undrar vilka öl han ska diskutera då.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 oktober 2020 15:32

Jag var på Mötesplats Helknas och hängde av mig jackan vid entrén. Skåp finns, men jag hängde den bland några andra jackor vid hattthyllan. Men när jag skulle gå hem var min jacka borta. Nån jäkel hade snott den. Antingen det eller att nån tagit fel jacka. Som tur var fanns det en jacka som hängt några dagar som jag fick låna. Fasen, om den inte kommer tillrätta på måndag måste jag köpa mig en ny. Jag vill ju lägga allt krut på läsk, öl och cigg, inte hålla på att köpa kläder.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 oktober 2020 20:10

Min innergård har tagits över av svartmögel och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag testar att ringa Anticimex, de har gift som tar död på ohyran. Eller om man kanske skulle testa blåsyra, det gjorde han Hitler med framgång.


Jag vill inte bo i ett infekterat område. Här finns redan råttor och kackerlackor, det räcker så. Svartmögel framkallar kväljningar hos mig och jag har kräkts mer än en gång när jag stött på skiten.


Pängar och cigaretter är något ohyran gillar, men jag är för fasen pensionär och varken kan eller vill bjuda ohyran på det. Jag saknar mitt 70- och 80-tal, tiden då jag växte upp i ett tryggt Sverige, tiden då Sverige var ett civilicerat land och ingen kloak som idag.


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 29 oktober 2020 19:52

En båtlast ekonomiska lycksökare förliste på väg från afrikanska fastlandet till Kanarieöarna. Det blir fler än 100 välfärdskonmsumenter färre till Europa och jag gråter inga tårar. Europa massimporterar afrikaner och är snart precis som vilken afrikansk by/stad/storstad som helst.


Torpedera allt som lämnar Nordafrika. Det är konstant rusningstrafik tvärs över Medelhavet och detta måste få ett stopp, ett permanenet stopp. "Massa, massa, me want socialpidrag, no live in Africa."


Varför är afrikanska länder i ständigt kaos? Varför hör man aldrig talas om svarta afrikaner som faktiskt åstadkommer något? Inte kan det väl ha med IQ att göra? Nej, det är den vita mannens fel som vanligt.


Sälj gistna ekor till alla ressugna afrikaner och problemet löser sig. Vi har redan en arabisk invasionsstyrka inom våra gränser, det räcker gott och väl. "Ooga booga. Me want all you have to offer for free."


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 29 oktober 2020 18:57

Då har man trillat dit igen då. Har köpt mig åtta burkar Bellman och har druckit min första. Känner redan hur lugnet breder ut sig i kroppen. Kommer att dricka dem långsamt då jag ej är ute efter ett rus, utan bara vill må bra. Tror jag hoppar över min benso, jag blir ju lugn av alkoholen och behöver den inte just nu i alla fall. Lite starköl är precis vad kroppen behöver.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 28 oktober 2020 23:10

Jag tar med mig tokiga lilla frugan och går till Nils-Erik imorgon. Hans fru ska laga en av sina paradrätter medisterkorv och till den blir det hemlagat potatismos. Kvinnorna sitter i köket och äter och vi män i vardagsrummet.


Sedan ska Nils-Erik och jag dricka lite punsch och konjak medan kjoltygen dukar av, diskar och tänder våra cigariller.


Har man en fru ska man utnyttja henne på bästa sätt: hon ska sköta hushållssysslorna och behaga sin man på alla upptänkliga sätt. Nils-Erik har verkligen pli på sin äkta hälft, önskar jag kunde säga detsamma.


Frugan äter mest frukt och Friskies, så det blir storartat för henne att få varm människomat. Bara hon inte får ett djungelryck och vrålar och svingar sig i taklampan. Vi får se hur det går, jag förväntar mig en storartad kväll.


MVH/Arg motalabo

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards