Alla inlägg den 25 maj 2022

Av Fester Bestertester - 25 maj 2022 21:47

Jag har telefonerat min gode vän Nils-Erik, partikamrat i Europeiska arbetarpartiet, och gafflat lite. Det visade sig att hans fruga imorgon ska laga till en norrländsk specialitet, nämligen tjälknöl. Nils-Eriks fru kommer från Gävle nära treriksröset och är inte främmande för att laga till rätter med norrländsk touch.


Min vän bjöd hem mig och min lilla toka till sig imorgon torsdag och jag tackade ja på stående fot. Jag är inte den som snyltar, jag tar med mig punsch och cigariller och bjuder honom på.


Det är alltid lika trevligt att besöka Nils-Erik med maka. Hon och min lilla fruga kommer att ha fullt upp i köket, men det är ingen brådska med maten då vi gärna är lite lulliga när det är dags att dinera. En slurk punsch i varje ben sätter guldkant på tillvaron.


Ta du fram dina vågade magasin, Nils-Erik, så har vi själaspis så det räcker och blir över. Vi ses imorgon i ditt ombonade hem. Det är alltid skönt att komma hemifrån, att undfly ruderatmarken som är mitt usla hem.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 25 maj 2022 20:05

Jodå, frugan fick sig ett skrovmål idag. Hon stekte mig tunna bitar falukorv och kokade pasta. Till det hade jag chilisås och det blev en förträfflig måltid. Jag var inte sen att belöna lilla frugan, hon fick en korvskiva och lite pasta till det. Det blev en fullgod måltid till oss båda, med andra ord.


Nu har jag lett ned lilla stollan i källaren och låst om henne så att hon ska känna sig trygg. Ensam i huset vill jag ju helst vara, då kan jag dricka hur mycket punsch jag vill och slippa stångas med min sämre hälft.


Det lutar åt ett telefonsamtal till Nils-Erik, det livar alltid upp. Jag ska bara ta några glas punsch först, det lossar på tungan. Adjö, adjö.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 25 maj 2022 19:44

Just nu håller "East pride" på i Norrköping. Det är några dagar då vi homosar och lesbianer hyllas för vår överlägsna sexuella läggning. Kille på kille och tjej på tjej. Jag ska gå i demonstrationståget i endast läderkalsonger och kängor och med en analplugg på plats i baken. Programmet är digert med föreläsningar och rekommendationer om var man som HBTQ-person ska gå och äta och dricka. Samhället bedriver en klappjakt på oss killar som gillar, nu är det dags för oss att kräva vårt utrymme, det är dags för oss att ta plats.


Förhoppningsvis kommer stadens lokalpolitiker att närvara, då ska jag ta upp den alltid aktuella frågan om runkbås nere på stan. Man kanske eggas av en snygg kille och får gå med ståfräs tills man kommer hem och kan ta hand om saken. Det vore smidigt med runkbås för snabb tillfredsställelse.


Det där med kön är bara en social konstruktion, själv känner jag mig som en hermafrodit utan snippa. Så det så!


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 25 maj 2022 19:22

Idag är det hela 37 dagar sedan jag rökte sist. Jag kämpar på, röksugen blir jag titt som tätt. Det vore förskräckligt om inte röksuget försvann helt, då vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Efter en kopp kaffe vill jag ta mig ett bloss, när jag är på Mötesplats Helknas vill jag blossa, när jag ätit mat... Ja, ni fattar. Alltid dessa jäkla cigg.


För övrigt fick jag filmen "Cat's eye" igår, tre korta historier där James Woods i en av dem spelar en man som anlitar en firma för att sluta röka. Trillar han dit straffas hans fru, bland annat genom att få lillfingret avknipsat. Den var ju passande att se, jag kände igen mig i hans röksug.


Jag tror bestämt jag ska kalla mig före detta rökare, för jag har inte tänkt att trilla dit igen. Har jag kommit så här långt fixar jag en månad till utan större problem och efter det ännu en månad. Så skönt att vara fri från ciggen.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 25 maj 2022 19:12

På fredag ska jag till bokhandlaren och se om mina två Tintinalbum har kommit. Det är "De sju kristallkulorna" och "Solens tempel". Jag har inte läst dem sedan 80-talet och kommer inget ihåg av dem. Damen i kassan sa att det skulle ta någon vecka att få in dem. Jag beställde dem i måndags och chansar då jag ändå är nere på stan. Seriealbum vänder sig främst till barn, men just Tintin tycker jag passar alla åldrar, till och med en gubbe som mig.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 25 maj 2022 19:07

Nu är Käftsmällen tillbaka efter några dagars stiltje. Vi har bytt Internetleverantör och varit tvungna att beställa en ny router samt installera den. Det var pilligt, speciellt att få in sladden med röd kontakt in i "klossen" på väggen. Uttaget var på undersidan. Jag skulle ha låtit den gamla sladden sitta i, det hade varit enklare. Sladden mellan datorn och routern var för kort, men som tur var hade jag den gamla sparad. Allt löste sig och nu är vi alltså tillbaka med full kraft. Tjosan!


MVH/Fester Bestertester

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards