Alla inlägg under maj 2021

Av Fester Bestertester - 31 maj 2021 21:51

Den första Judas Priest-skiva jag införskaffade var "British steel". Jag håller den som fortsatt etta vad gäller bandets skivsläpp. Tvåa tycker jag "Screaming for vengeance" är och trea det hårda albummet "Painkiller". De flesta av deras skivor är bra och värda att ingå i en hårdrockares samling. Trots att sångaren är läderbög.


MVH/Fester Bestertester

Av Fester Bestertester - 31 maj 2021 21:25

Jag mår inte bra, demoner tränger sig på och förstör mitt liv. De säger att jag inte får ta någon medicin och att jag ska bege mig till Nya torget för att där skicka iväg en stråle ren energi upp i rymden. Är det verklighet eller är det min hjärna som spelar mig ett spratt? Ett högst ovälkommet spratt i så fall.


Fy fasen, jag tror inte att det blir någon sömn i natt som så många gånger förut. Jag ska försöka motstå suget att ringa akutenheten, AE, även fast det inte blir lätt. Jag känner för att gråta en skvätt och kura ihop mig i sängen. Men jag har ingen ro till ens det.


Ni kan ta era energistrålar och reptilianer och dra dit pepparn växer, era förbaskade röster (Ville och Valle).


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 31 maj 2021 18:37

Det blev som jag trodde, en inläggning på 25A, för min kompis. Han lätt pigg och alert när jag ringde honom, så jag skulle tippa på att han blir utskriven rätt snart. Gå på avdelningen fram och tillbaka, det är inget roligt. Själv har jag inte varit inlagd på drygt fyra månader och har inga planer på att någonsin bli det igen. Inte ska du sitta inlåst nu när det är försommar.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 31 maj 2021 18:30

Jag försöker gång på gång sluta, men det går bara inte. Är väl uppe i ett halvt paket cigg idag och det är mindre bra. Sitter med en rinnig snus inne just, men ska byta den mot en utsökt cigarett. Jag struntar i hälsan, jag struntar i ekonomin. Jag fortsätter röka. Det är allt jag duger till.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 31 maj 2021 18:13

"Mellan år 2014 och 2017 var det bara ett land som hade högre nivåer av dödligt våld med skjutvapen. Efter 2017 ingår färre länder i myndighetens undersökning och då ligger Sverige i topp. Enligt statistiken har antalet dödliga skjutningar i Sverige skjutit i höjden sedan 2013."


Senast idag skjöts en människa till döds i Stockholm. Det pangas lite varstanns tycks det. Är det inte härligt med lite nysvenskhet? Lite mer Beirut-känsla i landet?


Om du vill läsa på lite om antalet begågna våldtäkter i landet rekommenderar jag BRÅ:s sajt. Sverige har bland de högsta våldtäktsfallen i hela världen.


"Våldtäktsstatistik: Sverige har den högsta frekvensen av rapporterade våldtäkter i Europa och en av de högsta i världen."


Sverige har aldrig varit tryggare säger statsminister Potatisnäsa. Mannen som utsågs som ledare för sozzesvinen bara för att han är dum och ful. Allt enligt de styrandes schablonbild av hur en arbetare ser ut och är.


Går det att vända skutan och åter få lugn och ro i ett land präglat av lag, ordning och strävsamma medborgare? Ja, men då måste repatriering ske i stor skala och den så kallade asylinvandringen stoppas helt.


Du som röstar på något av sjuklöverpartierna, jag undrar hur det är ställt med ditt intellekt.


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 31 maj 2021 17:31

Ja, då sitter man med dåligt mående som så ofta förr. Varje jämra dag mår jag dåligt i i alla fall ett par timmar. Har medicinerat med Clozapine, Lergigan, Stesolid och Sertralin, men de gav ingen effekt. Jag får gå ut i köket och smacka i mig lite mer Stesolid snart.


Jag försöker att undvika att ringa akutenheten då jag ej vill bli inlagd. Jag vill ha mer bensodiazepiner och kanske lite Olanzapin (antispykotisk). Den rätta vägen att gå är via min kontaktperson på Spiranmottagningen, men denne svarar sällan när man ringer och sen brukar jag glömma bort att göra det om dagarna, då det är om kvällarna jag försämras.


Tänk om jag byggt upp tolerans mot Stesolid. Det är kanske därför jag upplever utebliven effekt. Fast jag har bara tagit en tablett idag. Jag får köra hårt med Theralen ikväll, den har viss sederande effekt och då kanske det går som en dans att somna.


Det är mentalt nedbrytande att veta att man bara lever tack vare medicin, att man är beroende av den för att hålla sig vid liv. Usch, klockan är bara halv sex, jag vill att det ska vara sen kväll så jag får sova.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 31 maj 2021 13:42

Attans, jag som kände för att skratta åt och driva gäck med förståndshandikappade, det blev inget av det. Caféets diskmaskin är trasig och därför håller fiket stängt i några dagar. Det finns andra rum man kan sitta i, men det blir urtråkigt. Jag vill sörpla kaffe och prata med min bordsgranne, gärna i en överlägsen ton. Att umgås utan fika är inget för mig.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 maj 2021 23:06

Det är bra att flickor och kvinnor idrottar så de inte blir fläskiga och äckliga, men håll det på hobbynivå. Det finns ingen anledning att till exempel titta på damfotboll, då vilket "elitlag" som helst skulle få stryk av ett halvdant pojklag.


Allt män kan kan kvinnor, men de gör det så mycket sämre. Och överdrivet tränande resulterar i en tanig och ful kropp. Men visst är det härligt att se vissa idrottares kroppar. Jag tänker främst på gymnaster eller kanske tennisspelare.


Beachvolleyboll är en annan härlig förströelse. Vältränade damer... mums. Resterande idrotter bör ej få några anslag från vare sig Sveriges Riksidrottsförbund eller sponsorer. Kvinnoidrott kan man titta på för att stilla sin hunger på kvinnor.


MVH/Tjotta Olssons överman

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards