Alla inlägg under november 2012

Av Fester Bestertester - 30 november 2012 15:52

Ett tack till alla läsare som följt våra umbäranden under mörka november. Det är inte alltid lätt att hålla sams, när en stor grupp skribenter med skilda åsikter samsas på en och samma sida. Vi kommer att ta våra meningsskiljaktigheter internt och bara publicera uppbyggliga artiklar. Vår kämpaglöd är oförstörd och viljan att väcka människorna lever kvar. För sanning utan skygglappar har vi skapat "Käftsmällen". När andra sviker står vi fasta i vår tro. Vi hörs i december.

Av Fester Bestertester - 29 november 2012 19:37

Skickar en påminnelse om årets julmöte hos Sune i Motala. Vi kommer inte att hålla till i lokalen på Kråkstigen 4, då endast sektionschefer kommer att närvara. Vi får plats vardagsrummet.


Ett par medaljer ska delas ut och summering av årets arbete kommer att göras. Kom ihåg att ta med er 50 kronor var för att få ta del av kaffe och kaka. Det vankas även punsch till kaffet. Att vara kallad men inte dyka upp innebär degradering.


MVH/Marskalk Sune av Östergötland

Av Fester Bestertester - 29 november 2012 18:47

Jag skojade till det på jobbet idag. Jag tog med mig en behållare sädesvätska och ställde den i kylskåpet. När en arbetskamrat greppade den och sa "vad är nu detta", fick jag kämpa för att inte brista ut i gapskratt. Tyvärr drack ingen upp sperman, men än är inte arbetsveckan slut.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 28 november 2012 12:23

Då var det dags för det vita otyget att falla från ovan. Nåja, det är ju snart december, så det får man väl acceptera.Jag finner bot i mina fina burkar, blir jag berusad så skiter jag i det mesta. Låt det snöa, så länge strupen fuktas kan jag kura i lägenheten och strunta i vädret. Om en månad går vi mot ljusare tider...

Av Fester Bestertester - 27 november 2012 17:58

Vem fan vill slava fem dagar i veckan? Vem vill leva på minimal ölranson måndag till torsdag? Inte jag, i alla fall. Därför öppnar jag trotsigt en fin burk starkan öl och klunkar vällustigt i mig. Jobbet kan dra någonstans, jag tarvar ett rus ikväll. En annan måste ju träna inför VM i alkoholism och jag är en av förhandsfavoriterna. Finnes ens en endaste slatt kvar när jag vaknar har jag misslyckats åter. Så får det inte bli. Skål!

Av Fester Bestertester - 27 november 2012 17:21

Trots att UFO-Norrköping omstruktureras ligger inte vårt arbete nere. Vi spanar dagligen efter aliens och idag hade vi tur. En "alien grey" sågs slinka in på en pub på Kungsgatan och vi sprintade efter. Väl inne var "Det" borta, men vi slog två flugor i en smäll och tog ett par öl var.


Sedan gick färden till systembolaget, men även detta var ett villospår. Vi kom ändå inte ut tomhänta, alla hade två kassar var att släpa på. Någon mer utomjording såg vi inte och nu sitter vi hos Ronny och summerar dagen. Att vara jägare är ett hårt arbete och då måste man ha i sig en del öl för att kunna slappna av.

Av Fester Bestertester - 26 november 2012 19:04

Har funderat lite på varför alla afrikas länder är så underutvecklade och där macheten och AK47:an tycks vara var mans egendom, istället för att man greppar plogen och brukar jorden, eller startar företag. Är det solen som sabbar hjärnorna på dess invånare, eller får de i sig "anti-intelligens-bakterier" via sitt slaskbruna dricksvatten?


Många afrikaner är involverade i klanstrider, där kvinnor våldtas och lemmar huggs av till höger och vänster. Detta måste få ett omedelbart stopp. Västvärlden vräker pengar över Afrika till ingen nytta. Det är dags att byta taktik och lösningen heter som så många gånger förr alkohol.


Rekvirera ett gäng Hercules-plan och låt dem täcka kontinenten med massiva alkoholbombningar. Kör flera vändor i veckan så att ingen blir utan. Tänk när Mostafa Al-Blaha eller Wednesday Tomondelo blir berusade för första gångerna i sina liv. Inte fan orkar de hacka varandra i bitar, nej de lär omfamna varandra och sjunga senaste hiten på swahili.


Så länge folket är skapligt berusade kommer inga skott att avlossas mot någon. Även om levnadsstandarden kanske inte höjs kommer afrikanerna att må bra. Jag är fan värd ett Nobelpris.

Av Fester Bestertester - 24 november 2012 14:03

Vår Gökan Güngör har suttit inspärrade i ett av turkiets värsta fängelser i över tio år, bara för medlemskap i PKK. Han är nu drygt sextio år gammal och förhoppningen om nåd verkar vara långt borta. Jag tar en ostsmörgås till hans ära och önskar att han orkar kämpa på. Män av hans kaliber är svåra att hitta.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards