Alla inlägg den 2 maj 2022

Av Fester Bestertester - 2 maj 2022 17:58

Idag är det kamratmöte på Parken (omdöpt till löjliga Platinum cars arena) mellan IFK Norrköping och IFK Värnamo. Värnamo tränas av norrköpingsbekantingen Kim Hellberg. Hemmalaget kommer att gå för tre poäng, fattas bara. Gästerna från Värnamo får rikta in sig på rensningar och kontringar. IFK Norrköping kommer säkert att föra spelet och ha mest boll. Men det gäller att de får nätrassel också och inte bara spelar runt bollen inom laget. Jag är optimist och tror på två noll-seger för mitt Snoka. Heja Jan Hellström, heja Tomas Brolin! Tre poäng, tack.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 2 maj 2022 17:45

Idag handlade jag alkohol att ha i veckan, jag promenerade hela vägen ned på byn och in på Systembolaget. Jag handlade konjak, punsch och några starköl och det gick på nästan en femhundring. Nåja, jag kan snåla med kattmaten åt stolliga frugan så sparar jag en slant. Jag hade tänkt att öppna konjaken och har lagt fram mina cigariller på vardagsrumsbordet. Smutta på god dryck och fylla mun och näsa med härlig tobaksrök. Till det spelar jag förstås några 78:varvare med gamla hederliga artister som Hilmer Borgeling och Ulla Billquist. En helkväll väntar mig med andra ord. Nu loggar jag ut, det suger i tarmen. Ha det bra.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 2 maj 2022 17:35

Idag är det två veckor sedan jag rökte sist. Mitt tidigare rekord var två dygn, så det är ett sjumilakliv framåt. Men lätt har det inte varit, det ska gudarna veta. Det hugger till i kroppen på mig och jag vill möta det med en avkopplande cigg. Röksug, rätt och slätt. Har jag klarat mig så här långt kan jag lika gärna sluta för gott med rökverken. Sitter såklart med en snus inne i käften, det tar bort det värsta suget och ger mig nikotin i kroppen. Det stora röksuget har hållt sig borta idag, men kan när som helst komma åter. Jag är redo. Tror jag.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 2 maj 2022 00:55

Söndagen är förbi och med den ännu en rökfri dag. Dagen började med kraftig abstinens, men jag lyckades avstå från att röka med hjälp av snus och en vilja av stål. Nu är det två veckor sedan mitt rökstopp och jag har inga planer på att åter trilla dit. Rökning är ett avslutat kapitel för mig. Så känns det nu i alla fall. Suget kommer att återvända idag måndag, men det kan jag ta. Det är inte lätt att sluta röka, det ska gudarna veta, men det går. Med lite ryggrad och envishet kommer man långt. Jag har fimpat för gott!


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards