Alla inlägg under april 2012

Av Fester Bestertester - 30 april 2012 20:16

Det finns så många fina fotbollssparkare att välja bland i sveriges mest klassiska förening, men jag gör ett försök. Listar dem inte i rangordning, det vore mig övermäktigt.


Åke Johansson, Bajdoff kallad


Gunnar Nordahl


Lasse Eriksson (kanske ett oväntat namn, men utan honom hade det inte blivit något guld '89)


Ove Kindvall


Nils Liedholm


Jag får lite dåligt samvete för att jag utelämnat så många fina spelare, men fem skulle det vara och fem blev det. Kanske får jag se nya spelare excellera innan jag dör, så till den grad att de kanske tar sig in på listan. Jag hoppas på det.

Av Fester Bestertester - 30 april 2012 20:04

Vi är trälar under ett förrädiskt styre, ett globalt sådant med syfte att underkuva jordens folk. Målet är att kontrollera oss totalt, under en totalitär världsregering. Ända sedan Palme har våra regeringschefer inkluderats i denna djävulska plan.


Det kalla kriget var en chimär. Där finns eller fanns inte två viljor, två sätt att styra. Endast ett. The New World Order... EU är bara första steget. FN dess villiga redskap.


Det är dags att öppna ögonen, dags att sätta ned foten och agera, inte slappa framför TV:n eller låta sig hjärntvättas av radion. Svensken har rest sig förut i historien och vi kan och ska göra det igen. Ned med tyrannerna, häng dem allihop. Än finns det hopp.

Av Fester Bestertester - 30 april 2012 18:25

Nu är det vår igen. Har varit ute utan jacka i det underbara vädret. Köpte mig åtta öl och satte mig i Hörsalsparken och drack upp dem. Polisen dök inte upp, så det blev väldigt lyckat. Gick en gång till till systembolaget, det är ju röd dag imorgon. Tydligen fyller kungen år idag och jag lägger av en fjärt tillägnad honom. Nu ska jag arbeta vidare på fyllan. Vi hörs!

Av Fester Bestertester - 29 april 2012 13:03

Iff Iff kommer till Parken och det är dags för en seger för IFK. Ska vi säga 2 - 0, kanske? Idrottsparken är vår borg, där bestämmer vi tempot. Det ska vara jobbigt att möta Snoka på dess hemmaplan. Har ett möte med några ölburkar, så jag missar matchen, men det finns ju radio. "Högt i det blå med IFK"!

Av Fester Bestertester - 28 april 2012 19:44

Äntligen är det här, nya numret av tidningen för alla rättrogna kommunister. Proletären färsk från tryckpressarna.


Innehållet? Stronga artiklar. Här följer ett urval: "Mot kapitalismen i Röd Front 1 maj". Eller vad sägs om "Fackklubb kräver fasta jobb"? "Ingen ändring av vapenexport" är en intressant artikel. Kapitalisterna kränger allt de kan, inklusive vapen.


Snart är det alla arbetares stora dag, 1 maj. Det kommer att slås på stort från vårt håll. I Norrköping samlas vi vid Stadsbibliotekt strax efter lunch. Vi ska ge borgarna några röda rapp, var så säkra. Häng på du också.

Av Fester Bestertester - 28 april 2012 09:45

Snart är det dags att åka västerut till Motala och veckans viktigaste möte. Vi lämnar Hasse och Ronny hemma, då de redan är berusade, men resten av oss räknar med en givande dag i föreningens sällskap.


Det ryktas om att flera medlemmar ska få medaljer av Sune, det vore verkligen häftigt. Sune själv är ju den mest dekorerade av alla UFO:iter i hela landet, så det väger verkligen tungt att få uppskattning av honom.


Årets samlade UFO:rapporter kommer att gås igenom och kanske får vi se ett eller fler genombrott. Lizmuts rymdvante stannar i bankfacket, men bland annat en sten från yttre rymden kommer att finnas att beskåda.


I vårt gäng finner du gemenskap och framåtanda. När UFO-Östergötland träffas händer det grejor. Lös ett medlemskap du också och kom med i gänget. "Klatu verada niktu"!

Av Fester Bestertester - 28 april 2012 09:08

Sitter och väntar på att systembolaget ska öppna. Tiden går så långsamt, men som tur är har jag några öl sparade som jag dricker av. Blev tidigt medvetslös igår, så jag fick fler öl kvar än jag hade räknat med. Räknar med en rejäl fylla idag, det är jag värd. Mot nya promillehalter!


MVH/Hasse

Av Fester Bestertester - 27 april 2012 16:07

Ja g heter Bo. Jag er 40 år gamal. Mamma elskar mej, min pappa bor i Tranås. Jag bor i egen lägnhet, på ett grupp boende. Jag vil treffa Elvis. Han är bra. Jag gilar dans bands musik. I bland blir min snopp hård. Den kan man stoppa in i en slida. Jag vil göra det. Johanna er snyggast. I bland eter jag glass. Nu ska jag äta sopa med personalen. Sopa er gott. Häj då.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards