Alla inlägg under maj 2016

Av Fester Bestertester - 30 maj 2016 17:19

Jag var trött imorse och lekte med tanken på att stanna hemma. Jag gick till telefonen för att ringa chefen, men ändrade mig i sista stund. Jag ringde och sa att jag hade försovit mig. Jag stoplade in på kneget vid niotiden och slavade resten av arbetsdagen där.


Nu är jag hemma och kopplar av md några öl. Jag tror bestämt att jag jobbar resten av veckan också, så kan jag sjukskriva mig nästa vecka. En annan är ju plikttrogen.

Av Fester Bestertester - 30 maj 2016 16:56

Sverige tävlar i fotboll mot Slovakien och vi får hoppas att Stefan Rehn, Glenn Hysen och alla de andra presterar på högsta nivå.


Matchen sänds i TV och jag kommer att sitta som klistrad. Fotboll är den noblaste av sporter och uj så intressant att titta på. Till matchen har jag ett knippe öl.


Sverige avgår med seger med tre noll. Ravelli spikar igen. Så får det bli.

Av Fester Bestertester - 29 maj 2016 22:52

Jag har nyss kommit hem efter att ha sett Snoka på Parken möta Elfsborg. Gick till puben God vän efter matchen och tog ett par stänkare.


Matchen bjöd inte på något bländande spel, IFK gnetade till sig ett kryss, men ölen efter matchen smakade bra.


Det var tränare Jan Anderssons sista match med gänget, nu blir han snart förbundskapten. Rätt man på rätt plats, tror jag.


Vi får vara nöjda med att Hammarby vann hemma mot Gefle, men de liggger kvar på kvalplats. Nu gör Allsvenskan ett uppehåll, så sparkar det igång igen i juli. Härliga IFK!

Av Fester Bestertester - 29 maj 2016 14:48

Nu är rdet dags för jippot kallat mors dag. Ett jippo för att smörja krämarna, jag behöver inte leta anledningar att hylla mamma. Jag tar en slurk whisky och ger etabissemanget fingret. Jag älskar min mamma, jag behöver inga ursäkter för att hylla henne.

Av Fester Bestertester - 27 maj 2016 15:46

Vår Sune har förstoppning och kan inte lämna huset, då finns risken att han möljer i brallorna. Han är hård i magen och plötsligt släpper det och han måste bajsa.


Han lider av IBS och den är handikappade. Dessotom måste han köpa vuxenblöjor för en dyr penning, så det slår hårt mot hans plånbok.


Är du som läser detta en alien, se då till att landa på Skiffervägen 44, en plats på lagom avstånd från Sunes residens. Au weh karabashi tutromoctal.


MVH/Heinz

Av Fester Bestertester - 26 maj 2016 17:44

Oskar från Finspångs Intergalaktiska Råd får medaljen "För principfasthet" för sitt enträgna arbete. Oskar har telepatisk kontakt med utomjordingar och har alltid en spännande historia att dela med sig av.


Vidare är Oskar ett medium och förmodligen ett av landets främsta. Han har ibland kontakt med de döda och har lärt oss mycket om existensen bortom detta liv.


Oskar får nu en medalj att lägga till samlingen, han har några stycken, sin ringa ålder till trots. Vad skojigt med personer som visar framfötterna. Grattis, Oskar.


MVH/Sune Andersson

Av Fester Bestertester - 26 maj 2016 17:24

Ikväll möts Wolfsburg och Lyon i en fotbollstäfling. Det roliga är att det är fruntimmerslag på planen. Vi snackar muskulösa och manhaftiga donnor. Usch, vilken syn.


Släpper de motståndarens rumpor med blicken för ett ögonblick kan det bli mål, men då får spelarna inte springa runt och tänka på sex hela tiden.


Kvinnor kan. Ja, jösses!

Av Fester Bestertester - 25 maj 2016 15:28

Idag blev det en sjukskrivning, jag kände verkligen inte för att jobba. Fram med ynkliga rösten och sjukanmäla sig, sedan på ölen.


Jag tog tidig helg, jag valde drickat. Vem fan är skapt att arbeta 40 timmar i veckan? Inte jag i alla fall.


MVH/Hasse

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards